Skip to main content

Goedemiddag,

Ik heb het probleem dat ik wel kan inloggen op de modem met mijn S23+ maar dit niet kan met mijn tablet S9. Uiteraard let ik op het invullen van het wachtwoord, op beide hetzelfde.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik toch met mijn modem kan inloggen?

Mijn 2e probleem is dat ik niet meer kan streamen naar mijn Sony tv.

Alle apparaten zijn ingelogd op de WiFi maar als ik wil streamen komt de melding dat de tv niet in hetzelfde netwerk zit. Voorheen geen probleem, is pas sinds 2 weken.

Hoe kan ik dit oplossen?

 

Groet Toon

Jammer 0 reacties


@Toon1954 Hoi Toon, het is vrij druk op het forum op dit moment, daarom zijn we niet eerder bij je topic aangekomen.

Het gaat om twee dingen lees ik. Laten we beginnen met inloggen op het modem, dat lukt wel met je mobiel maar niet op je Samsung tablet. Wat gebeurt er als je probeert in te loggen vanaf je tablet en welke foutmelding krijg je te zien? Welk modem heb je? En welke internetbrowser gebruik je op je tablet? Verwijder eerst de cookies en tijdelijke internetbestanden eens op je tablet en probeer het nog eens, maakt dit verschil?

Daarnaast begrijp ik dat streamen niet lukt. Maakt het uit vanaf welk apparaat je probeert te streamen? Heb je het bijvoorbeeld vanaf zowel je mobiel als tablet geprobeerd? Hoe is je Sony tv met internet verbonden? Als deze via wifi verbonden is, helpt het misschien om de wifi verbinding in de tv eens te ‘vergeten’ en daarna je tv opnieuw met wifi te verbinden (dat doe je in de instellingen).


Hallo Alexandra,

Als ik inlog met de telefoon geen probleem, met de tablet lukt het niet e krijg de melding "wrong login information"

Doe bij beide precies hetzelfde, vul bij admin niks in.

De televisie ( android) snap ik niet, is met wifi verbonden. Heb al diverse malen opnieuw ingelogd en modem plus tv opnieuw opgestart. 

Niets helpt, blijft zeggen dat Google home op telefoon en tablet niet in hetzelfde netwerk zitten.

En dat zijn ze wel. TV geeft aan verbonden te zijn met internet via wifi.

 

Groet Toon 


@Toon1954 Ik ben nog benieuwd naar welk modem je hebt? Zonder die informatie kan ik je weinig advies geven. Als je bijvoorbeeld de KPN Box 12 hebt, dan vind je hier tips en informatie voor het inloggen op je KPN Box 12 modem.

En wat betreft streamen naar je tv, kan je daarover ook meer informatie delen? Hoe probeer je precies te streamen? Via een Chromecast bijvoorbeeld, of via een bepaalde app? 

Alle informatie is welkom. Houd er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet. We weten hier alleen wat jij vertelt, oftewel hoe meer informatie je deelt, des te beter we je hier kunnen helpen.


Ik heb de KPN box 12. Ik kan wel inloggen met de telefoon maar niet met mijn tablet, deze heeft een groter scherm en kan ik beter lezen.

Het streamen vanuit de KPN app lukt wel maar niet de filmpjes op mijn apparaten of via facebook.

Ik blijf de melding krijgen dat de tv niet in hetzelfde netwerk zit maar de tablet, telefoon en tv zitten in hetzelfde wifi netwerk met hetzelfde wachtwoord. 

 


Op het tablet blijf ik de melding krijgen: Wrong login information.

Gebruik Admin en hetzelfde wachtwoord als op de telefoon.


@Toon1954 Wat betreft het inloggen via je tablet, probeer het eens met deze stappen en tips:

Zo kom je in de webinterface:

  1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box Brood]. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

 

Ben je jouw wachtwoord vergeten? Geef jouw modem een reset om het Admin wachtwoord terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

 

Voor wat het streamen betreft durf ik niet te zeggen wat daarvan de oorzaak is. Je kunt proberen om je tv eens opnieuw met internet/wifi te verbinden, door je wifi netwerk te laten vergeten en opnieuw verbinding te maken. Anders raad ik je aan om contact op te nemen met de fabrikant van je tv. Zij weten alles van jouw toestel, mogelijk hebben zij goede tips of oplossingen hiervoor.


Jammer dat je mij nog niet begrijpt.

Ik log op dezelfde wijze in op beide apparaten, telefoon en tablet.

Telefoon maakt wel verbinding, tablet niet.

Hierboven omschreven al gedaan, heb wel een eigen wachtwoord. 

Groet Toon