Skip to main content

Zoals kennelijk velen met mij lukt het mij niet (meer) om op mijn Experia v10A in te loggen.

Reset geprobeerd, maar geeft geen resultaat.

Hallo @P.B. , wat voor (fout)melding(en) krijg je als je probeert in te loggen?

 


Hallo P.B. ,

Krijgt u een foutmelding?

Welke reset heeft U gedaan?

Groet,

Bart


Your Username or Password may have error. Please check it


Reset via klein knopje achterzijde met behulp van een paperclip


Als U een harde reset heeft gedaan is het password dat van de achterzijde Experia Box v10A. Het password achterop is wel case sensitive en bevat leestekens. Soms wordt die gepushed van uit de centrale, dan is het oude password dat U altijd heeft gebruikt.

 

Groet

Bart


Bart,

Is duidelijk, password achterzijde modem gebruikt, maar helaas ………

Heb op het forum al gelezen dat ik niet de enige ben en dat het mogelijk door een per 3 juli 2020 verlopen certificaat in het modem komt.

Heb ook de datum van mijn PC een jaar terug gezet om zodoende bij het modem de indruk te wekken dat het nu 2019 is, maar ook dat levert niets op.

KPN storingsdienst maar bellen of heb je een beter idee of een betere ingang bij KPN?


De foutmelding geeft niet de indruk van een verlopen certificaat. Het password heeft soms een 0 lijkt op O ?

Groet,

Bart


Dat teken zit er niet in


Het scherm 

ziet U wel ?

Probeer dan:

  1.  username = admin  password = (achterzijde Experia )
  2.  username = admin  password = (oude password)

Groet

Bart


Inlogscherm is bekend

Het ww achter op de Experia gebruikt, werkt niet.

Ik heb verder geen ander ww


Een Windows international keyboard kan ook roet in het eten gooien. Start een tekstverwerker of notepad en type het password van de achterzijde van de Experia Box V10a. Wat komt er dan tevoorschijn soms is dat wat anders….

Groet,

Bart


Check, maar dat is het niet.


Makkelijk resetten met de servicetool

Je kunt de Experiabox het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Deze servicetool is alleen te gebruiken vanaf je thuisadres.

lukt dit ?

 


Bart,

Het modem is via het Servicetool gereset en ik kan er weer in.

Het blijft vreemd dat de hardware reset via het knopje achterzijde van de Experia box blijkbaar niet werkt.

Bedankt voor jouw hulp.

Mvg.


Bart,

 

Kun je mij ook aan de release notes van firmware V 5.00.43 build 447 van de Experia v10A helpen?

Mvg,


Mooi dat het werkt.

Ik heb geen release notes van de laatste firmware. Er is wel een soort “online” help button in sommige schermen. Die zijn niet altijd bijgewerkt. (Schermen veranderen met nieuwere firmware)

Dat de factory reset niet heeft gewerkt, ligt in het feit dat paperclip moet loslaten als het lampje rood is.

Je gaat al denken was is er aan de hand? De eerste modellen van dit type hadden een type plaatje dat je kon schuiven. De huidige modellen een sticker. Zit één oude over de nieuwe ?…

 

Dank aan JanD die al vraag stelde, tegelijkertijd, ik was wat trager:wink:

 

Groet,

Bart

 

 

 


Ik kan ook niet in m'n Experia v10a - heb de reset naar fabrieksinstellingen gedaan via de service tool maar geen succes. Als de service tool een reset geeft naar een oud password, dan weet ik die ook niet meer.

  • Scherm ziet eruit als hierboven reeds geshared (met admin greyed-out)
  • Foutmelding: Your Username or Password may have error. Please check it.
  • Er zitten geen 0-O of van die dingen in het password achterop het modem

De harde reset met paperclip heb ik net ook maar gedaan (ingedrukt tot lampje voorop oranje werd). Geen succes helaas… 

Heeft iemand nog wat anders in de trucendoos?

Thanks


Inlogscherm is bekend

Het ww achter op de Experia gebruikt, werkt niet.

Ik heb verder geen ander ww


Het wachtwoord achterop is wss het standaard wifi wachtwoord, net als op de Experiabox V8

 


Hallo @Januari_9 

Om te kunnen inloggen na een harde reset gebruik je het Admin password dat op het label staat achterop de Experia Box v10A. Pas op: het is vaak verborgen achter een kaartje wat je eruit schuift.

voorbeeld

 


Ah, de V8 heeft dat iig niet


Ah, de V8 heeft dat iig niet

Nee, dat klopt. Bij de eerdere modellen laat je na de harde reset het wachtwoord veld leeg, waarna je vanzelf gevraagd wordt om een nieuw wachtwoord in te voeren.


Ah, de V8 heeft dat iig niet

Nee, dat klopt. Bij de eerdere modellen laat je na de harde reset het wachtwoord veld leeg, waarna je vanzelf gevraagd wordt om een nieuw wachtwoord in te voeren.


Dat is veranderd.

2 dagen bezig geweest met de klantenservice omdat ik na een reset niet meer kon inloggen. Vandaag kreeg ik via twitter te horen dat het 1234 is.

Toch wel leuk dat ze dit soort firmware wijzigingen aan brengen zonder de klanten te informeren en de website aan te passen.


Welke Experia Box was dat dan @arie61? En was dat ná een ‘pinhole’ reset? Bij recente modellen is het initiële wachtwoord nog steeds “leeg” volgens mij. Alleen bij de v10A en Box 12 staat het op het label.

Edit: Ik zie een v8 en Telfort in jouw profiel staan. Ik weet niet of dat een rol speelt m.b.t. andere standaard waardes in de firmware.


Experiabox V8 telfort. Was altijd een leeg veld bij 1e inlog of na een reset via gaatje in achterkant of via kpn.com/servicetools.

Staat in de handleidingen en op de website van kpn.

Hebben ze 2 dagen volgehouden bij kpn, vandaag kreeg ik via twitter te horen dat het bij sommige V8 1234 moet zijn.


@RBxx Thanks voor het meedenken! En ja die had ik gevonden en gebruikt… werkt niet. Heb ook gecheckt of mijn toetsenbord wat rare tekst weergeeft, maar in de notepad ziet het er toch helemaal hetzelfde uit als achterop m'n Experia.