Skip to main content

2 jaar geleden een internet abbonement afgesloten met belofte dat ik direct over zou gaan naar glasvezel als het aangesloten is. Vorig jaar is mijn buurt al aangesloten maar ik zit er nog steeds op te wachten. De mooie oranje kabel steekt al 2 jaar vanuit de grond op me oprit, met de hoop dat ik ooit een keer wordt aangesloten. 

Ik voel me eigenlijk beetje belazerd met de beloftes die ik krijg. Heb ook al tig mailtjes ontvangen dat ik binnenkort wordt aangesloten Kunnen jullie nu eens duidelijkheid verschaffen na 2 jaar? 

Goedemorgen @jhonney, bedankt voor je bericht en welkom ook hier op onze community :)
De aanleg van glasvezel wordt verzorgd door KPN Netwerk en ik zou je willen adviseren om daar contact mee op te nemen. Via dit Forum heb je contact met de provider KPN en ik heb vanaf hier dan ook geen zicht op de planning van de aanleg van glasvezel. Maar als al je buren al wel zijn aangesloten dan durf ik ook niet meteen te zeggen waarom jij nog niet bent aangesloten. Ik ga er vanuit dat KPN Netwerk je hierin van meer duidelijkheid kan voorzien.


Beste @Jan van KPN , uit het verhaal van TS blijkt dat deze op basis van een belofte van kpn de provider een overeenkomst is aangegaan, niet met KPN Netwerk maar met kpn. Daarom is volgens het consumentenrecht kpn dan ook hét aanspreekpunt en niet KPN Netwerk. Daarom zou kpn dit soort vragen zelf moeten oplossen en consumenten als TS niet van het kastje naar de muur moeten sturen. Ik zie dit soort reacties vaker van moderatoren en ze verbazen me, zoals gezegd: ze zijn m.i. strijdig met het consumentenrecht waarbij de leverancier waarmee een overeenkomst is aan gegaan (waarbij bepaalde beloftes zijn gedaan of verwachtingen gewekt zijn) ook zorgplicht heeft voor het correct uitvoeren van de overeenkomst en zich niet mag verschuilen achter derde partijen zoals fabrikanten of, zoals hier, een uitvoerder. 


Goedemorgen @Henk2304 , ik begrijp wat je zegt hoor. 

KPN Netwerk is alleen wel gewoon onderdeel van KPN en ook het onderdeel dat verantwoordelijk is voor de planning en aanleg van glasvezel. Als ik vanaf hier deze planning in zou kunnen zien dan had ik deze uiteraard met alle liefde gedeeld. Helaas heb ik hier geen zicht op en daarom verwijs ik door naar KPN Netwerk, het bedrijfsonderdeel van KPN dat hier verantwoordelijk voor is. Het is in ieder geval geen onwil en ook geen kwestie van ons verschuilen achter 3e partijen (want dat is KPN Netwerk niet). 


Ik heb zovaak gebeld vorig jaar en gewoon opgegeven. KPN Netwerk moeten dan weer naar een subcontractor, Boskalis vgm en dan heb ik gewoon geen antwoord. Het is gewoon een belachelijk dat KPN het contract aanbied met deze belofte, maar dit gewoon niet nakomt en me steeds naar het kastje naar de muur stuurt. Jullie servicedesk zeggen dat ze het zullen noteren en terugkomen, maar ik zie gewoon niets gebeuren. Ik geef het maar wederom op, dit is de laatste media die ik niet had gebruikt en heeft ook al geen succes. 

Als ik de uren vergoed krijg aan verspilde tijd had ik meer dan een jaar lang gratis internet gehad. 


Levert Ziggo op jouw adres? Zoja ga daar naar toe als je een hogere snelheid wil dan kpn over koper kan leveren.


Ik ben ook vorig jaar naar Ziggo gegaan hierdoor, maar dat was een en al drama en ging snel terug naar KPN. Toen 1 maand zonder internet of tv gezeten, omdat ik moest wachten op glasvezel. Ik kreeg zo'n 4/5G router van KPN, maar dat ding gaf mij alleen maar meer frustratie. Na heel veel bellen hebben ze me abbonement omgezet naar koper, met wederom als belofte dat het omgezet wordt naar glasvezel.Â