Sinds eind Maart over van Ziggo naar KPN glasvezel met iTV. Vanwege voorheen Ziggo een Deco M4 set met 4 stations in gebruik.
Daarom WiFi op de Box 12 uit staan en de Deco set verzorgt de WiFi zoals dat ook jaren het geval was met Ziggo kabel modem als internet toegang.
Zeer ontevreden met de diensten tot op heden, gezien internet en TV beide instabiel zijn.
Situatie:
In meterkast komt KPN binnen daarop glas eindpunt.
Met meegeleverde kabel de Box 12 aangesloten.
1 iTV (woonkamer) rechtstreeks op Box12 verbonden.
1 iTV (slaapkamer) via managed switch met IGMP snooping.
Deco M4 (hoofd unit) rechtstreeks op Box 12 staat in woonkamer. Andere deco’s:
2 rechtstreeks op de Box 12 (zolder en werkkamer in garage) en 1 slaapkamer via de managed switch waar ook de 2e iTV op zit.
Alle kabels Cat6.
Verder op WiFi meerdere laptops, tablet, mobiele telefoons, 2 Sonos speakers (deze ook al eens volledig afgekoppeld en van de stroom gelaten), 6 slimme stekkers, IP camera.
Â
Probleem:
Internet is instabiel en valt regelmatig weg en is traag. Tv loopt vast en af en toe hikt het beeld.
Internet verbinding is traag valt weg thuiswerken met video calls een drama.
Na een reset via de KPN app werkt het soms even maar zelfs als het werkt met hiccups in het beeld. Maar vaak ook na paar minuten alweer mis.
Vooral savonds (zoals nu rond 22:00) steeds haperingen (vooral zender Net5 vaag genoeg), verbroken internet verbinding melding.
De Deco set verliest internet en WiFi werkt weer nadat het modem is gereset, maar soms loopt de Deco set uiteindelijk ook vast door de vele onderbrekingen en moet die ook gereset worden.
Al gebeld met KPN helpdesk die werkt het standaard riedeltje af wat ook op internet is te vinden.
Ook een harde reset al meerdere keren gedaan.
De lampjes branden groen op de Box12, maar de internet verbinding is er niet.
Ik las hier op het forum anderen met vergelijkbare problemen en meldingen van slechte batches van het Box12 modem?
Ik heb zelf ook het idee dat het aan het modem ligt, dat is de schakel die er steeds uit ligt. Waardoor alle diensten internet en tv plat gaan.
Iemand hier nog suggesties?
Hoe krijg ik een modem omruil?