Skip to main content

ik heb problemen met mijn glasvezel aansluiting van KPN. Ik heb al eerder 2 bezoeken gehad van kpn monteurs waarbij de lijn werdt doorgemeten en de snelheid wel bekabeld rond de 800mb/s lag, ik heb een gigabyte verbinding. maar vervolgens als ik bekabeld meet na een paar weken loopt de snelheid terug of valt geregeld de verbinding weg , dit heb ik ook bekabeld gemeten met wifiman. Aanbevolen door de kpnmonteur. Ook met kpn wifimanager continue foutmeldingen. Dan geeft hij aan uw ligt niet aan uw verbinding, en vervolgens melding modem fout. Ook bij monteursafspraak melding  ,er is een fout opgetreden. De verbinding is gewoon heel onstabiel waarbij de ene keer een hoge snelheid wordt gemeten ook met wifi ,en na een tweede meting valt de verbinding bijna helemaal weg. Graag hulp.

Klinkt als een probleem met je router (de Experiabox). Wat gebeurt er als je die een minuutje van het stroom haalt?


Hallo @jenniferxp haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en na de herstart, geef je modem/router eens een herstart.

Als je een pc hebt met Windows 10/11 installeer dan vanuit de MS Store de Ookla-app, die is het meest betrouwbare om een bekabelde verbinding te testen. Als alles goed werkt moet je bekabeld gemiddeld op 930/930Mbit/s uit kunnen komen.

Succes.

 


Dit heb ik vandaag al 3x geprobeerd zonder gewenst resultaat. Ik heb de snelheid getest met ipad pro met ethernet verbonden met de app wifiman. Ook de wifimanager start de modem opnieuw op.

ook heb ik een reset gedaan van het modem ik heb de v12 met 3 witte superwifi’s op elke verdieping 1. De verbinding blijft onstabiel.


Nog een toevoeging ik krijg ook vaak de melding “u bent niet verbonden met het wifi netwerk van kpn” terwijl ik dat wel bent.


Nog een toevoeging ik krijg ook vaak de melding “u bent niet verbonden met het wifi netwerk van kpn” terwijl ik dat wel bent.

Waar / in welke app krijg je die melding?


in de wifimanager.


Weet je dan wel zeker dat je op je eigen Wifi-netwerk zit? Zelfde SSID als achterop de router?


Ja dat weet ik heel zeker als ik wifi afsluit en weer activeer pakt hij hem meestal wel. Maar mijn grootste probleem is de instabiliteit van de verbinding. Soms perfect en de andere dag weer niet.

streaming services haperen niet. Maar het gaat mij er om dat de verbinding gewoon fluctueert. Naar mijn idee ligt dit aan de inkomende glasvezelkabel en niet mijn modem. Als ik een speedtest doet met een resultaat van 800 mbs/s en herhaal dan geeft hij soms maar 2 mbs/s aan en bij upload 0.


Een speedtest is alleen betrouwbaar als je die bedraad doet, en dan bij voorkeur via speedtest.net

Wifi is niet betrouwbaar genoeg voor een goede speedtest-meting.


Hallo @jenniferxp voor een correcte speedtest zie ook mijn eerdere reactie binnen dit topic.

 


@JanD  die snelheid haal ik ook soms. Dat is nu juist het probleem bekabeld aangesloten geeft hij wel eens 800/900,maar na opnieuw testen krijg ik een veel lagere snelheid. Ook is de upload velen malen sneller dan de download. Upload soms 900, terwijl de download op 500 blijft. Bekabeld getest ook met oakla test


@JanD  die snelheid haal ik ook soms. Dat is nu juist het probleem bekabeld aangesloten geeft hij wel eens 800/900,maar na opnieuw testen krijg ik een veel lagere snelheid. Ook is de upload velen malen sneller dan de download. Upload soms 900, terwijl de download op 500 blijft. Bekabeld getest ook met oakla test

Dan is nu KPN aan zet.

 


@JanD  die snelheid haal ik ook soms. Dat is nu juist het probleem bekabeld aangesloten geeft hij wel eens 800/900,maar na opnieuw testen krijg ik een veel lagere snelheid. Ook is de upload velen malen sneller dan de download. Upload soms 900, terwijl de download op 500 blijft. Bekabeld getest ook met oakla test

Dan zou ik contact met KPN opnemen. De verbinding naar je huis is OK, maar binnenshuis loopt er iets niet lekker. Dat kan met je router te maken hebben, maar KPN zal hier naar moeten kijken.


En als het aan KPN ligt kost het je niets, anders moet je de tijd van de KPN-monteur betalen @jenniferxp 


Hoi @jenniferxp .  Welkom op het forum.

Ik begrijp dat er al 2 monteurs voor dit issue zijn geweest? En die meten wél de juiste snelheden?  Dan wordt het een lastig verhaal lijkt mij.

Wat voor experiabox heb jij in gebruik? En zitten daar ook versterkers op aangesloten?


ik heb de laatste box de v12 met 3 witte superwifi punten. op elke woonlaag 1.


In het kader van meedenken, toevallig een powerline set in gebruik thuis? Kan een DVS van KPN zijn maar kan ook van een andere fabrikant zijn. Wordt soms ook door installateurs van zonnepanelen gebruikt. Wanneer deze niet met een wachtwoord beveiligd zijn kunnen die powerlines met de setjes van de buren verbinding maken, dan ontstaan dit soort bijzondere problemen.


Ik heb 2 powerline setjes in gebruik waarvan 1 voor de zonnepanelen. Maar dat kan volgens mij niet de oorzaak zijn dat via ether de verbinding wisselende resultaten laat zien, of wegvalt.


@jenniferxp waarom toch powerlines??? Ze kunnen je hele netwerk verruineren.  Er zijn zo vaak problemen met powerlines.  De gekste storingen geven ze. Trek ze er maar uit en je probleem is 99% zeker opgelost.  Probeer het aub!!!


Ik heb 2 powerline setjes in gebruik waarvan 1 voor de zonnepanelen. Maar dat kan volgens mij niet de oorzaak zijn dat via ether de verbinding wisselende resultaten laat zien, of wegvalt.

 

De powerline set kan een brug naar een powerline bij een van je buren maken, als 2 netwerken zo op elkaar aangesloten worden is het helemaal niet vreemd dat je een wegvallende verbinding krijgt en wisselende snelheden.

Haal die dingen er uit, herstart vervolgens je modem en kijk het maar een paar dagen aan. Zijn de problemen weg? Dan moet je de powerline onderling van een wachtwoord oid voorzien. Heeft de installateur deze geplaatst dan kun je hem/haar hierop aanspreken.


Bedankt voor deze informatie, ik ga dit proberen en laat het weten als ik de verbinding opnieuw getest heb.


@Joep1965 1 van die setjes was door de monteur van mijn zonnepanelen geplaatst. Ander setje is van kpn, toe n aanbevolen door monteur 


Ze kunnen allebei een storing veroorzaken maar meestal zijn het de kastjes voor de zonnepanelen, laat die van kpn dan maar zitten.

Als probleem blijft haal je die er ook nog uit en kijk je even weer paar dagen aan. Mocht het dvs setje van kpn toch het probleem zijn kun je met de devolo cockpit app op je laptop/desktop de dvd van koppelen onderling met een wachtwoord beveiligen zodat ze geen verbinding meer met andere powerlines maken. Succes.


Bedankt voor het mee denken ,ik ga het uittesten dit weekend.


powerline setjes heb ik allebei verwijderd maar de verbinding is nog steeds niet goed.

gisteren een oranje lamoje op mijn witte superwifi beneden. Ook de router start soms zomaar opnieuw op. Ik blijf wisselende resultaten houden met wifiman test. Ene keer 300 mb andere keer maar 10. Ook de upload snelheid is veel hoger dan de download.