Joran, ik hielp een vriend in Wageningen - hij heeft 2x een bedrade Experia WiFi staan. Dat werkte goed sinds de oplevering door de KPN-monteur, eind 2018. Maar sinds enkele weken valt internet steeds weg op de iPad en iPhone. Alles uit/aan gezet, helpdesk gebeld (die heeft alles doorgemeten en alles zou goed zijn), op 1 Experia WiFi kunnen inloggen om het 2.4Ghz kanaal te wijzigen (en de naam, om onderscheid te kunnen zien), maar op de andere kom ik er niet in via 192.168.2.150 etc.
De vraag is nu: als beide Experia WiFi's hetzelfde probleem hebben, hoe kan het dan een probleem in de firmware zijn? Is die firmware enkele weken geleden (automatisch) geüpdatet? Je bent erg benieuwd wat het resultaat van een “test” is, maar hoe test je onregelmatige uitval? Ookla Speedtest geeft ca 50/20, WiFi test op m’n Android tablet laat een stabiele 2.4Ghz en 5Ghz zien (dat is de “draaggolf” lijkt mij, niet de daadwerkelijke internetverbinding), hoe nu verder, als zowel de iPadPro als de iPhone het soms gewoon ff niet doet? En uiteraard hebben we die ook herstart…
Mijn klantnummer is ***, ik zou het zeer op prijs stellen als je mij op het adres of telefoonnummer wat daar aan hangt zou willen antwoorden, zodat ik dit probleem voor de 80+ers in Wageningen kan oplossen.
Admin: Eigen topic aangemaakt, afgesplitst van Experia Wifi elke dag resetten