Skip to main content

Ik heb een glasvezel abbonement met een eigen router. Daarvoor heb ik de instructies elders op het forum gevolgd. Router staat in de DMZ met DHCP binding.

Ik ben tevrden over de functionaliteit van mijn eigen router, maar niet over de stabiliteit van de wifi. Door houtskeletbouw van onze woning is het bereik van de netgear overal prima, maar connectie valt regelmatig weg.

Ik draai nu met de V9 en daar is wifi afgelopen dagen OK. Functionaliteit welke ik echter graag wil is 5ghz, gastnetwerk, parental control en VPN server.

Wat raden jullie aan, want met deze netgear ga ik zo niet door. Ik begrijp dat wifi versterkers niet alle functionaliteit hebben. Dus andere (welke) router of andere oplossing.

 

 

Gebruik je op die Netgear aparte namen voor 5GHz wifi en 2.4GHz wifi of zijn deze hetzelfde?


Dat zijn aparte namen. Ook gastnetwerken heten anders. Dus ik zie 4 aparte netwerken.


zorg eerst voor de laatste firmware

zet onder draadloos Canada dat werkt super op een netgear router

en je kunt zien dat je een bak meer wifi hebt

https://www.netgear.com/support/product/r7000.aspx


Bedankt. Firmware is up to date. Controleer regelmatig. Ik heb auto update aan staan.

Wifi bereik is overal prima. Het gaat echt om de stabiliteit van de verbinding.

 


Ik heb hier een groot huis

Ik heb eerder een r7000 er achter gehad nooit problemen met de wifi gehad

nu een r9000 is wel veel sneller dan de r7000 maar uitval en slechte verbinding heb ik nooit gehad

dat was met de r7500 wel anders met de brakke hardware/firmware

normaal moet een r7000 netjes en goed werken

wat zijn precies de problemen

welke apparaten


Het probleem is dat wifi heel even verdwijnt en dan vaak heel snel weer terugkomt. Ook bij volledig prima bereik waarbij we op dezelfde plaats blijven zitten. Dit gebeurd ook op 5ghz. Ik zie dat doordat mijn twee laptops van het werk gaan reconnecten op de vpn of dat video verbinding weg valt.

Direct op het KPN modem heb ik dit niet.

Kinderen klagen hier ook over op telefoon en tablet

Heb dat over de jaren met verschillende firmwares gehad. Lijkt alleen nu erger te worden (werk ook meer thuis)


Lijkt dat jou r7000 niet lekker is

Probeer eens het volgende

thuis-2.4GHz

thuis-5GHz

Ik bedoel scheiden van de 2 banden

O dat doe je al oeps

Heb je de fabriek reset al gedaan

Â