Skip to main content

Krijg experiabox V10 toegezonden incompleet. Krijg geen monteur aangeboden die probleem oploste en aansluiting regelt. Vindt dit klantonvriendelijk en overweeg na 70 jaar om KPN te verlaten door gebrek aan service en aandacht voor klanr.

Wat ontbreekt er dan??


Hallo @KPNklant0, welkom! Ik ben ook heel benieuwd wat er precies mist en waarom je geen monteur krijgt. Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? We helpen je er graag verder mee. 


Hallo Marcia en Joep

Ik ben al heel lang klant van KPN, Ook lid geweest van Het Net en mobiel van Telfort. Nu heb ik wel eens gemeld dat mijn internet wel erg traag werd. Dat zou beter gaan als de aansluiting die er is  aangelegd via glasvezel verder ook bij KPN zou worden verwezenlijkt. Daar zit ik al heel lang op te wachten. Nu heeft KPN zonder overleg mij een nieuwe Experia box v10 toegestuurd daar zit alleen het modem in maar geen kabeltjes of kastje zoals in de video wordt getoond. Ik heb er ook geen verstand van. De vorige keer toen ik zelf de aansluiting wilde maken lukte het van geen kant en de monteur die uiteindelijk kwam mopperde omdat de kabeltjes die ik erbij had gekregen niet werkte. Ik heb daarom dit keer gebeld en gevraagd om meteen een monteur te sturen omdat ik weer niet dagenlang zonder telefoon en internet wil zitten. Dat werd geweigerd ik moest het zelf maar oplossen het was simpel genoeg. Dus niet voor mij. Dat heb ik duidelijk aangegeven maar daar is niet op ingegaan vandaar mijn artikel op het forum. IK heb hulp van een monteur nodig als KPN mij iets nieuws toestuurt. Als dat gebeurt ben ik geholpen en is het klaar. 

 

 


Beste @KPNklant0, ik begrijp het helemaal! Je hebt nu een V8 of een V9? In feite kan je daar de kabeltjes uittrekken en die op dezelfde manier op de V10 terugplaatsen. We hebben daar een prachtig stappenplan voor op onze website. Als dit niet lukt, kan er wel een monteur aangevraagd worden, maar dan betaal je hier 50 euro voor. Ik verwacht ook dat deze in verband met het Corona virus wat langer op zich gaan laten wachten.. Wij helpen je hier ook graag, als je verder nog vragen hebt. 


Uw huidige modem doet het dus nog? Begrijp ik dat goed? Dan is het misschien een goed idee om daarvan eerst eens foto's van te maken van hoe de kabeltjes nu aangesloten zitten.


IK heb een V9 box en een isra1 aansluiting volgens het KPN stappenplan moet ik bij V10 box stickers en aansluitkabels en een verbindingskastje hebben gekregen. Dat is niet het geval ik kreeg alleen een modem. Dus die zogenaamde hulp van KPN klopt niet en je moet klanten en zeker seniore klanten niet laten rommelen aan de aansluitingen. Dat veroorzaakt alleen maar storingen die ik de vorige keer ook heb gehad. Ik voel me in de steek gelaten door KPN en als hun commentaar leest dan voel ik me ook zoals ik me noem KPNklant0. Dan kan ik met mijn magere inkomen ook nog een monteur laten komen dat kost dan € 50,-. Ik verwacht gewoon service waar ik als klant recht op heb.

Weet KPN niet meer wat dat is? 


Voor 99% van de bevolking is het omruilen van een modem een fluitje van een cent en is een monteur niet nodig. Dat zou ook niet kunnen want dat is niet te betalen en dat zou dan de prijzen doen stijgen. Iedereen heeft wel iemand in de omgeving die daarbij een handje kan helpen.  


Is het mogelijk dat je telefonisch contact opneemt met ons? Dit kan gratis via 0800-0402. Mijn collega's helpen je graag mee om het met je door te nemen. Het is echt een kwestie van gele stekker uit het gele poortje van de V9 en in het gele poortje van de V10 etc. Anders is een monteur toch echt de enige optie, als er niemand in de omgeving is die je kunt vragen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar niet blij van wordt, maar ik kan er weinig anders van maken helaas. 


Het is momenteel moeilijk maar ik begrijp nu dat die installatievideo niet correct is en dat die alleen geldr voor nieuw aan te sluiten Experia boxen. Het zou dus goed zijn dat duidelijk te vermelden en niet te verwijzen naar iets wat niet klopt. Als het kan probeer ik iemand in te schakelen die hier verstand van heeft. De verwijzing naar het gratis ondersteuningsnummer is ook al geen goede want daar wisten zij ook niet hoe het opgelost moest worden. Dus dan zou er duidelijk met hen moeten worden gecommuniceerd hoe een bestaande aansluiting kan worden verwisseld i.p.v. te verwijzen naar een instructievideo. Als het niet lukt of niet werkt kom ik hierover terug. Ik vind deze manier van communiceren eigenlijk niet goed en zou dit liever per email doen.


Ik weet niet zo goed hoe ik je nog anders kan helpen, @KPNklant0. De installatie van de Experia Box werkt op dezelfde manier als het vervangen. Je kunt alleen niet exact de stappen overnemen. Jammer om te lezen dat je ook met mijn collega's niet verder gekomen bent. Ik hoop dat het je alsnog lukt, anders adviseer ik je om toch een servicemonteur aan te vragen. 


Ik heb in deze moeilijke tijd toch iemand gevonden die wilde helpen.  Het lijkt erg makkelijk maar na dat alles was afgesloten en goed aangesloten werkte mijn vaste telefoonlijn niet meer. De vorige keer gebeurde hetzelfde met nog andere storingen ook. Nu moest alsnog hulp worden ingeroepen van KPN om het probleem te verhelpen. Ik ben blij dat het allemaal weer werkt, maar niet blij zoals het is gegaan


Fijn dat het alsnog is gelukt. Dat lijkt me het belangrijkste.


Bij de handleiding zou het bij de ISRA 2 - DSL (V8) op dit moment is het aangesloten op het WAN (V8) vanaf het NT kastje. Binnenkort kan ik het kastje omruilen van V8 naar V10 Experiabox. Mijn vraag is nu: moet ik nu op het DSL aansluiten of Wan. De aansluitingen heeft de KPN monteur voor ons gedaan.    Met vriendelijke groet, Richard Langen


Mijn vraag is nu: moet ik nu op het DSL aansluiten of Wan. 

Op wan.  Kan eigenlijk niet missen. Dat is, als het goed is, het rode kabeltje. 

Succes. 

Â