Skip to main content
ik heb op de experiabox V10a voor mijn pubers al internet beperking ingesteld zodat zij ( hoopte ik) op tijd gaan slapen door de weeks.



Helaas blijkt dit toch niet helemaal te werken.

Beide spelen op een ps4. Internet zou om 00:00 uit moeten gaan. Dat gaat het gedeeltelijk ( WiFi + lan hetzelfde ingesteld ) net voor internet uit zou schakelen gaat 1 zoon, in een online ps4 game server van een bepaalde game (Ark of iets dergelijks) en ondanks dat ons internet uit moet schakelen kan hij toch nog uren door gamen. Als de server de verbinding verbreekt of hij stapt er zelf uit is het niet meer mogelijk om verbinding te maken.



Hoe zou ik nog kunnen voorkomen dat de ps4 alsnog verbinding maakt met een game server na 00:00?

Tijdschakelaar op de switch zetten? Ze spelen in principe altijd via Lan .



Bedankt
Hi wupke, welkom hier.



Ach, die lastige pubers ook altijd anno 2019. 😉 Waar heb je dit precies ingesteld in de interface? Heb je anders ook een screenshot ervan, van hoe je dit hebt ingesteld? Dit maakt het voor mij iets makkelijker om te achterhalen waar het aan ligt.


Bedankt voor je reactie.

Ik heb via de laptop ingelogt op de experiabox box en daar het ip adres van een ps4 zo ingesteld .


Hmm, dit zou moeten werken. Heb je een MAC filter ingesteld zoals hieronder aangegeven? Zo ja, zou je de Experiabox helemaal willen resetten en opnieuw in wille stellen? (resetknopje aan de achterkant)












Ik heb alles via lan+ WiFi zo ingesteld met het schema van hierboven op de foto .

De een logt dus net voor 00:00 in op een game server en kan nog uren gamen , de ander kan op you tube nog steeds een uur filmpjes kijken . Netflix word bij de 2e PlayStation wel op tijd afgesloten .


Dit zelf thuis ook even getest, kan echter niet verklaren waarom dit niet werkt. Even voor de zekerheid, je hebt de V10A ook helemaal gereset naar fabrieksinstellingen?
pinnetje Achterin de reset tot het lampje rood ging branden ja . Opnieuw de schema’s ingesteld want deze waren door de reset weg .
Ik weet om eerlijk te zijn niet hoe dit kan. Wil wel proberen om het om te ruilen voor een nieuwe. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Ik ga hem nog 1x resetten en alles opnieuw instellen.

Ik laat het over een paar dagen nog even weten .
Dan hoor ik dat graag van je.
Bedankt voor je reactie.

Ik heb via de laptop ingelogt op de experiabox box en daar het ip adres van een ps4 zo ingesteld .



Hallo, ik wil ook proberen op deze manier toegang tot PS4 te beperken. Maar hoe kom je bij bovenstaand scherm? Als ik inlog op http://192.168.2.254/ kom ik op onderstaand scherm? Het lijkt wel alsof ik een hele verouderder versie heb oid? We hebben nu ong een jaar KPN. Ik heb ook een wifi extender en die heb ik net uitgezet, dus dit lijkt wel echt de experiabox te zijn?


na Een reset werkte het prima . Blijkbaar is er laatst een update geweest, want laatst wilde ik het aanpassen wegens de vakantie maar ik kon niets meer wijzigen. Ik kon geen aangesloten apparaten meer vinden . Ik heb de experiabox weer gereset . de Playstations hebben nu weer continu toegang . Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik na de vakantie het weer ingesteld krijg .