Skip to main content

Beste kpn 

 

Inmiddels ben ik +3,5mnd bezig om mijn bestelde product (isdn+4g) geactiveerd te krijgen. Het aantal teleurstellingen over KPN is inmiddels niet meer bij te houden, maar hierbij een kleine poging:

-ingeplande monteurs die niet komen opdagen (2). Verlof uren bij de werkgever verdwijnen hierdoor voor een compleet zinloos doel.

-medewerkers die mij niet kunnen helpen door de complexiteit en het aanmaken van een online klacht, terwijl ik geen internet heb,  de oplossing moest bieden volgens de medewerkers??

-veelvoud van verschillende verklaringen waarom ik nog steeds niet aangesloten ben

-het aanmaken van dubbele accounts wat mij een aansluiting moest bieden, wat mij eigenlijk een dubbele factuur zou opleveren: alles op aangeven en advies van KPN

-de eindeloze gespreken en verschuilingen en excuses voor mijn probleem, maar al met al niet opgelost worden

-het KPN contact maar moest worden opgezegd bij alternatief, en ik online moest doen (bij geen internet?)

Ik verdien inmiddels, wederom, een veelvoud aan medailles voor mijn geduld en wachtend vermogen. Al met al levert mij dit geen aansluiting op, en bijzonder veel moeite om mijn geduld te bewaren. Ik ben erg benieuwd of iemand zich binnen het almachtige KPN zich geroepen voelt om dit in enkele dagen voor mij op te lossen, en erkenning voor de problematiek bieden.

 

Met zeer gefrustreerde groet,

 

Roderick

 

Admin: titel aangepast ter verduidelijking

 

Vreemd dat je nog ISDN zou kunnen krijgen?
Is een connectie mogelijkheid die “officieel” is uitgefaseerd.
Maar de problemen die je beschrijft op zichzelf zeer herkenbaar met wat je ondervindt m.b.t. “ISDN”.

Uit eerdere berichten van een gebruiker met vergelijkbare problematiek zit er kennelijk vertraging in het uitfaseren van ISDN. En heeft men bij KPN geen kennis of inzicht om het op een juiste wijze op te lossen binnen de huidige infrastructuur. Een warboel in administratieve mogelijkheden en actief correct beleid om een oplossing te bieden.

De betreffende gebruiker werd “afgeserveerd” / weg gesanneerd.  Uiteindelijk heeft men hem “verbannen” als gebruiker op het forum, en diens abonnementen eenzijdig stop gezet. Alle berichten erover in het forum verwijderd / gecensureerd. Alsof het probleem nooit heeft plaatsgevonden.  Eigenlijk in de stijl van dictatoriale regiems en doofpot affaires in de stijl van Wit Rusland of Turkije met Erdoğan. En dat gewoon hier bij KPN als bedrijf in Nederland.


ISDN bestaat helemaal niet meer.


Ik vermoed dat de vraagsteller de verkeerde afkorting heeft gebruikt, niet verbazend als het niet je dagelijkse bezigheid is.


ISDN via de telefoon lijn werkt niet meer,
MAAR je kunt ISDN apparatuur nog wel gebruiken via een fritz box 7590
( handig voor mensen die niet hun ISDN telefoons willen vervangen. )
 


https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/1710_ISDN-telefoon-in-FRITZ-Box-configureren/
 


@Roderick668 Heb je Sneller Internet Buitengebied besteld bij KPN?

Of moeten we dat 4G los zien, b.v. een abo voor je smartphone?


ISDN via de telefoon lijn werkt niet meer,
MAAR je kunt ISDN apparatuur nog wel gebruiken via een fritz box 7590
( handig voor mensen die niet hun ISDN telefoons willen vervangen. )
 


https://nl.avm.de/service/fritzbox/fritzbox-7590/knowledge-base/publication/show/1710_ISDN-telefoon-in-FRITZ-Box-configureren/
 

Ik gebruik sinds het door KPN opheffen van ISDN een Fritz!Box 7490, met daaraan gekoppeld mijn bestaande ISDN-telefoonapparatuur. Werkt perfect.

Piet.


Het betreft een Experia box en een 4g aansluiting, internet voor een buiten gebied. 

Inmiddels is mijn klacht in behandeling bij KPN, maar ook wederom verbazing. Waar op een donderdag mij beloofd wordt, indien noodzakelijk, er eenvoudig een extra aansluiting voor mijn kabel in de centrale woonwijk kast gemaakt kan worden door de monteur, wordt dit de dag erna als "geen mogelijkheid" aangeduid en dat een monteur dit werk niet doet.

Intern bij KPN is er veel verbazing over de handelwijze van alle betrokken collega's, en iedereen wijst naar elkaar, maar niemand neemt verantwoording. Keer op keer hoor ik dit.

Dit soort berichten geven mij aan dat KPN niet in controle is. Ook dat KPN geen flauw idee heeft hoe mijn probleem opgelost moet worden is verbazingwekkend, en dat opzeggen de oplossing moet bieden??

 


@Roderick668 Heb je nu nog wel werkend internet dan? En zoja, hoe snel is dat? Welke versie van de ExperiaBox?

 

Bij KPN heb je met 3 partijen of lagen te maken. KPN provider, KPN WBA groothandel en KPN NetwerkNL. Meestal heeft een klant van doen met KPN provider, maar in jouw geval zal men iets met draden aansluiten van waarschijnlijk 2 aderparen en dat behoort toe aan KPN NetwerkNL. Die doen en beheren alle fysieke netwerkkabels zodat KPN WBA groothandel daarover met hun infrastructuur internet kunnen bieden aan providers (alle providers/aanbieders die over oude telefoonlijnen danwel glasvezel van KPN NetwerkNL leveren, dus ook b.v. T-Mobile Thuis).

Dus ‘de monteur’ bestaat niet, ligt er maar net aan wat voor ‘pet’ die op op heeft.

Daarnaast is in jouw geval ook nog een 4de partij, namelijk KPN Mobile betrokken die dan het 4G gedeelte moet verzorgen.

Het verbaasd mij niks dat het zo af en toe flink mis gaat: Het is vakantieperiode, Covid91 maatregelen, Telfort/XS4ALL wat men aan het intergreren is (plannen), hoge ambities kwa nieuwe glasvezel uitrol en zo zijn er nog wel een paar aspecten op te noemen waarvan je het pipen en kraken bijna kan horen.

Ik heb 3 jaar lang “4G voor Thuis” van T-Mobile gehad, dat is net als coaxkabel internet van Ziggo onafhankelijk van 1 van de vele KPNnen, dus dat zou een alternatief kunnen zijn als je tenminste niet al te hoge eisen kwa TV kijken hebt.


Voor het buitengebied zou men ook nog internet / TV via de satelliet kunnen overwegen.
https://www.hertzinger.com/internet-via-satelliet/


Is het een idee om de titel te veranderen, want met ISDN heeft het niet te maken neem ik aan.


Dat is niet zeker?  Daar zou de topic starter iets meer info over kunnen geven?

Bij een eerdere problematiek van een andere gebruiker bleek er nogal wat vertraging te zijn in het uitfaseren van diens ISDN telefonie-aansluitingen, waardoor een vergelijkbare vreemde “kastje muur” problematiek bij KPN afdelingen onderling, die er niet uitkwamen en elkaar tegenspraken.

Werd toen heel vervelend uitgespeeld naar de klant toe, die simpel een werkende telefonie-aansluiting wilde hebben met behoud van telefoonnummers. KPN kon het niet oplossen.


Hallo @Roderick668, welkom! Jammer te horen dat er zoveel onduidelijkheid is. Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid? Zo niet, vul je forumprofiel in en laat hier weten als je dit gedaan hebt, dan kijk ik dit verder na.

 

Wat ik al wel kan aangeven is dat het me sterk lijkt dat het hier om ISDN gaat, dat leveren we nieuw niet meer. En als je ook Sneller Internet Buitengebied hebt besteld, dan zit daar over het algemeen ook internet via de koperlijn bij*. En als je dan telefonie wilt, zal dat via voip zijn en geen ISDN.

 

 

*uitzondering hierop is sommige gebieden waar of geen koperlijn ligt, of via koperlijn niet meer dan 1 Mbit geleverd kan worden. Daar kan 4G Buitengebied los worden afgenomen.