Skip to main content

Ik heb mijn experiabox V8 vervangen voor de v10 nu doet internet het niet , het lampje brand rood 

v10 al gereset maar internet lampje blijft rood branden 

wat moet ik doen ? 

Ik werk niet voor KPN, maar als Instalatie technicus. Kan jij de V8 nogmaals aansluiten en kijken of deze het nog doet? Wanneer dit zo is terug de V10 aansluiten, de provisioning blijft wel eens hangen. Als dit het geval is even bellen met KPN. Wat ook kan is via de thuis app even een nieuwe opstart doen, hiermee wil je wel eens de provisioning kunnen forceren 


Ik heb de V8 weer aangesloten en alles doet het 

zal nu de v10 aansluiten. 
Alvast bedankt voor u snelle reactie 


Helaas internet lampje blijft rood branden


Welkom op het forum @Renhav!

Top dat @Fritzj al gevraagd heeft of je de V8 weer aan wilt sluiten, fijn dat alles het daarmee nog wel gewoon doet :slight_smile:

Wat is er de reden van dat je de V10 aan wilt sluiten? En hoe kom je daaraan? Als je via onze klantenservice een nieuwe Experia Box ontvangt omdat er iets niet (meer) goed is met je oude, gaat dat doorgaans via een omruil en heb je de oude niet meer als je de nieuwe aan gaat sluiten. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe dit precies zit!

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee.


Omdat mijn Wifi. Niet goed is in een gedeelte van het huis heb ik op advies van iemand een v10 gekregen van een kennis ( die gebruikte hem niet meer ) een v10 zou een veel beter internet en WiFi hebben 


Als dat al gaat dan moet degene van je em gehad hebt wel een kpn abonnement hebben gehad. Anders werkt het nooit.


Een V10 van een ander is voor geprogrammeerd voor de persoon van wie die heeft gekregen een modem heb je dan ook in bruikleen. Je zei dat je een reset hebt gedaan, heb je een soft of factory  reset gedaan? Een factory reset zou kunnen helpen echter als het gaat om WiFi is de V10 niet de oplossing. Beter is om WiFi boosters te gebruiken, mijn advies huidig is neem contact op met KPN en vraag om de nieuwe V12 modem en investeer in de superwifi deze werkt vlekkeloos samen en zijn makkelijk te installeren daarnaast werken ze vlekkeloos samen met elkaar en schakelt deze de WiFi op de modem uit. Een goedkopere oplossing is je V8 hoger te plaatsen en als je deze en richten richting je gebruik. Ik kom vaak tegen dat de modem op de grond of een 0,5mtr van de grond staat en op de zit plek staat gericht. Dus modem zo hoog mogelijk plaatsen en over de lengte van je woonkamer richten dit versterkt het signaal al. Indien dit nog niet helpt een booster bedraad aansluiten 


@Renhav mag ik vragen of je apple producten gebruikt?


Hoi @Renhav. Vervelend dat je niet overal in huis in goede wifi verbinding hebt. Heb je het topic “Oplossingen voor trage en wegvallende wifi” al gelezen. Je kan onze Wifi Manager gebruiken om het wifi signaal bij jou thuis te checken, en te verbeteren. Dit kan je het beste doen op jouw ExperiaBox V8. Ik hoor graag wat de uitkomst is van onze Wifi Manager. 


@Renhav mag ik vragen of je apple producten gebruikt?

Ja gebruik Apple 


Hoe staat het er nu voor met de wifi @Renhav? Ben je nog wat opgeschoten met het topic “Oplossingen voor trage en wegvallende wifi” en de Wifi Manager?

Zo nee, zou je dan iets meer kunnen vertellen over de V10? Die kennis van je, is dat een KPN klant of heeft hij internet via een andere aanbieder? En waarom heeft hij deze V10 over? Hoor het allemaal graag!

 

 

 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!