Skip to main content

Beste helpdesk,

Regelmatig doet mijn internet het niet als ik mijn laptop opstart. Alle andere apparaten in huis (smartphones, tablets, andere laptop en vaste pc) pakken de WIFI wél, maar één laptop maakt soms geen verbinding...

De ene dag doet ie het nog, de andere niet meer. Het rare is: als ik naar het netwerkmenu ga, staat er ook dat ie wel verbonden is. Internetpagina's opent ie echter niet. 

Aan een kabel heb ik ook al geprobeerd,  maar dat lost ook niks op. Als ik inlog op een ander netwerk, en later weer thuis kom,  doet ie het meestal weer wel...

Wat is hier aan te doen? 

Bart

Blijft ie het wereldbolletje geven? Of staat er het wifi-symbool met de schuine streepjes?


Het WIFI-symbooltje staat er, hij is verbonden met ons eigen netwerk (soms staat er 'identificeren'), maar pagina's kan ik dan niet openen. Dat is het rare eraan.


Dan heb ik toch wat vragen.

Welk modem heb je van kpn? V8, V9, V10, V10A of Box 12?

Is het een al wat oudere laptop? Windows? Mac?


Peter,

het is een V9-modem. Laptop is ruim anderhalf jaar oud, een Lenovo met Windows. Ik kan niet echt terughalen wanneer de problemen zijn begonnen, wat er op dat moment is veranderd. Hoe doet al een tijdje zo.

Bart


Aangezien andere apparaten het wel doen op wifi ga ik ervan uit dat het in de laptop zit.

Je zou de wifi kaart eens kunnen herstarten.

Klik op het Windows symbool linksonder en begin met typen: apparaatbeheer

Klik dat aan en dubbelklik op netwerkadapters.

Zoek nu die met Wireless LAN en klik er op met de rechtermuisknop.

Klik met de linkermuisknop op Apparaat uitschakelen en wacht eventjes. Daarna nogmaals en dan Apparaat inschakelen. 

Venster sluiten.

N.B.
Mijn buurvrouw had ook iets dergelijks met wel wat oudere pc. Daarvan bleek de antenne van de wifikaart defect (alleen pal naast het modem deed ie het). Opgelost met wifi-usbstick.