Skip to main content

Best forum,

Ik woon in een hoekwoning met drie verdiepingen. Momenteel heb ik bovengenoemd internet abonnement en ervaar ik de volgende problemen ;

Het duur heel lang voordat opnames geladen worden, de gids wordt opgehaaldĀ en soms zelfs helemaal niet. Dit geldt ook voor Netflix. In het verleden heb ik hiervoor op de begane grond en 1e verdieping WiFi versterkers aangeschaft. Dit heeft iets geholpen, maar sinds de laatste update van het modem (HMB2260) is dit weer verergerd en geeft het modem regelmatig een error.

Gisteren heb ik de WiFi snelheid gemeten op alle drie de verdiepingen;

Begane grond 40 MB

Eerste verdieping 30 MB

Tweede verdieping 1MB

Door deze problemen ben ik inmiddels zover dat ik denk aan overstappen. Is er iemand die mij kan helpen de problemen op te lossen.

Bert

Ā 

Heel veel abonnees hebben momenteel last van een trage werking van hun TV ontvangers.

Zie dit topic.


Beste wjb,

Dank voor je support, hoop dat iemand een oplossing,weet.

Ā 


Aan je wifisnelheid valt nog wel wat te sleutelen denk ik. Dat staat los van de trage ontvangers. Welke snelheid heb je als je met een bekabelde laptop of pc meet?


Beste Joep,

Natuurlijk beter beneden maar daar zit voor de laptop niet grootste probleem. Dat zit'm in de verdiepingen. Overigens denk ik als leek, dat er wel enige samenhang is.


Gebruik je alleen het modem voor wifi of heb je ook wifi versterkers?


In mijn eerste bericht heb ik aangegeven dat ik 2 wifiversterkers van KPN heb aangeschaft voor de begane grond en eerste verdieping.


O ja nou zie ik het maar dat ziet er niet goed uit hoor. Zijn het de vierkante zwarte?Ā  of de super wifi's? En welk type modem heb je?


Ik heb witte wifiversterkers van kpn en eenĀ HMB2260 van arcadyan


Ik heb witte wifiversterkers van kpn en eenĀ HMB2260 van arcadyan

Wit, dat kunnen nog 2 verschillende modellen zijn, deze:

Of deze:

Welke heeft u? En heeft u ze beide bekabeld aangesloten?Ā 


Geen van beide!Ā  IkĀ heb de dvs 650 verbindingsset 2x op aanraden van kpn


Geen van beide!Ā  IkĀ heb de dvs 650 verbindingsset 2x op aanraden van kpn

Euh.... dat zijn dus geen wifiversterkers. Deze dingen geven internet door via het eletriciteitsnet. Geen WiFi dus. Wat WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel.

Bij u komt dus alleen WiFi uit de Experiabox. En dan is het geen wonder dat jeĀ op zolder geen WiFi hebtā€¦

En als je op de begane grond 40 mbit hebt, dan is 30 mbit op de eerste verdieping netjes.