Skip to main content

Hallo, sinds enige tijd valt iedere dag om 08:00 en 22:00 uur het internet uit. Als ik ‘s ochtends zit te werken op PC die met een kabel verbonden is aan het modem valt om 08:00 uur de verbinding weg en na een aantal seconden krijg ik weer verbinding. 's Avonds om 22:00 uur, als we live televisie zitten te kijken is er geen probleem, maar als we terugkijken / opgenomen programma kijken of een andere app (Netflix/Disney+) dan valt precies om 22:00 uur alle stil. Na een minuut of twee gaat het programma dan vanzelf weer verder (maar soms ook niet). om 22:05 gebeurt dan nogmaals hetzelfde, elke avond. Als we via KPN terugkijken of een opgenomen programma kijken, dan moet het televisiekastje ook vaak uitgezet en weer aangezet worden om het weer werkend te krijgen. 

Goedemiddag @60JXD9 en welkom hier op ons forum!

Dat is nogal merkwaardig dus goed dat je hier melding van maakt. Hoe lang speelt dit probleem precies? Kun je ook eens kijken hoe de lampjes op de Experia Box branden op het moment dat dit probleem zich voordoet?  En zou je je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik vanaf hier eens meekijken en wat metingen verrichten om vanuit daar verder te kijken wat er nodig is om dit probleem te verhelpen. 


Hoi @60JXD9, ik heb helaas niks meer van je vernomen maar vroeg me af hoe het er op dit moment voor staat! 


Ik heb een vergelijkbaar probleem: elke dag om 22h en om 0:00h valt de WiFi uit, en hapert de tv wanneer ik een opname of programma terugkijk. Dit duurt dan 1-2min… 

Soms herstelt een programma/opname zich nog, maar vaak reageert hij niet meer op de afstandsbediening en ben ik genoodzaakt het tv-kastje even van de stroom te halen. 
 

Ik lees dat meer mensen zoiets hebben (gehad). Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?


Hoi @Roy-O en welkom hier op ons forum :)

Dat is vreemd dus goed dat je hier melding van maakt. Hoe branden de lampjes op de Experia Box op die desbetreffende momenten? Wat denk ik sowieso geen kwaad kan, is om de Experia Box eens een harde reset te geven (mocht je dit nog niet hebben gedaan). De tv ontvanger(s) kun je eens een zogenaamde software reset geven. Benieuwd of dit al voor de gewenste verbetering zorgt en zie je bevindingen graag tegemoet :)