Skip to main content

Beste KPN,

Vorig jaar na onze verhuizing gekozen voor KPN alles in 1 glasvezel 200/200 met interactive tv en vaste telefoon. Is allemaal aangelegd door KPN monteurs en alles heeft een jaar lang probleemloos gewerkt.

Sinds vorige week is het echter de ene storing na de andere. Surfen gaat nauwelijks, e-mails verzenden duurt minuten lang, tv beeld bevriest om de haverklap. Kortom het plezier is er aardig vanaf. Modem herstarten helpt soms even voor de tv maar internet werkt slecht.

Vandaag is mijn technische zoon langs geweest (elektronicus en ook KPN klant) en heeft e.e.a. onderzocht. Het blijkt dat de upload snelheid is gezakt naar 0,02 Mbit, download blijft wel ruim 200 Mbit. Getest met een laptop bekabeld aangesloten direct op het modem. Modem herstarten helpt niet. Met een smartphone via 5 GHz Wifi en de Ookla speedtest app hetzelfde bedroevende resultaat.

Daarom heeft hij het volgende gedaan: tv kastje, modem en media converter stroomloos gemaakt. Vijf minuten gewacht. Media converter ingeschakeld en gewacht tot het glasvezel ledje groen brandt, dat is al na een paar tellen. v10A modem ingeschakeld, na ca. 1,5 minuut is het ledje groen, tv ontvanger ingeschakeld, na ca. 3 minuten is ie eindelijk gestart en heb ik weer beeld. (Dat opstarten duurt overigens altijd lang).

Nu heb ik ineens weer 200 Mbit down en ook 200 Mbit upload! Alles werkt dus weer zoals het hoort zou je denken maar helaas is dat slechts voor ca. anderhalf uur waarna de boel weer vastloopt, upload weer naar 0,02 Mbit en surfen en mailen weer onmogelijk, de tv doet het nog wel. Alleen het modem herstarten lost weer niets op. Elke dag een paar keer de media converter plus modem plus tv kastje herstarten is uiteraard geen doen.

Ik hoop als pensionado dat ik zeer binnenkort weer ongestoord van internet en tv kan genieten zonder haperingen. Ik heb bij een aantal buren met KPN glasvezel geïnformeerd maar die hebben nergens problemen mee.

Met vriendelijke groet, Chris

wat u kunt doen , 

alleen is dat wel minder leuk is om de modem een hard reset te geven  om met eeen kleine sate prikker aan de acherkant 30 sec de reset in te houden .wacht totdat alles opgestart is . alleen zou je de wifi weer na eigen wens in moeten stellen 


Reageer