Skip to main content

Goede avond,

Ik ben overgestapt naar kpn maar heb toch een paar problemen.

  1. zowel wifi als Internet valt soms weg. gem. 2-3 maal per dag
  2. Bekabeld komt er 200mbit binnen via de wifi nog geen 45mbit
  3. Ik heb 43wifi super punten en ik kan niet overal genieten van een sterk signaal
  4. meerdere malen het modemĀ en glasvezel kastje uit en aangezet maar het probleem blijft.

wat kan er nog meer aan de hand zijn

Ā 

gr hugo

Op zich is 45Mbit/s voor Wi-Fi niet slecht.Ā  Ervan uitgaande dat je in een druk bevolkt gebied woont en het over de 2.4 Ghz band hebt en alleen het modem gebruikt. Het moet wel stabiel zijn. Wat heb je zoal aan het modem hangen? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig?


Goedemorgen @hetnet wachtwoord kwijtĀ en bedankt voor je bericht :)

Ā 

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de Wi-Fi heleĀ de tijd wegvalt dus goed dat je dit aankaart. Wel is een snelheid van 45 Mbit/s voor Wi-Fi op zich prima daar we voor Wi-Fi qua snelheid een ondergrens van 20 Mbit/s hanteren en daar zit je gelukkig ruim boven. Speelt dit probleem al sinds de overstap of is het eerder wel stabiel geweest? Wat sowieso geen kwaad kan, is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Deze tool kan bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengen en op basis daarvan verbeteringen doorvoeren en alle instellingen optimaliseren. Wil je me laten weten wat hier uit is gekomen en of het probleem hiermee is verholpen? Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, zou je dan meteen je forumprofiel voor me in willen vullen en een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Dan kan ik eens met je mee gaan kijken, alvast bedankt!


Hoi @hetnet wachtwoord kwijtĀ , ik heb niks meer van je gehoord maar was benieuwd of ik nog iets voor je kan betekenen!


Goedemiddag @hetnet wachtwoord kwijtĀ , omdat ik niks meer van je heb gehoord sluit ik dit topic. Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat graag!


Reageer