Skip to main content

Hoi,

Ik heb op 26 juni mijn internet aangevraagd bij jullie. Ik kreeg toen de melding dat er extra onderzoek nodig was. Uiteindelijk is er eindelijk een monteur langs geweest die het internet zou komen regelen op 29 Juli. Die had echter een teleurstellende boodschap. Het internet werkte nog steeds niet en de vorige monteur had dat niet goed doorgegeven of iets dergelijks. Gisteren werd ik gebeld dat het toch echt zou moeten werken volgens de centrale. Ik heb toen gezegd dat ik dacht van niet want dat alle buren ook geen internet hebben. Ze ging het voor mij er nog achteraan bellen. Vandaag heb ik toen maar weer zelf contact opgenomen. Antwoord: Ja het zou echt moeten werken. Er kan op 12! augustus een monteur bij je langskomen. Hierop werd ik kwaad en heb ik mijn bestelling direct laten beëindigen.

Ik wilde het toch nog hier plaatsen omdat ik zelf echt liever geen Ziggo wil en het moeite zou zijn om een utp kabel te vervangen voor een coax kabel. Ik denk dat het glasvezel het nog steeds niet doet want op het kastje dat de monteur had geplaatst brand nog steeds geen lampje bij glas en ethernet (zie afbeelding).

Mijn vraag dus: kunnen jullie dit oplossen voordat ik allemaal moeite heb gedaan om Ziggo te nemen? Ik heb nu een noodpakket met digitenne met alleen maar de npo 1 2 en 3 zenders. Ook is mijn internet daarbij beperkt. Als dit zou kunnen worden uitgebreid tot dit alles is opgelost zou ik meer geduld kunnen opbrengen.

Beste KPN,

 

Wij kampen met hetzelfde probleem en zijn tevens de buren van de postmaker. Ik hoop dat jullie hier snel gehoor aan geven en dat dit met spoed wordt opgepakt.  Na meerdere malen valse beloftes te hebben gedaan vanuit de kant van KPN raakt ons geduld op. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Jeffrey


@Jeffrey944 @Borismul Er zal toch niet voor niets aangegeven worden dat de lijn wel werkt ? Met welke centrale hebben jullie contact gehad daarover, is dat KPN Netwerk NL ?? Hebben jullie  al geprobeerd om die rode kabel , die nu nog opgerold hangt, gewoon aan te sluiten op de Experiabox en vervolgens de NT ( zwart kastje met Power-Glas-Ethernet ) eens 2 minuten van de stroom te halen en vervolgens er weer op. Wat doen de lampjes op de NT dan? En wat geeft de Experiabox aan ? 


Welk gebied is dit? Nieuw glasvezel gebied?

Is er niks gezegt over waarom het niet werkt?

Zijn die monteurs heen en weer geweest naar de glasvezel centrale? (Pop) om kruising uit te sluiten en poort te checken.

 

 

In huis iets aansluiten heeft nu een zin. Lampje 2 en 3 branden niet en gaan niet eerder branden dan dat er aan de andere kant iets gebeurt is.


Het is inderdaad nieuw glasvezel gebied. Het is al 2 keer uitgesteld en elke keer blijven ze bij de klantenservice dat alles goed moet zijn. Vandaag ben ik terug gebeld dat het inderdaad niet opgeleverd is nog en dat dat verkeerd was gecommuniceerd.


Ik heb mijn modem aangesloten. Zie hier het resultaat: 

 

Admin: privégegevens verwijderd


Ik heb mijn modem aangesloten. Zie hier het resultaat: 

 

Ja, dat betekent niks meer dan dat je modem met de nt (glasvezelaansluiting) contact heeft (rode kabel)

Wat je nodig hebt is verbinding van buitenaf naar je glasvezelaansluiting (glas lampje)


Ja en dat is dus het ding. De klantenservice denkt dat het werkt en stuurt de hele tijd monteurs naar onze wijk, die dan op hun beurt zeggen dat het niet werkt, waarna ik weer bericht krijg van de klantenservice dat het toch echt werkt en dat ze nu weer een monteur willen gaan sturen…


Gevalletje te vroeg monteurs sturen terwijl Netwerknl nog niet klaar is (ga ik van uit)

Jammer


Hoi @Borismul . Welkom op het forum.

Begrijp ik nu goed dat jullie daar met je buren in hetzelfde schuitje zit? Heeft er daar al iemand werkende glasvezeldiensten?

Zo niet, dan gaat mijn vermoeden inderdaad uit naar KPNNetwerk.nl .  Heb je daar ook al contact mee gehad? Zij zijn verantwoordelijk voor de fysieke aanleg van het netwerk. Zo lang we van hun geen ‘okay’ hebben gehad, blijft onze trein helaas stilstaan :-(

 


Zo niet, dan gaat mijn vermoeden inderdaad uit naar KPNNetwerk.nl .  Heb je daar ook al contact mee gehad? Zij zijn verantwoordelijk voor de fysieke aanleg van het netwerk. Zo lang we van hun geen ‘okay’ hebben gehad, blijft onze trein helaas stilstaan :-(

Niet om kwaad te spreken over NetwerkNL, laten we dat voorop stellen. Ik zie het echter zo gebeuren dat als er volgens de systemen van KPN geleverd kan worden (zo lees ik het tenminste in de berichten van de gedupeerden) de lijnen al opgeleverd staan in de administratie van KPN NetwerkNL. Ik zie dit helaas vaker (gelukkig maar heel, heel zelden) voorkomen. Glasvezel wordt opgeleverd door een aannemer van NetwerkNL, KPN probeert diensten te leveren maar er is nog geen signaal. Volgens KPN is alles in orde en volgens NetwerkNL ook. Beide partijen wijzen vervolgens naar elkaar terwijl er in de praktijk ergens een las nog niet gemaakt is, bijvoorbeeld in een distributiepunt in de grond. Mogelijk omdat ze hier op dat moment niet bij konden omdat er bijvoorbeeld een auto in de weg stond en ze daardoor niet konden graven. 

 

Als er vanuit KPN een installatiemonteur gestuurd kan worden dan gaat NetwerkNL niets meer doen tenzij een monteur een ticket laat aanmaken om ze te laten komen. Volgens hun administratie is het immers afgerond en in orde.

 

Toevallig gebeurde dit recentelijk bij een goede vriend van me, daar speelde precies hetzelfde, volgens de logs van een collega-monteur kwam zijn laser vanaf de FTU niet aan in de PoP dus toen is NetwerkNL is aangestuurd om de fout op te sporen en te herstellen. 


Nieuwe update, onze directe buren hebben een monteur van T-Mobile gehad die zijn internet werkend heeft gekregen. Hierna kwam een KPN monteur van een andere buurman die het niet kon regelen omdat hij niet in het kastje kon. Ik begrijp er niks meer van.

 

Daarnaast wil ik graag een 500 Mbit abonnement bij KPN maar dat mag niet want ik moet òf 200 Mbit òf 1000 Mbit nemen. Onze verbinding heeft echter max 500 Mbit. Dus ik mag max 200 Mbit PUNT. 
 

Deze situatie is echt onbegrijpelijk voor mij….. Willen jullie mij als klant of niet?


Nieuwe update, onze directe buren hebben een monteur van T-Mobile gehad die zijn internet werkend heeft gekregen. Hierna kwam een KPN monteur van een andere buurman die het niet kon regelen omdat hij niet in het kastje kon. Ik begrijp er niks meer van.

 

Daarnaast wil ik graag een 500 Mbit abonnement bij KPN maar dat mag niet want ik moet òf 200 Mbit òf 1000 Mbit nemen. Onze verbinding heeft echter max 500 Mbit. Dus ik mag max 200 Mbit PUNT. 
 

Deze situatie is echt onbegrijpelijk voor mij….. Willen jullie mij als klant of niet?

#prutsers 

 

Abonnementen van 500 zijn er idd tussenuit gehaald, dus je gaat van 200 naar 1000.

Je aansluiting in de meterkast kan in ieder 1 gig aan dus daar ligt het niet aan.

Niet ieder gebied in NL is al klaar voor 1gig, dus misschien ligt het daar aan dat je die niet kunt kiezen.

 

Hiezo niet in het kastje? Het is geen PON gebied toch? Heeft die monteur niet iets meer gezegd iver het hoe en waarom het niet lukt?


Ik heb het niet helemaal gehoord behalve dat het dus weer niet gelukt was…

 

Ik kan hier in een nieuwbouwwijk maximaal 500 krijgen, maar toch niet want het maximum is dan 200 😞😔😣😖

 


Weer een monteur langs geweest die ons heeft moeten teleurstellen. Hij heeft contact gehad net het NOC en die zeggen dat het niet is opgeleverd. Hij had het ook over dat het nog niet gelabeld was in de kast oid. Hij heeft mijn buurman gesproken die T-Mobile of glas wel al geregeld had. Volgens hem is die eigenlijk te vroeg aangesloten omdat het dus nog niet volledig is opgeleverd. Kan iemand binnen KPN dit verhaal checken? Ik heb het idee dat er misschien een grote miscommunicatie is. De monteurs van KPN lijken allemaal niet in de kast te kunnen terwijl andere providers dat wel lijken te kunnen.