Skip to main content

Goedemiddag,

Ik wilde vragen hoe lang het duurt voordat ik mijn volledige internetsnelheid heb of dat dit het is.

Gisteren mijn Telfort 50Mb alles in één geüpgraded naar 100Mb alles in één.

Voorheen haalde ik met mijn 50Mb abbo 60Mb (das dus 120% internetsnelheid), nu met mijn 100Mb haal ik tussen de 70-80Mb. Dat is dus ineens maar 70-80% van mijn internetsnelheid!

Vanochtend sms gekregen dat ik mijn product kon gebruiken. Na deze sms modem (Experia box V8) gereset. Lampje van upgrade brandde, prima! Na opstarten weinig verandering, 60Mb. Weer opnieuw reset gedaan 70-80Mb. In totaal nog 10x reset gedaan (via webtool en sms die ik kreeg)

Geen verbetering, behalve dat ik dan 2x een piek heb gezien in een snelheidsmeting, maar gem. toch 70-80Mb.

Mijn vraag is dus eigenlijk: kan dit liggen aan het intrainen van het modem?

Of kan de Experia box V8 deze snelheden niet aan? Mijn Motorola 1853 tv kastje kon ik gelukkig gratis omruilen vanwege problemen met t.v.

Heb hierover geprobeerd te bellen, maar werd zolang in de wacht gezet, dat mijn telefoonbatterij leeg was.

Hallo @Peterpeter70 

Kijk eens op deze site https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ wat er beschikbaar is op jouw adres. Plaats hier een screenshot zonder jouw postcode zichtbaar (ivm privacy).

De Experia Box v8 zal de beperkende factor niet zijn, maar mogelijk zit je aan de max. capaciteit van jouw huisaansluiting. De kwaliteit van de kabels en de afstand tot de centrale spelen hierbij een belangrijke rol.


Hallo @Peterpeter70 

Kijk eens op deze site https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/ wat er beschikbaar is op jouw adres. Plaats hier een screenshot zonder jouw postcode zichtbaar (ivm privacy).

De Experia Box v8 zal de beperkende factor niet zijn, maar mogelijk zit je aan de max. capaciteit van jouw huisaansluiting. De kwaliteit van de kabels en de afstand tot de centrale spelen hierbij een belangrijke rol.


Dank voor je bericht. Die tests heb ik ook al gedaan. Op mijn adres is 200Mb down en 32Mb up de max. Bij iedere provider haal ik de max als ik op de sites die tests doe (behalve glasvezel).


Hallo @Peterpeter70 , hoe heb je de snelheid gemeten? Doe je dit met een PC/laptop via een kabel direct verbonden met de Experia Box?


Hallo @Peterpeter70 , log eens in op de modem en zet de kanaalbreedte eens op 40 of 20/40.

Pas tevens bij de wifi beveiliging de instelling aan naar WPA2 only en niet WPA/WPA2.

Indien je in een ander veld ook nog kunt kiezen voor EAS en/of TKIP kies dan EAS only.

Van beide instellingen moet je wifi sneller kunnen worden.

Succes.

 


@RBxx en @JanD dank voor jullie berichten.

De snelheidsmetingen heb ik gedaan in eerste instantie met laptop rechtstreeks verbonden via kabel aan het modem. Daarnaast nog via wifi op laptop en telefoons.

Mijn beveiligings instellingen stonden altijd al goed op WPA2 en EAS only.

De V8 kan alleen op 20 of 20/40 Mhz. Dit ook al gedaan zonder verschil.

Wat ik zo nog wel even ga proberen is om alleen 802.11n in te stellen, maar dat heeft niets te maken met bekabeld internet. (Hoop dat de WiFi snelheid iets beter wordt.) Het WiFi signaal was altijd goed. In de speeltuin hiervoor zelfs nog internet, maar dat wordt langzaamaan ook al minder. Das ook niet gek denk ik voor een apparaat dat al zo'n 9 jaar 24/7 aanstaat.


Toch even de xs4all link geklikt, dit was het resultaat:

Internet Snelheid

Koper/DSL 208 Mbit/s

Bonded Koper/DSL 216 Mbit/s

 

Daar ligt het ‘em niet aan dus.

Zou het kunnen dat het aan mijn aansluiting ligt? Ik heb namelijk een wandcontactdoos en geen ISRA punt. Misschien dat iemand @KPN hier iets over kan zeggen? Ik kan ook niet buren vragen, die zitten zo te zien ‘op de kabel’.

Het zou fijn zijn als iemand van KPN hier zijn/haar licht over kan laten schijnen.

Zit net als ieder ander te springen om fatsoenlijk internet met dat thuiswerken/online school.

Als het aan de aansluiting zou liggen, heeft het dus ook geen zin om eventueel de 200Mb af te nemen van KPN.


Goedemiddag @Peterpeter70, welkom hier op het forum!

Mooi om te zien dat je van andere forumgebruikers al wat tips hebt gehad. :blush: Helaas heeft het geen oplossing geboden. In dat geval raad ik je aan om eens met ons te bellen zodat mijn collega samen met jou je verbinding kan doormeten. Dat gaat makkelijker en sneller via de telefoon omdat jullie dan direct contact met elkaar hebben. Mocht er een monteur ingepland moeten worden om één of andere reden, dan kan dat ook gelijk besproken worden. We zijn elke dag tussen 8.00 - 22.00 uur gratis te bereiken op het nummer 0800 0402.


Goedemorgen @Jose_ 

Heb vanmorgen gebeld en binnen 5 minuten iemand aan de lijn.

Om kort te gaan: ik krijg eerst een ander modem om te testen of het daaraan ligt.

Op deze V8 beginnen nu steeds vaker meerdere lampjes te knipperen in ‘idle’ toestand.

Mocht dat geen oplossing bieden kon er eventueel een monteur ingepland worden.

Dank voor de reactie en tot zover deze update.


Dank voor de terugkoppeling @Peterpeter70! Ik hoop dat het nieuwe modem de oplossing is zodat je geen problemen meer ervaart. :blush:

Fijne dag verder!