Skip to main content

Internet via kpn glasvezel met 2 extra wifi versterkers valt regelmatig uit waardoor bellen via wifi vaak uitvalt danwel afgebroken wordt. 

Opnieuw opstarten van gsm wil soms helpen maar soms maar heel even.

Heb het vermoeden dat verbinding zeer instabiel is. Wat te doen?

Goedemorgen,  heb je het probleem alleen met Wi-Fi of ook met een bekabelde pc of laptop? Valt het modem uit en gaan er ergens rode lampjes branden? Welk modem heb je en wat is er zoal aangesloten qua randapparatuur op het modem? Gebruik je draadloze verbindingssets toevallig of andere apparaten die data via het electriciteitsnetwerk versturen?


Alleen met wifi en met name mijn gsm en mijn laptop; beiden verliezen regelmatig hun verbinding met wifi.

Er zijn twee tv's  en een audioversterker en een soundbar via etheernetkabel  verbonden. Er worden géén draadloze verbindingssets via elektriciteitsnet gebruikt.


Probeer te testen zonder aangesloten randapparatuur.  Dus alles verwijderen en kijk of het de stabiliteit ten goed komt.  Welk type modem heb je?


Welk KPN modem wordt er gebruikt en welke wifiversterkers?

 

Als het Superwifi of Experiawifi betreft dan moet de wifi op het modem uitgeschakeld worden (behalve bij de Arcadyan V10A). Indien de wifi op het modem aan blijft staan dan kan dit ervoor zorgen dat de verbinding als slecht ervaren wordt omdat je randapparaat (dus bijvoorbeeld een telefoon) de verbinding zo lang mogelijk vast wilt houden met dat apparaat terwijl er een wifipunt met een veel betere verbinding dichterbij is.

 

Ik zie ook tv's staan, wordt hier ook interactieve tv van KPN bij gebruikt? Valt dat ook weg?


Ik ben ook erg benieuwd naar de antwoorden op de vragen hierboven. Wij horen het graag. 


Modem is een Experia box V10A; als WiFi versterker een UnifiSwitch8 met 2 Unifi nano HD Access Points.

Op de zijkant van de Experia box zit een wifi(?) knop met blauw lampje. Deze stond uit en heb ik nu aangezet (blauwe lampje knippert).

Op één  van de tv's draait de KPN TVapp; de andere tv is verbonden middels een KPN tuner (de blue tooth versie). Beide tv's werken prima ook bij streaming van Netflix film.

Rare bijkomstigheid (als dat met probleem te maken heeft) is dat Vattenfall me vrijdag informeerde dat ze de slimme meters  niet meer konden uitlezen. Contact hierover gehad met Enexis die zei dat mogelijk het simkaartje in de slimme meter niet (meer) communiceert.

Vanmorgen gaf mijn gsm weer aan geen internetverbinding te hebben.

Ben inmiddels radeloos, wat kan/moet ik nog doen?


Modem is een Experia box V10A; als WiFi versterker een UnifiSwitch8 met 2 Unifi nano HD Access Points.

Op de zijkant van de Experia box zit een wifi(?) knop met blauw lampje. Deze stond uit en heb ik nu aangezet (blauwe lampje knippert).

Op één  van de tv's draait de KPN TVapp; de andere tv is verbonden middels een KPN tuner (de blue tooth versie). Beide tv's werken prima ook bij streaming van Netflix film.

Rare bijkomstigheid (als dat met probleem te maken heeft) is dat Vattenfall me vrijdag informeerde dat ze de slimme meters  niet meer konden uitlezen. Contact hierover gehad met Enexis die zei dat mogelijk het simkaartje in de slimme meter niet (meer) communiceert.

Vanmorgen gaf mijn gsm weer aan geen internetverbinding te hebben.

Ben inmiddels radeloos, wat kan/moet ik nog doen?

Dank voor de uitgebreide uitleg. De wifi op de V10a kan aan blijven maar dat hoeft niet perse bij het gebruik van de Unifi Nano AP's. 

 

De tv waar je streamt via de app laat ik even links liggen, die pakt zijn verbinding namelijk ook via de wifi. De Interactieve TV-tuner die wel goed werkt dat is wel iets wat al snel duidt op een in-home probleem. 

 

Dat Vattenfall hun meter niet meer uit kan lezen zou inderdaad een defecte module in de meter kunnen zijn, ik denk dat dat eerder toeval is. Vaak communiceren slimme meters op een aparte frequentieband los van het daadwerkelijke mobiele netwerk van bijvoorbeeld KPN of Vodafone. 

 

Het lijkt me dat de internetverbinding zelf wel stabiel is en dat het probleem in de access points of switch gezocht moet worden. Zit er ook een tv-ontvanger op die switch aangesloten? Mogelijk dat een incorrecte instelling omtrent IGMP-snooping roet in het eten gooit.