Skip to main content

Op 23 december 2020 heb ik via een opzegformulier op deze website mijn internet standaard abonnement i.v.m. verhuizing opgezegd vanaf 1 februari 2021. Hier heb ik netjes een mail over gehad met conformatie van het doorgeven van mijn opzegging. In deze mail staat dat ik gebeld wordt, maar dit is niet meer gebeurt.

13 januari kreeg ik een mail dat iemand op mijn (oude) adres mijn aansluiting wilt overnemen vanaf 1 maart en op 2 februari kreeg ik bericht dat mijn aansluiting was overgenomen. Doordat ik een factuur had gekregen van februari is er telefonisch contact geweest met de KPN klantenservice op het telefoonnummer 0800 0402. Hier kreeg ik een man aan de lijn die aangaf dat ik deze factuur moest betalen en dat deze dan teruggestort zou worden, omdat mijn abonnement per 1 februari is stopgezet. Hierna heeft deze man ook geholpen om een doos te versturen naar mijn nieuwe adres om mijn apparatuur terug te sturen. Dit leek voor mij nu afgehandeld te zijn.

Begin maart kreeg ik alleen weer een factuur doorgestuurd van KPN en werd er weer een maandbedrag afgeschreven van mijn rekening. Hierna heb ik weer gebeld met de KPN klantenservice omdat ik dit niet begreep, hetzelfde 0800 0402 nummer. Hier kreeg ik nu te horen dat ik de factuur van februari en maart gewoon moet betalen omdat mijn abonnement niet was stopgezet en dat ik de factuur over februari en maart gewoon moet betalen. Dit houdt dus in dat ik voor 2 maanden mijn standaard internet abonnement en mijn 500/500 upgrade moet betalen, terwijl ik hier geen gebruik van maak en mijn abonnement al in december heb stopgezet.

Tijdens het telefoongesprek kwam naar voren dat mijn abonnement pas begin februari is stopgezet met een opzegtermijn van 1 maand. Zelfs met deze logica klopt het toch niet dat ik voor maart moet betalen?

Ik heb nu sinds 2015 een mobiel abonnement bij KPN waar ik nog nooit problemen mee heb gehad. En sinds 2016 tot recent een internet thuis abonnement waar ik nog nooit problemen mee heb gehad. Elke upgrade was binnen 1 á 2 dagen geregeld. Hoe kan een organisatie zo groot als KPN mijn via de klantenservice 2 verschillende verhalen vertellen en hoe kan het dat ik via een formulier op de website van KPN opzeg en dat dit dan gewoon genegeerd wordt. Ik snap dat ik geen grote klant ben, en dat ik misschien nog niet zo lang klant ben van KPN. Maar sinds ik mijn eigen abonnementen afsluit ben ik al een loyale klant van KPN. Ik wilde na deze periode dat ik thuis bij mijn ouders woon weer KPN nemen op mijn nieuwe adres en met mijn nieuw mobiele abonnement, maar deze ervaring is op ze minst gezegd niet fijn geweest.

De klantenservice heeft aangegeven mij niet verder te ‘kunnen’ (willen) helpen. Is er iemand die mij kan vertellen hoe dit zo fout heeft kunnen gaan en hoe ik dit kan oplossen. Deze 2 facturen die ik moet betalen komen neer op ongeveer €120,-, maar met deze ervaring weet ik niet of ik na mijn huidige abonnement klant van KPN wil blijven.

Hi @JW H., allemaal niet zo fraai dit :slight_frown:

Ik duik graag even de systemen in om uit te vogelen hoe het zit en hoe we dit weer recht kunnen breien! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Ik heb geen reactie meer van je gezien @JW H., is het inmiddels toch goed opgepakt via de klantenservice of kan ik vanaf hier nog iets voor je betekenen? Hoor het graag!