Skip to main content

Met grote regelmaat (bijna dagelijks) valt Internet weg. Dit is gebeurt na de omzetting van (A)DSL naar glasvezel. Het modem/router (v10) is al een keer vervangen en is deze ook geheel gerest en voorzien van de laatste software/firmware maar dit geeft totaal geen verbetering.

 

De melding die ik kan vinden in de log :

2022-08-30 09:11:27 PPP(eth_route):ppp1 down for reason is Peer not responding
2022-08-30 09:11:27 PPP(eth_route):ppp1 down for reason is LCP down
2022-08-30 09:11:27 PPP(eth_voip):ppp0 down for reason is Peer not responding
2022-08-30 09:11:27 PPP(eth_route):ppp1 down for reason is LCP down

 

Het betreft alleen de Internet verbinding die wegvalt, LAN (incl. wifi) en TV blijft gewoon up-and-running. De glasvezel ‘box’ blijft tijdens dit gebeuren keurig 2 groene LED’s tonen.

 

Wie-o-wie heeft dezelfde ervaring en heeft eventueel een oplossing?

Hallo @Patrick de Jong bij een internetstoring zou je eerst de glasvezelkast eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en daarna de modem/router een fabrieksreset geven. Werkt het dan (nog) niet (goed) even bellen met 0800 0402.

 


Zoals gemeld is dat allemaal al een keer uitgevoerd, zowel met het oude modem als het vervangende modem. En ‘even’ bellen heb ik helaas de ervaring dat ik weer een aantal uren verder ben voordat er uberhaupt iemand is die buitenom het lijstje werkt en eens goed naar het probleem kijkt.

Daarom probeer ik het nu via deze weg i.p.v. bellen.


Hallo @Patrick de Jong vul in het privédeel van je profiel je naw-gegevens, klantnummer(s) en laatste 4 cijfers IBAN en en een moderator komt er binnenkort op terug.

 


Beste @Patrick de Jong, welkom! Jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik zie dat je goede adviezen hebt gekregen, maar lees ook dat dit voor jou nog niet de oplossing is. Als ik met je meekijk, zie ik na dit forumbericht geen verbroken verbindingen meer. Hoe is de status bij jou nu? Merk je nog dat het niet naar behoren werkt?


Het gaat (voorlopig) goed, maar of het echt weg is durf ik pas na meer dan een paar dagen te zeggen. Het kan elk moment weer gebeuren (ervaringen uit het verleden). Ik post later hier wel het resultaat.