Skip to main content

wij hebben last van internet dat weg valt ,gewoon geen internet meer alles valt weg.

de computer en telefoons geven de melding internet offline de tv blijft hangen en komt met de melding om de modem op nieuw op te starten.

Nog voor ik bij de modem ben om alle opnieuw op te starten is de verbinding al weer bezig om opa te starten. het is dus maar voor een minut of 2 (wel lastig met thuiswerken gezien telefoonverbindingen dan weg vallen) 

probleem oplosser gedaan echter op de vraag of het probleem weg is kan ik geen direct antwoord geven.

Wat kan ik doen?

Arno.

Als je glasvezel hebt, heb je de glasvezelkast dan al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en weer herstart @Arnovh69 ?

 


dat ga ik eens proberen, dat glasvezelkastje is trouwens al eens vervangen bij een vorige storing.

 


dat ga ik eens proberen, dat glasvezelkastje is trouwens al eens vervangen bij een vorige storing.

 

Ik haal de glasvezelkast standaard 1x per maand even van de stroom af @Arnovh69 


Helaas , na het vorige bericht heb ik het glasvezel kastje van de stroom afgehaald maar zojuist de boel weer uit 🫤


Hi @Arnovh69, wat flauw dat alles telkens wegvalt 😕

Doordat je steeds niet ‘op tijd’ bij het modem hebt kunnen zijn om te kijken wat er eigenlijk precies aan de hand is en hoe de lampjes branden op het moment van uitval, is het me niet echt duidelijk wat hier de oorzaak precies is 🤔 Je hebt het glasvezelkastje al herstart en dat heeft geen verschil gemaakt, dus een logische volgende stap zou nu zijn om je modem een reset te geven. Daarmee wordt de software weer opnieuw ingeladen en dat zou wel eens dit soort vage problemen kunnen verhelpen!

Mocht dat ook geen verschil maken, dan wil ik je toch aanraden om hierover te bellen met onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402. Mijn telefonische collega kan dan ‘live’ met jou aan de lijn dingen testen en doormeten!


Top ga ik dat inderdaad maar even doen, wel lastig gezien je er echt van afhankelijk bent. Maar ga komend weekend hier even mee aan de gang. 
Thanks !


Helemaal prima @Arnovh69, ik hoop dat alles snel weer naar behoren werkt!


Goedemorgen, de dag van de geplande reset naar fabrieksinstellingen.

Het kleine resetknopje op de modem werkt niet ? hoe lang moet je die indrukken ? ik heb van puls tot 1 minuut geprobeerd geen reactie.

Dan inloggen op de modem ook daar zit een reset optie 1 herstart en 2 fabrieksinstellingen, ook hier pas een reactie van de modem na een 5tal pogingen.

Vreemd .. het leek een complete  fabrieks reset, wifi viel weg maar kwam na ongeveer een minuut terug (lijkt wel super traag). En heel bijzonder ik kan de modem niet meer bereiken wachtwoord onjuist. Ja hij staat achter op maar daar reageert mijn KPN BOX 12b niet meer op ook niet op het eerdere ingestelde wachtwoord.  

Uitkomst reset knopje op de modem werkt niet en ik kan de modem niet meer in.😕

Ik vermoed dat mijn modem niet naar behoren werkt 

wie kan mij helpen ?

 


inmiddels een monteur van de KPN in gepland.


Hmm, dit verloopt niet helemaal volgens plan wat het resetten betreft 🤔 Heel goed dat er toch even een monteur komt kijken @Arnovh69, laat je weten hoe dat gegaan is?


Uiteraard hou ik jou/jullie op de hoogte.


Monteur geweest, hij constateerde geen problemen in het KPN glasvezelnetwerk. Wel was het vreemd dat de modem ergens op reageerde dus vervangen. Voor nu even afwachten of het probleem verholpen is. Daarna eventueel extra stappen nemen in ons eigen netwerk met Sonos, nest, Ring, enz.
Ik heb het nummer van de monteur gekregen dus kan kort schakelen indien nodig.


Ah, toch wel het modem dus, dat las ik ook al een beetje tussen de regels door aangezien je aangaf dat je modem wat vreemde kuren vertoonde 😬 

In ieder geval fijn dat het netwerk ook even helemaal door is gemeten en dat daar alles goed zit! Laten we maar hopen dat de problemen voorbij zijn met dit nieuwe modem!


Helaas, het probleem is nog steeds (lijkt wel iets minder ferquent en korter)

op advies van de storing monteur zal ik mijn eigen netwerk eens gaan napluizen, alle gebruikapparaten  om beurten afkoppelen en blijven monitoren.

wellicht geeft dit een ander inzicht.


Reageer