Skip to main content

Het internet valt meerdere keren per dag (vaak meerdere keren per uur) uit. Ook de TV valt uit.

Ik heb glasvezel.

De Box 12 heb ik ook al meerdere minuten van de stroom gehaald en ook herstart.

Het probleem blijft.

 

Het is een grote ellende. Ik begin zo langzamerhand spijt te krijgen dat ik naar KPN ben overgestapt.

Hallo @TeikevandeKling 

 

Vervelend dat je zoveel storingen hebt.

Heb je het glasvezelmodem ook al eens 2 minuten van de stroom gehaald?

Mocht dat niet helpen, wat doet de internet lampje op de Box 12 op het moment van uitval en welke lampjes branden er anders (of niet) op het glasvezelmodem tijdens zo’n uitval, krijg je dan ook een rood lampje?

Als het internetlampje op de Box 12 knippert of op het glasvezelmodem een rood lampje gaat branden of het glas lampje uitgaat tijdens zo'n uitval kan je het beste gelijk met de klantenservice op 0800-0402 bellen, dat kan voor storingen 24/7.


Hoi @TeikevandeKling

Een wegvallende verbinding is wel knap irritant. Snap ik heel goed, goed dat je dan contact zoekt. Mocht je glasvezel hebben, heb je dan het glasvezelkastje al eens 2 minuten van het stroom gehad zoals GeSp ook aangeeft? 

Of heb je ondertussen al contact gehad? 

Mocht ik nog mee kunnen kijken hoor ik graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. 


Glasvezel kastje meer dan 2 minuten van de stroom afgehaald: ja.

Modem teruggezet naar fabrieksinstellingen: ja.

Ik kan helaas niet inloggen in het modem. Ik krijg telkens een foutmelding. De klantenservice zegt dat dat een probleem is bij meerdere klanten. Er zou een update zijn per 20 april. Maar dat is volgens mij (nog) niet gebeurd.

 

De inlognaam zou Admin moeten zijn, maar op de website krijg ik in een grijs veld, dat ik niet kan invullen, de inlognaam admin (met kleine letters) te zien.

 

 


Soms lukt het inloggen op de Box 12 niet. Lukt het wel met de tips uit de kennisbank.

Ik kan zo nu geen goede analyse op jouw verbinding doen, ik kan de lijn niet goed uitmeten. Maar heb je sinds de reset nog weer verbrekingen gehad?


Dit is waarschijnlijk het probleem.

Het pasword is niet Admin, maar admin.

Dit is door kpn voorgeprogrammeerd en is door mij niet te veranderen.

 

En ja, nog steeds weg allen van de verbinding. Op het modem is niets bijzonders te zien (alles groen) en op het aansluitkastje staat alles op groen.

 


Het ligt niet aan de admin. Eerder aan browser of iets. Probeer eens een andere of zelfs een ander apparaat. 

En wat betreft de wegvallende verbinding. Alle appraten vallen dan weg? Geeft de tv dan ook een foutmelding of dergelijke?

 

 


Andere browser geprobeerd.

Chrome: geen resultaat

Fireforx: geen resultaat

Seamonkey: wel resultaat. Ik kan eindelijk inloggen op het modem. Dat is nu opgelost :)

 

Bij de wegvallende verbinding vallen alle apparaten weg. Op het glasvezelkastje en het modem banden alle lampjes groen.

 

Vooral irritant is het als het signaal van de televisie wegvalt. Zit je midden in een programma, kun je weer alles opnieuw opstarten (kpn-box-tv) moet weer opnieuw opstarten.

En er is niet onthouden waar je bent gebleven. Moet je weer gaan spoelen…..


Zojuist tv aan het kijken.

In een half uur tijd 3x geen wifi op alle apparaten.

 

Is er iemand van KPN die een duurzame oplossing heeft?

 

Misschien toch maar overstappen naar een andere aanbieder😢😢😢


even de duizend gulden vraag: heb je al met de helpdesk gebeld? Als er iets is met je internet verbinding zelf, dan kun je 100 keer inloggen op het modem, maar daar gaat het probleem niet mee weg. 


Zeker met de helpdesk gebeld. Een paar keer.

Zij hebben zelf al een keer mij teruggebeld.

 

Het inloggen was probleem 1.

Het wegvallen van de verbinding is probleem 2.

 

Problemen staan los van elkaar.

 

Maar tot op heden: geen afdoende resultaat voor de wifi verbinding.


Welke tv ontvanger heb je? Is dat de TV+ ontvanger en is die via de wifi aangesloten? 

Ik probeer uit te zoeken of het enkel de wifi is die wegvalt. Dit omdat je aangeeft dat lampjes op modem en glasvezelkastje blijven branden. Ik zie ook geen verbrekingen tot aan het modem toe als ik jouw verbinding doormeet. 

Het wijst mij er op dat enkel de wifi wegvalt. Zou je de tips voor wegvallende wifi eens door willen nemen. Zorgt dat voor verbetering?


Heb je toevallig een Sonos systeem draaien? Dat was bij mij de oorzaak.


Geen Sonos systeem oid.


Heb je toevallig een Sonos systeem draaien? Dat was bij mij de oorzaak.

Ik heb hetzelfde probleem en ook een Sonos systeem. Dus ik ben benieuwd naar je oplossing?


Sonos op de WiFi aansluiten. Niet op Sonosnet. Dus geen kabel gebruiken. Wel 2.4 ghz gebruiken hè. 


Zo is het al aangesloten. 

Jammer, had op een werkende oplossing gehoopt.