Skip to main content

Wij hebben onze overstap naar kpn een halfjaar terug gemaakt en dat ging moeizaam. Het begon direct met internet dat wegviel voor tussen de 5-80 minuten lang, of we moesten de router opnieuw opstarten wat natuurlijk hartstikke irritant is. We hebben meerdere modems gehad (3x de v12 en toen de v10), de v10 loste het probleem op maar die had problemen met dat de dhcp server niet goed werkte. Wij hebben toen voor 7,50 in de maand extra de Fritz box 7590AX er bij genomen, dit loste de meeste problemen op. Nu hebben we wel nog steeds dat internet voor tussen de 10 seconden en soms wel 10 minuten uitvalt. We hebben nog steeds de oude witte langwerpige ONT die bij de v10 zat hangen, ipv de zwarte meer moderne versie, kan dat een probleem zijn? Het is niet alleen wifi dat wegvalt maar echt het internet en de nieuwe ONT lost dat misschien op?

PS: we hebben het 1 gigabit glasvezel abonnement met TV.


Het ONT kan inderdaad het probleem zijn, ik vrees alleen dat een monteur de weg is om deze uit te laten lezen en te vervangen. Je kan even een moderator afwachten op zijn mening.


Het ONT kan inderdaad het probleem zijn, ik vrees alleen dat een monteur de weg is om deze uit te laten lezen en te vervangen. Je kan even een moderator afwachten op zijn mening.

Is het mogelijk om klantenservice te bellen en die evt daar aan te vragen?


Is het mogelijk om klantenservice te bellen en die evt daar aan te vragen?

Jazeker, die kunnen dat ook regelen!
 


@Rens Krottje  Heb je nog contact gehad met de telefonische ingang?


@Rens Krottje  Heb je nog contact gehad met de telefonische ingang?

Heb gebeld en er komt vanavond (opnieuw) een monteur langs, de medewerker drong aan voor een monteur i.p.v gewoon een nieuwe ONT op te sturen, maar we zullen zien...


@Rens Krottje  Heb je nog contact gehad met de telefonische ingang?

Heb gebeld en er komt vanavond (opnieuw) een monteur langs, de medewerker drong aan voor een monteur i.p.v gewoon een nieuwe ONT op te sturen, maar we zullen zien...

Een monteur is altijd de beste oplossing, hoef je tenminste niet zelf te ‘klooien’ @Rens Krottje .

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


@Rens Krottje  Heb je nog contact gehad met de telefonische ingang?

Heb gebeld en er komt vanavond (opnieuw) een monteur langs, de medewerker drong aan voor een monteur i.p.v gewoon een nieuwe ONT op te sturen, maar we zullen zien...

Een monteur is altijd de beste oplossing, hoef je tenminste niet zelf te ‘klooien’ @Rens Krottje .

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 

Goed punt! Nieuw ONT geplaatst en nu afwachten of het probleem opnieuw verschijnt of niet. Ik zal jullie updaten over evt nieuws!


@Rens Krottje  Heb je nog contact gehad met de telefonische ingang?

Heb gebeld en er komt vanavond (opnieuw) een monteur langs, de medewerker drong aan voor een monteur i.p.v gewoon een nieuwe ONT op te sturen, maar we zullen zien...

Een monteur is altijd de beste oplossing, hoef je tenminste niet zelf te ‘klooien’ @Rens Krottje .

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 

@Erwin van KPN @JanD @SaltyBart 

 

Monteur langsgeweest, niet opgelost, misschien nog wel erger geworden zelfs. Ondertussen al dus de 3de monteur zo ongeveer langs gehad en een nieuw ONT nu. Internet valt nu (vooral) bij hoge snelheden er uit, maar ook terwijl ik gewoon aan het bellen ben over wifi. Deze avond zo’n 15-25 keer gebeurd, steeds een 1-10 seconden. Zwaar irritant, misschien maar weer terug overstappen naar Ziggo want dit gaat zo echt niet werken..


@Erwin van KPN @JanD @SaltyBart 

Monteur langsgeweest, niet opgelost, misschien nog wel erger geworden zelfs. Ondertussen al dus de 3de monteur zo ongeveer langs gehad en een nieuw ONT nu. Internet valt nu (vooral) bij hoge snelheden er uit, maar ook terwijl ik gewoon aan het bellen ben over wifi. Deze avond zo’n 15-25 keer gebeurd, steeds een 1-10 seconden. Zwaar irritant, misschien maar weer terug overstappen naar Ziggo want dit gaat zo echt niet werken..

Het zou door een apparaat in je eigen netwerk veroorzaakt kunnen worden, de KPN box heeft bij bepaalde issues in samengevallen de eigenschap om het modem te rebooten als het een probleem detecteert die hij zelf niet kan oplossen (heb ik ooit eens begrepen als ik me het goed herinner).

Ik denk, dat het in uw geval goed is om dit uit te sluiten middels een Fritz!box als modem te pakken om dit eens een weekje te testen. Echter weet ik niet of KPN hiertoe bereid is, dat zal @Erwin van KPN moeten beantwoorden. 


Het zou door een apparaat in je eigen netwerk veroorzaakt kunnen worden, de KPN box heeft bij bepaalde issues in samengevallen de eigenschap om het modem te rebooten als het een probleem detecteert die hij zelf niet kan oplossen (heb ik ooit eens begrepen als ik me het goed herinner).

Ik denk, dat het in uw geval goed is om dit uit te sluiten middels een Fritz!box als modem te pakken om dit eens een weekje te testen. Echter weet ik niet of KPN hiertoe bereid is, dat zal @Erwin van KPN moeten beantwoorden. 

Ik heb op dit moment al een Fritz!Box 7590 AX!


Ik heb op dit moment al een Fritz!Box 7590 AX!

Excuses, dat was ik even vergeten.
In dat geval kan het een issue zijn van het ONT naar de centrale, hier zal echter weer een monteur voor moeten komen. Alleen denk ik dat dit wel een ander type monteur zal zijn dan die vandaag is geweest.


Ik heb op dit moment al een Fritz!Box 7590 AX!

Excuses, dat was ik even vergeten.
In dat geval kan het een issue zijn van het ONT naar de centrale, hier zal echter weer een monteur voor moeten komen. Alleen denk ik dat dit wel een ander type monteur zal zijn dan die vandaag is geweest.

 

We hebben zo’n monteur waarschijnlijk al eens gehad. Die is naar de kast op straat geweest en daar was volgens hem alles oké. Ik was er niet bij toen die langskwam (mn moeder wel), maar mijn moeder is er eigenlijk ook wel klaar mee. Dus de kans is helaas toch wel groot dat we weer terug gaan overstappen helaas. Toch wel jammer want 100 upload snelheid is wel een beetje weinig. Misschien is er kans dat er nog 1 monteur komt en als het dan niet werkt dan is het game over voor ons en dan zijn we er definitief klaar mee..

 


Ik zou ff @Erwin van KPN afwachten, misschien kan hij een iets uitgebreider onderzoek voor je in gang laten zetten. Ze kunnen je verbinding op 24/7 monitoring zetten geloof ik, waaruit ze meer kunnen afleiden.

Ik heb dit eens van Ziggo gehad, hadden ze een tap op mijn modem gezet wegens onverklaarbare onderbrekingen. Bleek 3 straten verderop iemand ze bubbelbad kortsluiting te hebben wat via het stroomnet / coax verbinding storing maakte op de wijkcentrale! Omdat ik nogal veel game had ik er als 1 van de weinige erg in. Die man hebben ze toen afgesloten totdat het bubbelbad van het net af was gekoppeld. Kan soms raar lopen zo een onderzoek!


Ik zou ff @Erwin van KPN afwachten, misschien kan hij een iets uitgebreider onderzoek voor je in gang laten zetten. Ze kunnen je verbinding op 24/7 monitoring zetten geloof ik, waaruit ze meer kunnen afleiden.

Ik heb dit eens van Ziggo gehad, hadden ze een tap op mijn modem gezet wegens onverklaarbare onderbrekingen. Bleek 3 straten verderop iemand ze bubbelbad kortsluiting te hebben wat via het stroomnet / coax verbinding storing maakte op de wijkcentrale! Omdat ik nogal veel game had ik er als 1 van de weinige erg in. Die man hebben ze toen afgesloten totdat het bubbelbad van het net af was gekoppeld. Kan soms raar lopen zo een onderzoek!

Ik zal het afwachten! Maar het riedeltje van de helpdesk die dan mij een nieuwe modem enzo gaat opsturen heb ik nu echt wel gehad haha. Dus als de volgende monteur niks oplost is het klaar..


Reageer