Skip to main content

Geachte KPN,

Ik ervaar dagelijks problemen met mijn internetverbinding, en ik ben het zat om voortdurend met jullie te moeten bellen voor een oplossing. Op dit forum merk ik dat anderen soortgelijke problemen hebben. Mijn internet valt regelmatig uit, maar opvallend genoeg blijven websites van Google, zoals YouTube, wel werken. Dit deed mij vermoeden dat er mogelijk een DNS-probleem is. Wanneer ik echter de DNS van Google (8.8.8.8) gebruik, werkt alles slechts gedurende vijf minuten en valt dan weer uit. Ik heb ook de DNS 1.1.1.1 geprobeerd, waarbij alles slechts gedeeltelijk werkt. Om de paar dagen of halve dag valt de internetverbinding uit, en dan moet ik de router herstarten om alles weer aan de praat te krijgen. Zouden jullie aan jullie kant kunnen onderzoeken wat er precies aan de hand is?

Ha @thenice, welkom! Rot dat je hier tegenaan loopt! Ik zou niet meteen willen adviseren DNS aan te passen, maar eerst even een stapje terug te doen. Welke Experia Box gebruik je? En kan je deze eens resetten (terugzetten naar de fabrieksinstellingen)? Hoe is deze aangesloten? Kan je iets meer uitleggen over jouw netwerk? En over wat voor uitval je precies ervaart? We denken graag met je mee.Â