Skip to main content

Sinds een paar weken valt internet uit : kan naamomzetting niet vinden". DNS server gepingt maar geen reactie. Hele modem uit en weer aan gezet, werkt weer. Dit is nu meer dan 5x gebeurd, erg vervelend zeker omdat bij Telfort dit nooit gebeurde, nu bij KPN dit probleem.  Misschien Joost eens vragen wat er aan de hand is?  Experia Box V8, KPN koper lijn ADSL.

 

Hoi @Maus2 . Welkom op het forum.

Valt alles uit? Of gaat dit specifiek over de wifi? Heb je de v8 ook al even gereset via het reset gaatje?  Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? Dan ga ik de lijn even voor je doormeten.


Alles wat op de V8 zit (wifi en kabel) valt uit (geen toegang tot internet) . 2e en 3e alternatief DNS adres in router gezet, sinds bovenstaande melding blijft hij het doen. Profiel aangevuld.


Ik zag een week terug wel veel verbrekingen. Ik begrijp dat het nu stabiel is? Vreemd, hoor.

Mocht de storing terugkomen wil ik dat graag weten. Mijn vervolgvraag zal dan ook zijn: Waar is het modem aangesloten en hoe zit het aansluitpunt er uit. Zijn de kabeltjes nog intact? Zitten de stekkertjes goed vast? Tevens is een harde reset dan even noodzakelijk. Als het issue daarna terugkomt, kan ik verdere actie ondernemen. 


ok.

Merci.


Dag Erwin, maandag 30-11-2020, 09:40

Desktop (bekabeld) en Ipad (wifi) liggen er weer uit.

Fout melding in Chrome: VDSL:  DISCONNECTED, pingen DNS werk dus ook niet.

Softwarematige reset op modem "reboot" heeft geen effect.

Modem power uit/aan heeft wel effect, werkt weer…….de vraag is hoelang. 

Volgens mij ligt het niet aan mijn hardware omdat alleen een harde reset op de ADSL effect heeft. 

 


Hoi @Maus2 . Leuk je even gesproken te hebben.

Laat je weten of die harde reset voor een oplossing heeft gezorgd? Zo niet, overweeg ik een nieuw modem. Ik lees het wel.


Dag Erwin, modem hardware reset uitgevoerd om ca. 12:15 op 30Nov2020. Resultaat : werkt gewoon...dus nu ff afwachten.

greetz

M


Dag Erwin, 30Nov2020, 18:20  internet down (kabel+wifi). V8 uit-aan (power) : en hij doet het weer:)

Tja..?

 

greetz

M


Ik heb een nieuwe experiabox naar een distributiepunt laten sturen, @Maus2 .

Heb jij de SMS met logistieke informatie gehad?


Dag Erwin, logistieke informatie ontvangen, merci.

Woensdag oppikken.

Ben benieuwd of dit the root cause is:)

m.vr.gr.

MR


Dag Erwin, ik hoor net dat we gelijk moeten oversteken met oud en nieuwe modem/router.

D.w.z. dat als de nieuwe unit het niet doet ik gelijk volledig zonder internet zit.

Kun je mij een telefoonnummer geven dat ik kan bellen als alles mis gaat ?

 

m.vr.gr.

M.Roost


We hebben nog even gebeld en het komt vast goed, @Maus2  ;-)


Wisseling Exp. V8->v10 uitgevoerd, werkte niet, monteur langs geweest, werkt nu. Dus nu ff afwachten of dit modem geen communicatieverlies vertoont met de wijkhub. Lus controle metingen vertoonde vanmiddag vooralsnog geen problemen. Fingers crossed.


Oei, dan had je dus een vooruitziende blik.  Gelukkig kon die monteur snel komen.

Laat maar weten als het weer uitvalt. Ik hoop uiteraard van niet. 


4dec, 's avonds 2 x enkele sec. "No internet", wellicht waren er meer maar niet waargenomen. De Exp V10  lijkt sneller te herstellen na een sync issue, maar de oorzaak van de fout is nog aanwezig.  'n paar dagen in de gaten houden lijkt mij.

greetz


Als het blijft gebeuren, laat het weten. Dan gaan we direct verder kijken.


Het wegvallen van de verbinding is nog steeds elke dag in meer of mindere mate aanwezig, soms 1x soms meerdere keren.  Vandaag stond v10 even op service.


Wat een ergernis. Dus als het wegvalt is alles weg en zie je de lampjes van de experiabox uitgaan?


Elke dag valt de internetverbinding meerdere korte momenten uit. Lampje internet knippert groen, 1x gezien dat het rood was. (nieuwe V10)

Note: ooit in 2001 bij raketnet B.V. begonnen met ADSL en via WISH en via TISCALI en via TELFORT nu bij KPN aangekomen. Je zou denken dat KPN minimaal dezelfde kwaliteit levert op hun eigen koperlijn t.a.v. stabiliteit/ruis performance. Ik begin echter te vermoeden dat ze op hun eigen spullen niet zo goed performen als Telfort dat deed. Jammer, bij Telfort was er wel eens een storing en dan lag alles eruit, bij KPN is er elke dag storing maar ligt het er nooit helemaal uit.  Tja, ik ben steeds minder blij.  

groetjes


Nogmaals naar splitter gekeken, zat nog een DSL versie na aansluitpunt, VDSL gemonteerd. Alles lijkt sneller te werken, signaal ruisverhouding blijft rond de 6dB hangen (was 6 dB) . FEC errors 2 decaden lager !    Maar weer even afwachten wat dit doet.

 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 


Deze aanname is enigszins prematuur, het internet valt nog steeds uit.  Ga nu op zoek of het modem of de ethernet controller nog de oorzaak kan zijn (zit een groene instelling in die wellicht de controller plat gooit). Als laatste ga ik een voorlopige CAT kabel direct van de splitter naar de V10 aansluiten 

Oh ja, de beste wensen voor iedereen, veel lol in 2021:)