Skip to main content

Sinds een week of 6 zitten we in een nieuw huis met internet van KPN (glasvezel). Sinds ca. 2 weken geleden valt het internet een paar keer per dag kort weg, gedurende 5 a 10 minuten. Het valt zowel bedraad als draadloos weg.

We hebben 2 wifi extenders, 1 op de begane grond, en 1 op de eerste verdieping.

Het begint erg vervelend te worden. Heeft iemand een idee?

 

Groet, Paul

Welk modem en wifi extenders heb je precies


Een experiabox (zwart) en 2 ronde Wifi extenders   de types zie  ik zo niet, maar het is nieuw spul, eind september van KPN ontvangen.


Het zwarte modem is denk ik de V12 en de ronde Wifi extenders zijn denk ik de witte Superwifi's klopt dat ?

 

Doorloop onderstaande eens

 

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login


Klopt


De V12 hangt in de meterkast. Door het huis heen heb ik ca. 10 poorten. De super versterkers zitten op poorten die rechtstreeks op de v12 zijn aangesloten. 1 kan loopt van de v12 naar een sitcom router waarop 7 andere poorten zijn aangesloten.


Haal die sitecom er eens tussenuit. Kijken wat er dan gebeurt.


Dat kan ik proberen, maar dan werken tv's, sonos ,  NAS en bekabelde pc's niet meer. Het uitvallen gebeurt ook af en toe, dus het is uren (of langer) wachten of er iets uitvalt. Bovendien begrijp ik niet hoe de sitecomervoor kanzorven dat wifi weg alt, want die versterkers zitten rechtstreeks op de

 V12, daar zit de sitecom niet tussen.

 


Gewoon even een dag proberen. Ergens zit iets wat je netwerk plat legt. Bijna altijd ligt het probleem achter het modem ipv er voor. En dan zou ik hier mee beginnen.


Ga ik doen,maar als het na het midemzit wkrdt het nog een hele klus om uit te zoeken.

Dank in ieder geval


Dag @Paul123123, goed dat je ons gevonden hebt. Ik kan me voorstellen dat een wegvallende verbinding behoorlijk irritant kan zijn. Heb je de tips van Joep1965 nog opgevolgd? Wat kwam hier uit?


Ik heb vandaag de sonos uit het netwerk gehaald, ik weet nog niet wat het effect is.

Een vriend van mij, die 80 km verderop woont, heeft sinds een paar weken hetzelfde probleem. Wij vermoeden daarom dat de oorzaak toch bij kpn ligt.


Aangezien jullie zo ver uit elkaar wonen, durf ik je bijna te garanderen dat jullie problemen niet met elkaar te maken hebben. We zullen daarom eerst het thuisnetwerk uit moeten sluiten. Ik ben benieuwd of je de problemen nog steeds ervaart nu de Sonos er tussenuit is gehaald.