Skip to main content

Jarenlang zonder problemen stabiel internet van KPN gehad, tot we het signaal naar boven wilden versterken. Met twee KPN WiFi versterkers nog steeds geen goed bereik boven, dus er nog maar een bij gekocht.
 

Vanaf dat moment is het echt vreselijk. Er gaat geen dag voorbij of de WiFi valt tenminste 10x voor een paar seconden uit. De TV ontvanger loopt vast, Teams calls worden verbroken en als de kinderen op de PS spelen, worden ze continue uit de game gegooid.

 

Niets helpt. De versterkers uitgezet, de Expedia-box meermaals opnieuw opgestart? En de WiFi-manager App van KPN helpt ook geen zier. En in de KPN winkel geven ze aan dat het toch waarschijnlijk aan de positie van de versterkers ligt…. Nou, dan storen ze ook als ze uit staan. Echt bagger WiFi en bagger service. WiFi moet het altijd doen volgens KPN. Helemaal waar…. Alleen jammer dat dat bij KPN niet op gaat.

 

Met drie wifi versterkers moet je makkelijk het hele huis kunnen voorzien van goed wifi. Welk type modem heb je?


Een Expedia box v10A


Hoe is de opstelling van het modem en de wifi versterkers? Het mooiste zou zijn het modem in de gang, liefst buiten de meterkast,  de eerste SuperWiFi op de eerste overloop en de tweede op de tweede overloop.  Is dat ook een beetje jouw situatie?


Hoe is de opstelling van het modem en de wifi versterkers? Het mooiste zou zijn het modem in de gang, liefst buiten de meterkast,  de eerste SuperWiFi op de eerste overloop en de tweede op de tweede overloop.  Is dat ook een beetje jouw situatie?

Hoi @T K . Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

En is die Playstation met een kabel aangesloten of ook draadloos?


De modem staat in de meterkast en de eerste versterker ruim 1 meter verder in de trapkast voor een onbelemmerd signaal naar boven. Maar zelfs in de woonkamer, waar we voorheen nooit problemen hadden, hebben we nu continue kleine interrupties.


De PlayStation is ook draadloos met de modem verbonden


Lastig om hier op afstand iets zinnigs over te zeggen. Is het zo dat áls het wegvalt, dit op alle apparaten tegelijk gebeurt? Waar staan de versterkers?  Als er andere elektronische apparaten bij in de buurt staan of dikke muren kan dit nadelig zijn voor het signaal. Ik ben wel benieuwd of de onderbrekingen ook bij een bekabelde verbinding optreden.


Typisch KPN. Telkens het abb verhogen en geen kwaliteit leveren. Servicetool geeft ook steeds hetzelfde aan , wanneer ik de WiFi wil verbeteren dan moet ik de versterkers kopen. En zo te zien werkt dat ook niet maar de KPN heeft dan ieder geval weet wat verkocht. Ik betaal geen duur abonnement om steeds maar apparatuur erbij te moeten kopen, wat dan ook nog niet 100% werkt


Jarenlang zonder problemen stabiel internet van KPN gehad, tot we het signaal naar boven wilden versterken. Met twee KPN WiFi versterkers nog steeds geen goed bereik boven, dus er nog maar een bij gekocht.
 

Vanaf dat moment is het echt vreselijk. Er gaat geen dag voorbij of de WiFi valt tenminste 10x voor een paar seconden uit. De TV ontvanger loopt vast, Teams calls worden verbroken en als de kinderen op de PS spelen, worden ze continue uit de game gegooid.

 

Niets helpt. De versterkers uitgezet, de Expedia-box meermaals opnieuw opgestart? En de WiFi-manager App van KPN helpt ook geen zier. En in de KPN winkel geven ze aan dat het toch waarschijnlijk aan de positie van de versterkers ligt…. Nou, dan storen ze ook als ze uit staan. Echt bagger WiFi en bagger service. WiFi moet het altijd doen volgens KPN. Helemaal waar…. Alleen jammer dat dat bij KPN niet op gaat.

 

Wat vervelend zeg, Het kan zo zijn dat u Modem kapot is, dus mijn suggestie is KPN Klantenservice bellen, ze kunnen u daarbij veel beter helpen.


Klantenservice bellen😂😂😂. Goeie en die komen met de oplossing om een monteur te sturen á 50€ en de rest aan kosten. 


Typisch KPN. Telkens het abb verhogen en geen kwaliteit leveren. 

Het abonnement is voor de verbinding tot de Experiabox. Niet voor WiFi. WiFi is uw eigen thuisnetwerk. Dat is uw eigen verantwoordelijkheid en valt niet onder het abonnement. 


Ook dan laat de verbinding etc te wensen over. 


Klantenservice bellen😂😂😂. Goeie en die komen met de oplossing om een monteur te sturen á 50€ en de rest aan kosten. 

Dat hoeft niet, als het gebrek aan KPN ligt hoef je voor de oplossing niets te betalen, alleen als het gebrek aan je netwerk thuis ligt moet je de genaakte kosten betalen.

KPN is verplicht een goed internetsignaal te leveren volgens de afgesproken snelheid bekabeld op 1 computer. Daar staat de wifi dus buiten. KPN doet echter wel haar best om de klanten zo goed mogelijk van advies te dienen om een optimaal signaal in jouw situatie te krijgen.

KPN kan echter geen algemeen advies geven inzake wifi omdat iedere particuliere of zakelijke omgeving anders is qua soort huisvesting en omgevingsdrukte.

 

 


@Erwin_ : als het weg valt, valt het tegelijkertijd op alle apparaten in dezelfde ruimte uit.

Dit hadden we voor het eerste gebruik van de versterkers nooit.

Maar als we de versterkers nu uitschakelen, hebben we de problemen van tijd tot tijd nog.

De versterkers staan onder de (houten) trap, boven die trap en boven de (houten) trap naar de tweede verdieping. 


@TK : Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil graag even de lijn doormeten.