Skip to main content

Hallo,

 

Sinds begin dit jaar is onze KPN Box vervangen door versie 12 en sindsdien valt de internetverbinding met enige regelmaat kort weg (daarvoor was het super stabiel). Tot begin deze maand was dat enkele keren per week en stoorde ik me er onvoldoende aan om er werk van te maken, maar de laatste 2/3 weken is het meerdere keren per dag en gisteravond zelfs meerdere keren per uur, dus het begint nu wel erg vervelend te worden. Zouden jullie kunnen kijken of er iets mis is met de lijn?

 

Symptomen:

  • Zowel Wifi als de bekabelde verbindingen vallen weg naar buiten toe, het LAN blijft functioneren
  • TV blijft wel gewoon werken, maar terugkijken werkt niet (en als je aan het terugkijken bent stopt dat) en de TV gids functioneert niet. Beide geven een netwerkfout aan
  • Meestal komt de verbinding spontaan terug naar ongeveer 5 minuten, maar op het moment dat ik handmatig het modem reboot dan is de verbinding direct terug
  • In het log van het modem is niets te zien en die geeft ook niet aan dat de verbinding verbroken is geweest (zowel op het LAN als op het WAN) en ook als ik live inlog lijkt er niets aan de hand te zijn

Wat ik zelf al heb geprobeerd:

  • Modem een factory reset gegeven
  • 2 minuten de stekker uit het modem getrokken
  • Verschillende DNS servers geprobeerd
  • UPnP uitgeschakeld
  • Unifi uitgeschakeld
  • Synology NAS losgekoppeld
  • IPv6 uitgeschakeld

De meest recente downtime is gisteren (22-11) van 21:30:03 tot 21:33:54, waarbij ikzelf niet het modem heb gereset.

Groeten,
Hans-Hein