Skip to main content

Hallo,

Sinds kort klant van KPN maar in mijn kleine appartement valt internet/wifi steeds weg. 

Heel irritant.

Al enkele keren de wifi getest via de app, maar dit lost niets op. De snelheid wordt alleen maar trager.

Hoe kan dit opgelost worden ? IK ben niet van plan om een monteur van 60 euro te laten komen voor iets wat nieuw is en niet naar behoren werkt.

Dan heb je neem ik aan de zwarte box12?

Zijn daar ook superwifi’s bij verbonden?

Valt het bekabeld ook weg? (Als je dat gebruikt)

En heb je glasvezel of koper? 


Hallo Dennis,

Ja ik heb een box 12

Ik heb volgens mij geen super wifi

Ik gebruik alleen draadloos


En ik heb glasvezel

 

 


Zijn er dit soort dingen in huis? 

 


nee

Het is wel een nul op de meter woning

 


Een probleemloos netwerk bestaat uit een modem, een paar strategisch opgestelde bekabelde versterkers en bekabelde tv ontvangers.

Is dit niet overdreven voor een appartement van 70 vierkante meter ?

 


Een probleemloos netwerk bestaat uit een modem, een paar strategisch opgestelde bekabelde versterkers en bekabelde tv ontvangers.

Is dit niet overdreven voor een appartement van 70 vierkante meter ?

 

Hallo @Peters026 , dat hoeft niet overdreven te zijn, want als het een recent appartement is, is het met beton gebouwd en goed geïsoleerd en heeft bijna elke ruimte een eigen versterker of bekabelde LAN-aansluiting nodig. Met de wifi-test via de thuis-app kun je zelf controleren hoe bij jou de wifi-ontvangst per ruimte is waar je wifi of bekabeld internet wilt kunnen krijgen/ontvangen.

 


Wifi werkt uitstekend. KPN rolt een update uit. Wifi valt steeds weg. Antwoord KPN:"Het ligt aan je appartement". LOL. Die update heeft overaf wifi verstoringen tot gevolg. Ook hier bij ons. Dat ligt toch echt aan de update!


Wifi werkt uitstekend. KPN rolt een update uit. Wifi valt steeds weg. Antwoord KPN:"Het ligt aan je appartement". LOL. Die update heeft overaf wifi verstoringen tot gevolg. Ook hier bij ons. Dat ligt toch echt aan de update!

Die update is voor een ander modem, de v10a, niet voor jouw box12.


Ben je bekekend met een wifianalyzer app? Gezien je in een (niet zo groot) appartement woont, lijkt het mij dat je van alle kanten wifisignalen van je buren binnenkrijgt, die vervolgens op jouw wifi kunnen storen.

Je zult dan moeten proberen een zo vrij mogelijk kanaal te kiezen.


Hallo Dennis,

 

Hoe werkt die app en hoe kies ik een ander kanaal ?

 


Als je wifi analyser op je telefoon hebt en opent, zie je zoiets. 

 

 

Als jouw netwerk ssid "home" heet, zit je kwa kanaal vrij van je buren. De andere links lopen door elkaar heen. Beste is of vrij, of netje gestapeld boven elkaar, niet half door elkaar heen. Kanalen 1, 6 en 11 zijn in principe de beste.

Je ziet links boven 2,4ghz staan. Als je hier op drukt krijg je de 5ghz kanalen. Daar geld hetzelfde voor en moeten ook het liefst vrij staan. 5ghz zijn je direct buren want 5ghz rijkt niet heel ver.

 

 

In je box12 log je in op 192.168.2.254 met het admin password achterop je modem. Ga naar wifi en je vind dit:

 

Bij channel selection kun je de kanalen van automatisch afhalen en een vast kanaal geven.

Btw, bij opnieuw opstarten van je modem, zoekt hij automatisch de beste kanalen, mits het op automatisch staat.


 Hallo Dennis,

Ik ben de donker blauw boog Links. Is dit goed ?

Zo ja, blijft dit zo of moet ik het kanaal nog vast zetten. Hierin heb ik nu nog niets veranderd

 


Op dit moment doet internet het wel


 Hallo Dennis,

Ik ben de donker blauw boog Links. Is dit goed ?

Zo ja, blijft dit zo of moet ik het kanaal nog vast zetten. Hierin heb ik nu nog niets veranderd

 

Ja dit lijkt prima. Los van de drukte rechts, en netjes boven dis roze gestapeld.

Alleen is dit de 2,4ghz. Ik neem aan dat je gezien de afstand vaker of wellicht altijd op 5ghz zit.

Deze is namelijk sneller maar rijkt minder ver.

Als je op het vierkantje linksboven drukt veranderd die in 5ghz. En dan nog eens een screenshot graag :grin:

 


Hallo Dennis,

Hier heb je de tabel

Vandaag was hij weer iets lager.

Wat kunnen we verder nog doen ?

 


Hallo Dennis,

Hier heb je de tabel

 

Vandaag was hij weer iets lager.

Wat kunnen we verder nog doen ?

 

 

Dank. Mooi vrij van iedereen. Wel een hoog kanaal. Woon je in de buurt van een vliegveld? Waar radardetectie mogelijk is? (Luchtverkeerscontrole, militair gebruik en de weerdienst)

Kanalen 52 tot 140 kunnen namelijk wegvallen wanneer er een radarsignaal overheen gaat.

Zoniet dan is het prima, maar je begon over wegvallende wifi toch?