Skip to main content

Hallo,

Per 1 december woon ik in een appartement in Zwolle. Wij huren exclusief internet en moesten dit dus zelf regelen. De vorige huurders deelden het internet met de onderburen.

Ik ben daarom ook als eerst naar de onderburen gegaan. Zij vertelde ons dat we dat zelf moesten regelen met de provider. Er zouden 2 routers mogelijk zijn in het gebouw en ik moest daar zelf naar informeren.

Toen ben ik begonnen met bellen naar providers. Omdat we nog enigszins op een budget zitten ben ik eerst naar andere providers die gebruik maken van het KPN-netwerk gegaan.

In het gebouw zijn 3 appartementen: A, B en C. Wij wonen op B. Wanneer ik kijk welke verbinding er mogelijk is op mijn adres dan is er geen verbinding mogelijk. Maar als ik de toevoeging weg laat en alleen ons huisnummer gebruik dan is er wel een verbinding mogelijk.

Omdat er op ons adres geen verbinding mogelijk was konden andere providers ons niet helpen. Daarom heb ik er toch maar voor gekozen om KPN te bellen (KPN was ook de provider van onze onderburen). Eenmaal aan de telefoon met de klantenservice heb ik mijn verhaal uitgelegd en weer werd mij verteld dat er geen netwerk mogelijk was. Toen ben ik gaan rondkijken waar het internetpunt was in ons gebouw. Dit was een samengevoegd ISRA-punt bij de voordeur.

Nogmaals gebeld met de klantenservice met de nieuwe info. De medewerker vertelde mij dat als ik een abonnement afsluit de monteur wel weet of het mogelijk is of niet.

Ik heb mijn abonnement besteld op 15-12 en binnen 24 uur zou ik een mail krijgen. Op 28-12 zou ons internet aangesloten kunnen worden. Hier baalde ik al best wel van omdat we erg afhankelijk zijn van een internetverbinding.

Na 24 uur was er nog geen mail en heb ik weer gebeld met de klantenservice. De bestelling stond klaar om verwerkt te worden en ik zou binnen 24 uur een mail krijgen.

Ook nu had ik na 24 uur nog geen mail ontvangen. Daarom maar weer naar de klantenservice gebeld op 17-12. Mijn bestelling stond op manual en zat vast in het systeem. Ik zou vrijdag 18-12 of uiterlijk maandag 21-12 bericht krijgen (er zou een spoedticket gemaakt zijn). Inmiddels heb ik nog steeds geen bericht en heb ik weer contact op moeten nemen met de klantenservice. De klantenservice vertelde mij dat de bestelling nog op manual stond en gecontroleerd moest worden door de backoffice. Dit zou nog wel even duren en ik nog even moest wachten.

Ik ben nu al bijna een maand bezig met internet op het adres krijgen en ik ben nog niks verder. Elke keer krijg ik wat anders te horen of krijg ik weer een datum te horen.

Ik snap dat de klantenservice mij zo goed mogelijk probeert te helpen maar ik ben erg teleurgesteld in de hulp die mij wordt gegeven.

Na bijna een maand wordt het toch wel eens tijd voor een Wi-Fi-netwerk want een onbeperkt bundel via mobiel haalt het toch net niet.

oei dat klinkt niet best.. is de woning gesplitst in 3 appartementen? 

hoe hebben de buren van appartement c internet? ziggo?

appartement A heeft kpn? 

 

een huis heeft namelijk maar 2 aansluitingen kpn israpunt en ziggo. 

kpn israpunt heeft heeel soms een extra ader die gebruikt kan worden.  en soms ook niet.

maar administratief kan kpn dat niet zomaar splitsen.   tenzij de woning wordt ingedeeld met een toevoeging. 

hoe dat gebeurt weet ik zelf niet. 

maar je zou het kunnen proberen met mijnaansluiting.nl

 

en nee kpn moet dat niet regelen. de verhuurder moet dat regelen als die besluit appartementen te splitsen. 

 

ik denk nog dat je hier wekenlang mee bezig zult zijn. 

de reden dat het niet lukt. is om jou een aansluting te geven moeten ze de aansluiting van de buren kapen. mijn logica zegt dat hierdoor de order vastloopt. 

 

je kunt beter met de onderburen handelen. en misschien meebetalen voor de wifi. en zelf een versterker bij plaatsen. dus dat je een kabel van hun router naar jouw appartement brengt. 


Momenteel woont er niemand op C. Er stond wel een doos van KPN voor het adres 12C.

De buren op A hebben ook KPN. Ik heb al wel proberen te praten met ze alleen door de taalbarrière moet ik praten met een tolk. De tolk is alleen nog nooit in het gebouw geweest.

De verhuurder zegt dat hij zich niet bemoeit met het internet aangezien we exclusief huren. 


Vraag een Noodpakket aan zolang kpn niet kan leveren kunnen ze wel data geven op. Mobiel abbo of wifi dongel 


De Ziggo aansluiting word dus niet gebruikt. Als ik u was zou ik maar heel snel een Ziggo abonnement afsluiten voordat er weer mensen op C wonen en zij Ziggo nemen.

En als er dan weer iemand op C komt wonen, wees dan zo sportief om die ook internet te geven, uiteraard tegen een vergoeding (samen abonnement delen).


Hallo @NiekdV, leuk dat je voor KPN hebt gekozen!

Het klinkt allemaal behoorlijk ingewikkeld. Ik ben bang dat jouw beste optie inderdaad een goed gesprek met de onderburen is, maar voor de zekerheid kijk ik graag voor je na wat onze mogelijkheden zijn. Kun je je forumprofiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef hier even een seintje wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.