Skip to main content

Ik ben of naïef of gewoon gehaaid opgelicht maar mijn KPN internet/tv abonnement is door een IT (eenmans)bedrijfje eenzijdig opgezegd. Dit vanwege een pop-up die steeds terugkwam op mijn PC en waar ik niet van af kwam. Mijn IP-adres stond op de zwarte lijst werd gezegd en er moest een nieuw IP-adres worden “ingeschoten”. Puntje bij paaltje is alles opgezegd bij KPN, hangt er een ander modem en tv kastje, schrijft hij nu ineens geld af voor een abonnement en dit alles zonder enige overeenkomst. Ik heb KPN gevraagd mijn abonnement weer actief te maken maar krijg nu van de betreffende oplichter te horen dat hij mijn “lijn” de komende 12 maanden in gebruik heeft en deze niet vrij geeft. Klopt het dat hij dit inderdaad niet KAN vrijgeven en heeft iemand advies wat ik nog kan doen. Ik ga zeker niet aan hem betalen, wat er ook gebeurd.

Ik neem aan dat je jouw profiel hebt ingevuld zodat een KPN moderator actie kan ondernemen. 
https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Maar stuur je bericht ook even naar Abuse@KPN.com 

Vooraf ben je dus duidelijk gehackd


Dank. Ga ik doen 


Mijn probleem kan niet door het abuse team worden opgepakt en ik wordt doorverwezen naar een andere afdeling.  Heeft iemand voor mij nog een tip. 


@Riche Welkom op het forum. 

Allereerst wil in beginnen met het feit dat je in tegenstelling tot wat @dommeke zegt, je niet gehackt bent. 

Wel lijkt het er op dat je een contract aangegaan bent met iemand. 

Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld. En ik zie dat je op 17-01-2023 bericht van ons hebt ontvangen. 

Hierin wordt aangegeven dat een andere provider de lijn wil gaan overnemen. En als je dit niet herkent, of je dan contact met ons wil opnemen. 

Hierna heb je ook melding ontvangen dat de aansluiting is overgenomen. 

 

Als je geen contract hebt afgesloten of hebt ondertekend bij de nieuwe provider. Dan zou ik dit geval willen adviseren om te proberen van dit contract af te komen. 

Zodra het duidelijk is of dit mogelijk is kan er dan bij KPN een nieuwe aanvraag gedaan worden. 

Vanuit KPN hebben we helaas geen mogelijkheid om het contract zo weer actief te maken. 


@Riche Welkom op het forum. 

Allereerst wil in beginnen met het feit dat je in tegenstelling tot wat @dommeke zegt, je niet gehackt bent. 

Ligt er aan wat je onder hacken verstaat, als je het strikt neemt is het ongeoorloofd maken van  iemands domijn.

Maar ik was wat kort door de bocht, want met traditioneel hacken had ik niet verwezen naar Abuse. Ik bedoelde dat er bijna ongetwijfeld een phising action heeft plaats gevonden. Wat ik maar onder een populaire noemer plaatste om beveiligingen te omzeilen omdat ik aanname dat bij KPN mensen werkten die wel wisten wat er was gebeurt, om dit soort lange teksten te vermijden. 

Van echt letterlijk hacken {zich ongeoorloofd toegang verschaffen tot iemands anders domein)  lijkt me hier ook geen sprake. 

 


Ik weet niet hoe ik onder een contract uit moet als ik geen contract heb. Er is niets. Hij wil 600 euro hebben om de lijn vrij te geven.  Eerst meldt hij dat hij de lijn niet KAN vrijgeven en nu tegen betaling kan het wel ineens. Dat verdom ik. Is er een andere manier om internet te krijgen. TV kan via digitenne maar over internet kan ik niets vinden. 


Zeggen dat je het getekende contract wilt zien en als hij dat niet wilt dat je aangifte wegens oplichting gaat doen.


De persoon kan natuurlijk nooit zomaar geld afschrijven zonder jouw toestemming en zonder contract.

Dus ik zou ook aan hem vragen om dat contract te laten zien en indien nodig rechtshulp inschakelen.

 


Ik heb gevraagd mij alles toe te sturen wat wij zijn overeengekomen. Contract of een akkoord op een aanbieding. Ook een factuur en kostenspecificatie van die EUR 85. Ik krijg dit van hem na betaling. Dat ga ik zeker niet doen. Ik heb nooit toestemming gegeven om zomaar van mijn rekening af te schrijven. Daar heb ik een klacht voor neergelegd bij Paypro. Ik word hier heel moe van. Ben maar aan het bellen en uitzoeken maar zit al 4 dagen zonder internet en tv door zo’n kl……


Welke andere provider hebben we het over @Riche ?

 


Een eenmansbedrijfje “voor al uw computerproblemen “ 


ik zou hier de rechtsbijstand op afsturen, en even goed terugspoelen waar je voor getekend/akkoord gegeven hebt.


KPN heeft dit opgepakt en ik krijg via een tweede lijn internet en tv. Ben nog niet van hem af maar dat komt vast goed.  Heb aangifte gedaan bij de politie en heb een afspraak bij een jurist.  
Wat een ellende.  Dank voor het meedenken. 


Een eenmansbedrijfje “voor al uw computerproblemen “ 

Noem eens een naam. En ook hoe u er mee in contact bent gekomen. Stond die opeens bij u op de stoep ofzo? Heeft u hem zelf gebeld? Waar heeft u het telefoonnummer vandaan?

Wellicht zijn andere mensen hier mee geholpen dan.


Ik heb gevraagd mij alles toe te sturen wat wij zijn overeengekomen. Contract of een akkoord op een aanbieding. Ook een factuur en kostenspecificatie van die EUR 85. 

Juist een betaling kan gezien worden als een handtekening voor akkoord. Volgens mij. Juridisch gezien. Dus inderdaad nooit doen denk ik.


Een eenmansbedrijfje “voor al uw computerproblemen “ 

Noem eens een naam. En ook hoe u er mee in contact bent gekomen. Stond die opeens bij u op de stoep ofzo? Heeft u hem zelf gebeld? Waar heeft u het telefoonnummer vandaan?

Wellicht zijn andere mensen hier mee geholpen dan.

Ik neem aan dat @Riche de naam niet wil noemen om niet onbegrijpelijke redenen.

Maar hoe het heeft kunnen gebeuren kan wel belangrijk zijn voor anderen. Als dit bij KPN mogelijk is en ik begrijp vanuit de antwoorden gegeven door KPN medewerkers in deze vraag niets aan lijken te willlen doen om te helpen en of in de toekomst te voorkomen. Moeten abonnees toch zichzelf kunnen beschermen. 


ik begrijp vanuit de antwoorden gegeven door KPN medewerkers in deze vraag niets aan lijken te willlen doen om te helpen en of in de toekomst te voorkomen.

 

Dat begrijp je dan toch echt verkeerd. Achter de schermen sta ik momenteel in contact met Riche om meer informatie over deze kwestie te krijgen, en te zien wat hier precies gebeurd is. In dit soort gevallen is er altijd een fine line tussen wat wel strafbaar is, en wat niet. Daar waar het niet het geval is, kan KPN daadwerkelijk niets meer. Als de lijn overgenomen is, is ie overgenomen, en ligt alles buiten onze macht. In de meeste gevallen kunnen we hier dus niets aan doen. Wanneer het er echter alle schijn van heeft dat hier dingen gebeurd zijn die strafbaar zijn (wat in de meeste gevallen niet het geval is), vinden we wel dat we nader onderzoek moeten doen. Dat is ook precies waar ik momenteel mee bezig ben.


ik begrijp vanuit de antwoorden gegeven door KPN medewerkers in deze vraag niets aan lijken te willlen doen om te helpen en of in de toekomst te voorkomen.

 

Dat begrijp je dan toch echt verkeerd. Achter de schermen sta ik momenteel in contact met Riche om meer informatie over deze kwestie te krijgen, en te zien wat hier precies gebeurd is. In dit soort gevallen is er altijd een fine line tussen wat wel strafbaar is, en wat niet. Daar waar het niet het geval is, kan KPN daadwerkelijk niets meer. Als de lijn overgenomen is, is ie overgenomen, en ligt alles buiten onze macht. In de meeste gevallen kunnen we hier dus niets aan doen. Wanneer het er echter alle schijn van heeft dat hier dingen gebeurd zijn die strafbaar zijn (wat in de meeste gevallen niet het geval is), vinden we wel dat we nader onderzoek moeten doen. Dat is ook precies waar ik momenteel mee bezig ben.

Daar ben ik heel erg blij om. Echter, @Riche schreef 2 dagen geleden :”Mijn probleem kan niet door het abuse team worden opgepakt en ik wordt doorverwezen naar een andere afdeling. “  
 

Ik denk dat als hier vanuit KPN wat probleemverhelpend op was gereageerd in plaats van mislukt proberen te bewijzen dat de schuld niet bij KPN lag de forumlezer een wat betere indruk had gekregen. 

 

 

 


Het probleem kan ook niet door het Abuseteam op worden gepakt, dus daar is niets aan gelogen. Dit valt niet onder het werkpakket van het Abuseteam. Het Abuseteam heeft ook niet de middelen om hier ook maar iets in te kunnen doen. Dat betekent simpelweg dat als zij wel pogen dit op te pakken (of de klant op z'n minst de indruk geven dat te doen), zij daarin uiteindelijk tegen muren aan zullen lopen en daarmee de klant teleur moeten stellen. Ik weet ook niet helemaal waar de indruk vandaan komt dat KPN-medewerkers hier slechts bezig zijn met bewijzen dat de schuld niet bij KPN ligt. In sommige gevallen liggen zaken gewoon volledig buiten de macht van KPN, en als dat zo is, dan zullen mijn collega's of ik dat simpelweg ook uitleggen. Dat heeft niets te maken met bewijzen dat het onze schuld niet is, maar als een klant bepaalde zaken van ons verwacht welke buiten onze macht liggen, dan lijkt het me logisch dat we dat uitleggen en ook uitleggen waarom dat het geval is.


Inderdaad is er contact geweest achter de schermen om dit probleem te bekijken. Mijn abonnement is niet door mij opgezegd dus ik wil heel graag weten hoe dit is wel gebeurd.  Heeft hij beveiligingsvragen kunnen beantwoorden en hoe kwam hij hieraan.  Ik heb aangifte bij de politie gedaan en hoop dat dit wordt opgepakt. Ik wil echt wel melden om wie dit gaat want dit is vaker gebeurd en gaat ook nog vaker gebeuren. Woest ben ik. 
Zoek maar op FreshIT of DevlinIT. 


Even ter info: KPN heeft via een 2e lijn weer internet kunnen verzorgen en een Nieuw tv kastje geïnstalleerd. Werkt nog niet zoals het was maar voor nu heel blij dat wij zijn geholpen. 


@Riche Bedankt voor je reactie. 

Ik zie inderdaad dat er ondertussen weer een verbinding actief is. 

Wat werkt er nog niet zoals het was? Werken er bepaalde dingen anders?