Skip to main content

Goedenavond!

Sinds een aantal dagen valt ons internetsignaal weg (zowel bekabeld als WiFi). Wij wonen met z'n 2en in ons huis en hebben een Internet en TV Basis pakket (50mbits downloadsnelheid). Normaal gesproken zorgt dit niet voor problemen wanneer wij op meerdere apparaten thuiswerken / streamen / gamen.

Sinds een aantal dagen is het dus zo dat (soms meerdere keren per uur) het signaal volledig wegvalt. Het is dan niet zo dat het signaal zwak is, maar er is gewoon geen verbinding met het thuisnetwerk. Ik kan me voorstellen dat in deze tijd, waarin veel mensen thuis zijn en gebruik maken van het internet, de signaalsterkte wat lager kan zijn, maar dit is wel extreem. 

Vandaag heb ik via de KPN snelheidstest gemeten wat onze huidige downloadsnelheid is. Dit was echter 15 mbits p/s, in plaats van de 50 mbits p/s die we zouden moeten kunnen krijgen.

Iemand enig idee of dit inderdaad komt door het veelvuldige internetgebruik in Nederland deze dagen, of kan er een andere reden zijn voor de signaaldrops?

 

Ik hoor het graag!

Hoi @ThijsO., welkom op het forum!

Als het vooral op wifi is, zou je onze online wifimanager eens willen proberen?
Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Oh excuses, ik zie dat je je profiel al aangevuld hebt. Ik kijk meteen even mee.


Ik heb de lijn uitgelezen en zie op 30-03 zo'n 16 onderbrekingen maar dit kunnen ook resets zijn geweest, herken je dit? Zou je ook alle kabels (specifiek de stroomkabels en kabel tussen je glasvezelkastje en experiabox) kunnen controleren?
De lijn naar je huis toe meet verder eigenlijk gewoon uitstekend.

Als je verbinding weg valt, merk je dit dan ook op de TV?


Dag @Thomas ,

Dank voor je reactie!

Maandag heb ik inderdaad een aantal keer (2-3 keer) alles gereset. De overige onderbrekingen waren allemaal plotseling, en dit was ook te merken op de TV. Alle kabels heb ik vanaf het glasvezelkastje gecontroleerd en opnieuw aangesloten. Hierna deed het probleem zich in de avond nog enkele keren voor, en ook dinsdag viel het signaal enkele keren weg.

Sindsdien werkt alles echter weer naar behoren! Ik weet niet of we de maximale downloadsnelheid halen, maar we hebben in ieder geval geen last meer van signaaldrops (tot zover).

Mocht het probleem zich toch weer voordoen, dan meld ik me weer! :)


Ah, dat gaat de goede kant op 🙂 Hou me op de hoogte!