Skip to main content

We hebben sinds deze week 1GB snelheid (tenminste op papier) maar als ik meet dan kom ik soms maar tot 80 MB download en 850 upload. Laatste is prima - eerste is toch echt veeeeeels te laag. 

Heb alle testen van de KPN zelf doorlopen en kreeg als laatste advies om een monteur te bestellen. 

 

Iemand suggesties?

Dat is natuurlijk echt te weinig. Heb je dat gemeten met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem zonder overige aangesloten appartuur?


Ja, ik heb een cat 6a kabel rechtstreeks van de experia box naar mijn laptop lopen. Het signaal is niet constant laag maar varieert. Zonet bijna 400 MB gemeten en nu weer 78MB.

 


Het is verstandig om dan toch met de klantenservice 0800-0402 te bellen.  Zij kunnen dan meteen met je meekijken.  


 

Met welke servers voer je de test precies uit in de Speedtest.net App? Het is sowieso goed om er rekening mee te houden dat de snelheden lang niet bij alle testservers even goed zijn en bij een enkele server de up- en/of download snelheid enorm laag kan uitvallen.


@GerritS76 ik denk toch dat dit niet echt afhankelijk is van welke server er wordt gebruikt.  @Marjolein Idzes zou je kunnen testen met een andere kabel? Het zou ook best een draadbreuk in de kabel kunnen zijn.


1) U gebruikt geen draadloze verbindingset? Zoiets?

2) U gebruikt geen usb naar ethernet adapter? U heeft een utp poort rechstreeks in uw pc of laptop?

3) U heeft uw pc of laptop rechstreeks op de KPN Box of Experiabox aangesloten? Niet op een draadloze SuperWiFi ofzo?


KPN gebeld en komen er ook zo niet uit. Ga terug gebeld worden.

 

Ik heb een cat 6a kabel rechtstreeks van de experia box naar mijn laptop. Geen andere punten ertussen. Andere kabel moet ik naar op zoek gaan maar is ook nog een optie om te testen. 

 


Heeft uw laptop zelf een utp poort? Of gebruikt u een adapter? Heeft u het ook al eens met een andere laptop of pc geprobeerd? 


Monteur geweest. Snapte het ook niet echt. Experiabox en NT kastje vervangen. Bij de wijkkast doorgemeten en toen was het signaal goed. Nu zakt signaal weer in. Woensdag komt een andere monteur langs die dieper zou moeten kunnen graven.