Skip to main content

Volgens mijn abonnement hebben wij qua snelheid 108Mbbit/s download en 29Mbit/s upload

Hoe kunnen wij snelheid en kwaliteit omhoog krijgen?
Heeft het zin om abonn uit te breiden naar 200/20 Mbit? Er is helaas nog geen glasvezel hier.
Trouwens waardeloos dat je KPN niet meer kan bellen!!!

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Als je die snelheid nodig hebt en leverbaar is dan kan dat. Je moet wel een stevige downloader zijn wil je meer dan 100 nodig hebben.


Hoi @Dolder, welkom op het forum! Zoals @Joep1965 al gezegd heeft; 100mb zou meer dan voldoende moeten zijn tenzij je geen stevige downloader bent (ik download over het algemeen vrij veel en ben meer dan tevreden met mijn 100mb pakket). Ik wil zeker even voor je kijken wat er mogelijk is. Zou je je contactgegevens toe kunnen voegen aan je profiel? Graag een seintje wanneer dit gebeurd is, dan kijk ik met je mee! Daarnaast is onze klantenservice nog steeds bereikbaar via 0800-0402.


@Sebastiaan_ @Joep1965 
Hoi Sebastiaan en Joep,

Dank voor jullie reacties. Zij niet niet van die downloaders, dus fijn om te horen dat ons abonnement zou moeten voldoen. 
Ik heb zojuist een wifi test gedaan in huis, we halen bij lange na niet de 108Mbit; nergens in het huis, het hoogst haalbare is 79Mbit
De KPN adviseert nu te investeren in draadloze wifi punten € 150 of bedrade Experia wifi punten € 100.
Ik ga nu mijn contactgegevens controleren in mijn profiel, maar ik ben eigenlijk in de veronderstelling dat hier alles in staat.
Neem jij contact met mij op Sebastiaan?
 


@Dolder 

Dat zijn toch hele mooie snelheden !!!

De snelheid die KPN jou aanbied moet je wel bedraad meten met je laptop e.d

Meet eens even met deze link https://www.speedtest.net/


Goedemorgen @Dolder, zoals @tonymelony aangeeft is 79 een hele mooie snelheid. Je pakket is 100mb; als je je laptop bekabeld aansluit en verder alle apparaten die verbonden zijn met internet verbreekt, zou je rond de 100mb moeten halen. Er zijn veel factoren die invloed op de wifi snelheid hebben. Ervaar je problemen met de wifi @Dolder?


Goedenavond allen  @Sebastiaan_ 

Jeetje, dan verwachten wij blijkbaar gewoon te veel.
Ik dacht 108 Mbit en als je overal in huis tussen de 55 en 79 Mbit haalt, zou er verbetering mogelijk moeten zijn. En nee, we willen niet alles bedraad doen.
In de tijd van iedereen thuis werken, zou een beetje snellere wifi echt heel wenselijk zijn.


Het kan wel sneller maar dan zal je op iedere verdieping een bekabelde Wi-Fi versterker moeten plaatsen en moeten alle apparaten die je hebt wel de 5Ghz band kunnen gebruiken.  Met de 2.4 Ghz band ga je niet hoger komen dan wat je nu hebt. Het is nog niet zo simpel:wink:


Helaas @Dolder. 108mb is de maximaal haalbare snelheid van de lijn waar je op aangesloten zit. Deze wordt gelimiteerd tot 100mb i.v.m. je pakket snelheid. Er loopt een snellere lijn van de dubbele snelheid (bonding), maar die upgrades doen we momenteel niet (waarschijnlijk over een paar weken weer). Daarnaast klopt het wat @Joep1965 zegt. De upgrade zal alleen invloed voor de apparaten die 5Ghz kunnen gebruiken. Je zou kunnen inloggen op het modem en daar even de kanalen van de 2.4 / 5 Ghz (als je een geschikt modem hebt) wijzigen. Vaak wordt de wifi dan al een stukje beter. Hierbij de link!