Skip to main content

Ik heb mijn internetsnelheid voor thuis can 500 mb verhoogd naar 1gb. Dat zou vanaf vandaag 1 Gb moeten zijn alleen ik blijf constant rond de 507Mb hangen, download. Upload is wel goed.

Ik heb een fritzbox 4040 als modem, geen experiabox.

Ik heb al van alles gedaan. Fritzbox gereset, stroom vanĀ glasvezelpunt afgehaald, poortreset in de wijkcentrale is gedaan maar ik blijf op 507Mb zitten.

Fritzbox staat alles ingesteld op 1Gb.

Dus ik weet nu niet wat ik nog meer kan doen.

Iemand suggesties?Ā 

Hoi @Eshu,Ā  welkom op het KPN Forum.

Een internetsnelheid van 1000 m/bits is natuurlijk razend snel, zo snel dat niet elk apparaat geschikt is voor deze snelheden. Wanneer het niet lukt om 1gb uit te meten kan dit bijvoorbeeld ook komen doordat het desbetreffende apparaat of de kabel deze snelheden niet aan kan. Controleer in alle gevallen eerst of jouw apparatuur dus wel kan werken met 1000 m/bits. Als het niet aan jouw apparatuur ligt help ik je graag verder.Ā 


Ik heb nagekeken of mijn apparatuur 1Gb aan kan en dat kunnen ze. Er zit bij al deze apparaten een 1 Gb netwerkkaart of adapter in.Ā 

Op de xbox krijg ik 72 Mb meer dan wat ik voorheen had. Zat eerst altijd zo tussen de 490 en 507 Mb download. Nu zit ik op de xbox op 572Mb.

Dus het is wel wat meer maar niet waar ik voor betaal. En ik weet dat ik niet de volledige 1 Gb zal halen maar 572Mb is wel te weinig.

Ā 


@EshuĀ fijn dat het niet aan de apparatuur ligt. Ik zou graag willen controleren welke snelheid bij jouw thuis binnenkomt. Zou je voor mij jouw postcode en huisnummer aan jouw profiel willen toevoegen?Ā 


Ik heb profiel aangevuld.

Ā 


Hallo @Eshu,

Sorry dat het wat langer heeft geduurd. Wanneer ik zelf de NT uit meet zie ik dat de snelheid wel juist binnen komt, dat wil zeggen, ik meet de 1GB wel uit. Is het probleem inmiddels al verholpen?Ā 


Nee, probleem bestaat nog steeds. Heb alles nog een keer opnieuw gereset naar blijft hetzelfde.Ā 

Nog andere opties?


Nee, probleem bestaat nog steeds. Heb alles nog een keer opnieuw gereset naar blijft hetzelfde.Ā 

Nog andere opties?

Hallo @EshuĀ , wat meet je bekabeld met het KPN modem aangesloten?


Zelfde als net de Fritzbox. Dus zo rond de 500mb


Je hoort nu bij dezen: https://forum.kpn.com/internet-9/1-gigabit-glasvezel-487736

Blijven betalen/hopen of snelheid direct terug zetten op het niveau wat je daadwerkelijk behaalt, dus 500/500 zo te lezen.