Skip to main content

Van 500 Mbits naar 1Gbits.

Maandag was het zover, in MijnKPN was de optie van 1 Gbits toegevoegd.

Deze gelijk geactiveerd en enkele minuten later (14.36) bevestigingsmail ontvangen. Nu maar afwachten wanneer het actief wordt, dacht ik in de mail staat dat vandaag nog mijn abb veranderd.

Dinsdag ochtend maar gebeld met klantenservice waar ik een ongelooflijk slap verhaal kreeg te horen over een oude dunne glasvezel kabel en een nieuwe dikke glasvezelkabel en vervolgens het advies kreeg om mijn abb maar weer terug te zetten naar 500 Mbits.

Gezien ik al weer enkele jaren in de Pop ben aangesloten een 500Mbits kaart is het omzetten naar 1000 Mbits een softwarematig isseu, volgens mijn idee.

Hallo Flutter, 

Bedankt voor je reactie op het KPN Forum. Ik begrijp dat je een vraag hebt over een aangevraagde wijziging naar 1000 Mbit/s glasvezel. Je twijfelt of deze wijziging wel verwerkt is? Kan je eens een speedtest uitvoeren via een bekabeld aangesloten apparaat? Het is van belang dat je dit via een directe op de Experiabox aangesloten kabel doet en niet via een Wifi verbinding. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. 


Hallo Flutter, 

Bedankt voor je reactie op het KPN Forum. Ik begrijp dat je een vraag hebt over een aangevraagde wijziging naar 1000 Mbit/s glasvezel. Je twijfelt of deze wijziging wel verwerkt is? Kan je eens een speedtest uitvoeren via een bekabeld aangesloten apparaat? Het is van belang dat je dit via een directe op de Experiabox aangesloten kabel doet en niet via een Wifi verbinding. Ik ben benieuwd naar de uitkomsten. 

Was maar goed dat ik het abb niet heb terug gezet naar 500Mbits. Inmiddels is de gewenste snelheid doorgevoerd, 920 Mbits down en 630 Mbits up


Hallo @flutter wat een gigantisch onzin antwoord krijg je toch van KPN. Echt om te huilen.

Ze weten niet eens wat glasvezel is, zo is mijn indruk. Dat een glasvezel dunner is dan een mensenhaar dat is al heel lang bekend, dus hoeveel "dikker” verwachten ze bij klantenservice de kabel te moeten maken om 1 Gbps te leveren? Zo dik als een coaxkabel zeker. Kolder 1ste klas dus.

 

En jouw vermoeden klopt inderdaad. Je hebt in de PoP (wijkcentrale) een 100 Mbps poort of een 1 Gbps poort op de DSLAM kaart. Aangezien jij al 500 Mbps had, hoeft alleen je "port profile” aangepast te worden. Gaat softwarematig en op afstand. Hoeft geen KPN (NetwerkNL) monteur voor naar de PoP te rijden of bij je langs te komen.


Fijn dat de wijziging alsnog is doorgevoerd, bedankt voor het laten weten @flutter


Reageer