Skip to main content

Goedemorgen,

Vraag hoe komt het dat IN de Experia box v10A:
de Max rate (download) van 25.328 kbps terug is gezet naar 21.090 kbps
de Max rate (upload) van 3.526 kbps terug is gebracht naar 2.929 kbps
Volgens KPN zelf is "De maximaal haalbare snelheid op je adres is 39 Mbit/s 5 Mbit/s"
Note: Ook deze waarde waren een goede maand geleden hoger.

Met een abonnement Internet/TV (waar de prijs wel van stijgt) zit ik nu met een verlaging van 21% in snelheid.
Alle mogelijkheden die KPN bied om alles te 'perfectioneren' uitgevoerd maar ik nog geen BIT in snelheid vooruit.
KPN Servicetools geeft aan: De verbinding is in orde. Verdere acties zijn niet nodig.

Aan de aansluiting ligt het niet:
Aansluitpunt (ISRA) vernieuwd door KPN monteur op 29 januari 2020
Officiële KPN kabel van een meter tussen ISRA en DSL aansluiting van de experia box.
Modem is aangesloten op koper (xDSL)
Gebruik is alleen bekabeld
Afstand naar wijkcentrale hemelsbreed 672m.
Huidige profiel: 8b

Modem:
Experia box v10A
Modelnaam: VRV9517
Firmware versie: v5.00.56 build503-owl
Boot Code versie: 1.0.38-161.188
Hardware versie: R01
Aantal aangesloten OWL-leden: 0

 

De kabel in de grond van centrale naar uw huis word misschien slechter. Dat ding blijft niet eeuwig goed...


@Nick83 Lijk mij stug, lijn is stabiel en de verzwakking is nagenoeg gelijk met 1,5 jaar terug. Rommelen met de settings in het modem worden door KPN uitgevoerd


Eerst even meten met de juiste manier 😉.  Met een bekabelde pc of laptop direct aangesloten aan het modem en dan met de app van Ookla.  Ik ben benieuwd...


@Joep1965 Beste Joep, zoals ik al vermelden gebruik ik alleen bekabeld maar hier de meting van Ookla

 


Wat mij verbaast is dat je profiel op 8b staat. Maar wellicht is daar een rede voor. Kan je kijken op deze Site wat bijvoorbeeld de snelheid van een paar huisnummers bij jou in de straat is? Is dat ongeveer hetzelfde of wijkt dat af? Een moderater gaat dit oppakken.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. De wachttijd is een dag of vier. 


@Joep1965 Alvast dank voor je inzet Joep
Heeft even zo gekeken op verschijnende adressen nou het lijkt wel een tombola
maar de verschillen zijn niet groot varieert tussen de 17 en 21Mbit enkel bonded
In het onderstaande plaatje mijn beschikbaarheid

 


Er is pairbonding bij u beschikbaar. Dat heeft u nu nog niet. Want dat werkt alleen met de Experiabox v10 zonder a er achter. 


@Nick83 Juist opgemerkt Nick,
Als ik tijde lang voor een ‘Internet-TV’ 50MB abonnement betaal, dan verwacht ik ook van KPN dat ze het juiste modem/aansluiting leveren.


Een moderater gaat dit vast voor je regelen.  Komt goed!!


@Joep1965 

Laten we het hopen Joep, met deze snelheid zeker als de TV aanstaat is het diep treurig.
Ik wacht rustig af, ik dank je nogmaals voor je inzet, je hoort van mij als er iets geregeld is.


@Jodeca_02 Welkom op het forum. 

Ik zie dat de andere forumgebruikers je al goed op weg hebben geholpen. 

Ook zie ik dat er ondertussen online een wijziging gedaan is, alleen kan ik niet direct zien wat er dan gewijzigd is. 

Klopt het dat je zelf iets hebt aangepast? 


@Rutger_ Rutger het enigste wat veranderd is is de inlognaam op het KPN modem, voor de rest is er vanaf mijn kant geen verandering geweest


@Jodeca_02 Voor zover ik kan zien is het abonnement gewijzigd van Internet en tv naar Hussel en tv in mijnKPN. 

Ik begrijp dat dit niet de bedoeling is geweest, dus ik heb de wijziging geannuleerd. Zodra de annulering voltooid is zal ik kijken naar de mogelijkheden voor pairbonding!Â