Skip to main content

Na bezoek monteur zowaar een download snelheid van 20 mb met 4g ondersteuning dus het probleem opgelost. Nu 2 weken verder alweer een snelheid van Max 10 mb. Internet is hierdoor zeer traag tv kijken helaas lukt niet meer. Netflix en hbo alleen via iPad door eerst te downloaden wat gezien de snelheid lang duurt. 
er is mij verteld dat door schade aan een verdeel kast de lijnen aan elkaar gekoppeld zijn. De afstand naar het punt is 2,3 km geworden. 
We kunnen via koper 15 mb binnen krijgen maar helaas 7/8 lijkt het max. een jaar geleden was het nog 17 mb. 
Tot een jaar geleden haalden we met 4g ondersteuning nog een redelijke snelheid (soms wel 40 mb).

Maar nu met mijn mobiel en Speedtest kom ik op max 1 mb. Toevallig ook een kpn abonnement.
De 4g ondersteuning is hierdoor gewoon waardeloos. 
kpn zegt dat de gemeente bepaald, gemeente geeft aan dat het probleem bij kpn ligt. 
Het doorlussen zou geen snelheid verlies hebben volgens kpn maar hier ervaren we echt wel minder data via het koper. Ook bij de gemeente was aangegeven dat er geen data verlies zou optreden.  Nu wordt ons gezegd laat maar glasvezel aanleggen. De prijs die wij daarvoor moeten betalen is extreem veel, daar moet ik een paar maanden voor werken. 

ik weet niet meer wat ik kan doen om een beetje fatsoenlijk internet te krijgen, en begin ondertussen een beetje moe te worden van de kast naar de muur verwijzingen.  Het advies voor een andere provider die dezelfde koperen kabel gebruikt is ook geen oplossing. 
Het lijkt erop dat ik gedwongen wordt zelf tzt een zeer dure glasvezel aansluiting te laten aanleggen.

locatie is Dronten zuid/west
 

Starlink? Werkt in NL. Niet goedkoop maar wellicht een oplossing.

 

https://tweakers.net/nieuws/188080/starlink-satellietinternet-is-in-heel-belgie-en-nederland-beschikbaar.html


Ik heb nog even het ticket er bij gepakt en de notities van de monteur gelezen.  De koperlijn is stabiel maar geeft idd max 11Mbps. Dat gaan we nu ook niet meer veranderen. Die verbinding is nu door doorgelast naar de hoofdverdeler.

Ik snap dat je om je heen aan het kijken bent. 

 


Ik heb nog even het ticket er bij gepakt en de notities van de monteur gelezen.  De koperlijn is stabiel maar geeft idd max 11Mbps. Dat gaan we nu ook niet meer veranderen. Die verbinding is nu door doorgelast naar de hoofdverdeler.

Ik snap dat je om je heen aan het kijken bent. 

 

Gaf hij ook maar werkelijk constant 11 mb, en was er daarbij maar een goede 4g ondersteuning dan is het te overzien. 
helaas zijn er voor ons niet veel mogelijkheden qua alternatief alleen de portemonnee trekken voor glasvezel. 
Waarom is het niet meer mogelijk om er weer een verdeelkast tussen te zetten?


Starlink? Werkt in NL. Niet goedkoop maar wellicht een oplossing.

 

https://tweakers.net/nieuws/188080/starlink-satellietinternet-is-in-heel-belgie-en-nederland-beschikbaar.html

Jip prijs valt reuze mee, na aantal jaar net zoveel uitgegeven als aanleg glasvezel. Met nu al de geruchten dat deze prijs alleen maar omhoog gaat.Â