Skip to main content

Ik heb plotseling problemen met mijn internetsnelheden van mijn Omen PC (bekabeld) en mijn Omen laptop( Wifi en bekabeld). Deze zijn plotseling gezakt naar ca. 25Mbps. Contract 80-100Mbps. Een gastlaptop haalde meer dan 70Mbps op mijn systeem. Wat kan er mis zijn? De experiabox is vernieuwd maar geen resultaat!

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @PF1941 welk merk en type modem heb je?

Heb je een glas- of koper-abo?

Als je de snelheid meet, doe je dat dan bekabeld rechtstreeks op de modem met verder alle overige (draadloze) apparatuur uit?

Alléén bekabeld meten is zinvol.

 


UITERAARD BEKABELD MET ALLE VERBRUIKERS AFGEZET! Het modem is een V-10 dat 5Ghz staat ingesteld. Dit is op de telefoonaansluiting aangesloten op de meest effectieve manier( pair bonding).Mijn computers zijn een HP Omen 17”laptop en een Omen desktop. Deze zijn nog vrij nieuw.

Het modem is vernieuwd maar dit gaf geen verbetering. Monteur heeft geen afwijkingen kunnen vinden en er komt netto 79Mbps op het modem binnen. Meting met een HP Pavillion laptop gaf een snelheid van meer dan 70. Het  probleem ligt, volgens mij, bij de computers maar ik heb geen idee wat het kan zijn! Het maakt geen verschil of ze op Wifi  staan of bekabeld de snelheid komt niet hoger dan 25Mbps download.  Wifi normaal  meer dan 50Mbps en bekabeld ca. 80Mbps.. Ping ca.40 normaal ca. 10. Upload is nog boven de 10Mbps


Hoi @PF1941

Balen dat je een trage bekabelde verbinding ervaart. Ik zie dat er een monteur bij je langs is geweest, de snelheid die op het nieuwe modem binnenkomt is nu naar behoren, dit komt ook naar voren uit een meting die ik zojuist uitgevoerd heb. De oorzaak waarom je op sommige apparaten bekabeld een lagere snelheid meet, zal bij die betreffende apparaten liggen. Je kan eens proberen om de netwerkadapter van die apparaten opnieuw te installeren. 

Verder zie ik dat je opnieuw contact met ons hebt gehad en een monteur had ingepland. Deze monteur had je vervolgens weer geannuleerd. Mocht het probleem zijn teruggekeerd en als je alsnog een monteur wenst, neem dan gerust nogmaals contact op, dit gaat het snelst telefonisch via 0800-0402 (gratis). Let er op dat voor het oplossen van een probleem dat zich niet in ons netwerk maar binnen jouw thuisnetwerk bevindt, monteurskosten in rekening kunnen worden gebracht. 


Alles wat hierboven staat is al tig maal uitgevoerd en de ethernet- en wifikaarten zijn diverse malen getest en werken goed! Vanmorgen had ik even een snelheid van 77Mbps download( WiFi en ook bekabeld) op mijn desktop maar die viel zeer snel weer terug naar ~25Mbps. De laptop die bij mij thuis nooit een normale snelheid haalt(23-24Mbps) haalt op een andere KPN-aansluiting( met een lager snelheidscontract) meer dan 50Mbps!

Kabel of WiFi maakt bij mij thuis niets uit???? Ook op de andere aansluiting was de bekabelde snelheid niet veel hoger dan WiFi!


Eindelijk de reden boven tafel. KPN heeft software  van het modem geupdate en dat werkt niet goed, Had dat zelf al geopperd maar  schijnbaar wisten de  servicemensen van KPN daar niet van???? Vandaag  zekerheid gekregen van KPN, De V-10 modems worden nu stukje bij beetje voorzien van goede software! Heeft mij zeer veel tijd, door tientallen testen en checks uit te voeren, en beluren gekost zonder noodzaak, Storing komt door bovenstaande oorzaak! Nu is het wachten op de nieuwe software voor mijn V-10 modem!


Ik heb al meer dan twee weken een downloadsnelheid van lager dan 25Mbps, V-10 modem, volgens contract moet het 80-100Mbps zijn! Van KPN krijg je alleen te horen dat er niets mis is en dat het modem de juiste snelheid krijgt. Helaas komt dat er niet uit! Kabel en WiFi dezelfde snelheid is raar! Alle kamers tussen de 20-25Mbps bekabeld en WiFi is bijzonder! Dat er foute software is geladen in de V-10 modems is pas laat bekend geworden in de KPN organisatie! Ik heb dat ruim twee weken geleden al geopperd maar toen wist men nog van niets! Maar intussen wacht ik nog steeds op de snelheid waar ik voor betaal!! De snelheidsmetingen voor en na het verlies van snelheid zijn dezelfde Ookla en KPN dus de metingen kan men niet als onjuist aanmerken( hetgeen wel wordt gedaan!).

 Minstens drie providers meten bij mij dezelfde, veel te lage, snelheid! Dit moet toch een teken aan de wand zijn voor KPN!

*Admin: nieuw topic samengevoegd met je bestaande topic


Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Snelheid haalbaar heb ik niet nodig! Xs4all zit op het KPN-netwerk en ik( pairbonded) ook. Internetten op een laptop doe je , zeer weinig, bekabeld!!! Het maakt echter voor  mij nu niets uit daar ik bekabeld ook niet hoger kom dan met Wifi! Dit was tot half Augustus met de  kabel hoger dan 70Mbps en met  Wifi hoger dan 50Mbps. Maar ik denk dat ik KPN heb wakker geschud want op 19 augustus heb ik de lagere snelheid al gemeld en 21 augustus dat ik mijn twijfels had over de software van de V-10! Monteur wist toen nog niets van het installeren van nieuwe software! Maar die was al wel geinstalleerd! 25 augustus is men bij KPN wakker geworden en nu wordt er nog steeds aan gewerkt hoorde ik vandaag. Ik wacht af en verwacht wel compensatie van KPN voor het niet nakomen van het contract. 


Snelheid haalbaar heb ik niet nodig! Xs4all zit op het KPN-netwerk en ik( pairbonded) ook. Internetten op een laptop doe je , zeer weinig, bekabeld!!! Het maakt echter voor  mij nu niets uit daar ik bekabeld ook niet hoger kom dan met Wifi! Dit was tot half Augustus met de  kabel hoger dan 70Mbps en met  Wifi hoger dan 50Mbps. Maar ik denk dat ik KPN heb wakker geschud want op 19 augustus heb ik de lagere snelheid al gemeld en 21 augustus dat ik mijn twijfels had over de software van de V-10! Monteur wist toen nog niets van het installeren van nieuwe software! Maar die was al wel geinstalleerd! 25 augustus is men bij KPN wakker geworden en nu wordt er nog steeds aan gewerkt hoorde ik vandaag. Ik wacht af en verwacht wel compensatie van KPN voor het niet nakomen van het contract. 


Misschien is het een idee om in te loggen op je router en te kijken of de snelheid daar wel goed staat

 

Dit scherm krijg je te zien direct na het inloggen op de fritzbox

Met vriendelijke groet,
Brian


Op mijn  experiabox V.10 zie je geen snelheden! De box schakelt automatisch naar het beste kanaal en naar 2,4 en 5Ghz.


Op mijn  experiabox V.10 zie je geen snelheden! De box schakelt automatisch naar het beste kanaal en naar 2,4 en 5Ghz.

 

Zou er ongeveer zo uit moeten zien op een V10 ik weet alleen niet meer waar het exact staat.
In jouw geval zouden er 2 lijnen naast elkaar staan.

Met vriendelijke groet,
Brian


Het screenshot is onleesbaar. Onderaan staat wat  het totaalbereik is  : 21/ 85Mbps. Dat is leuk maar helaas meet ik , met alle mogelijke metingen, niet meer dan ca.25Mbps (wifi en kabel) en dat was in het verleden veel hoger! HP bezweert dat het niet aan mijn computers ligt dus ik wacht nu op KPN.


Hallo @PF1941

Balen dat je nog steeds lagere snelheden meet dan verwacht. Op jouw modem komt (eveneens nog steeds) wel de juiste snelheid binnen. Er staat betreffende jouw aansluiting een melding open bij de Technische dienst, wordt vervolgd dus. Ik kan me voorstellen dat het frustrerend is als je veel tijd en energie in een probleem moet steken. Echter is het op sommige apparaten behalen van een lagere snelheid, niet iets waarvoor we je compensatie kunnen aanbieden. Je hebt enkel recht op een netwerkvergoeding, in het geval van volledige uitval van je diensten. 

Daarnaast is het misschien wel goed om te beseffen dat de KPN gebruikers en moderators op het Forum hier zijn om je te helpen, en dat bij het typen van je reacties ook in je achterhoofd te houden. De toon van je reacties kan, mede door veel zinnen te eindigen met uitroeptekens, voor anderen wellicht wat aanvallend en onprettig overkomen. Liever gaan we hier op een aangename en vriendelijke manier met elkaar om. :slight_smile:


Ik ben 78 en geen schooljongen!

Ik stop met dit zinloze forum. KPN is niet bereid mee te denken als de klant plotseling een veel lagere snelheid krijgt als waarvoor hij, dik, betaald. Als hun straatje maar schoon is is het goed laat de klant verder maar stikken! 


Ik heb altijd een snelheid gehaald van boven de 75Mbps bekabeld en meer dan 60 Wifi! De bekabelde snelheid is ongeveer wat KPN garandeert( 80-100) en waar ik ook voor betaal! Een oudere laptop haalt 76 bekabeld en meer dan 60 Wifi maar die heeft andere adapters als mijn Omen computers. Ook het feit dat het probleem gelijktijdig optreedt bij allebei mijn computers wijst naar KPN!

Ik weet haast wel zeker dat KPN wat heeft gewijzigd in de modemsoftware waardoor mijn adapters niet goed meer functioneren. Mijn buren  hebben gelijktijdig met mij,  hetzelfde probleem en dat is toch wel een teken aan de wand.

Ik ga een USB-adapter kopen en dan eens kijken wat dat oplevert. Dan ga ik naar klacht.nl want zo je klanten behandelen is niet van deze tijd!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Zo klanten behandelen is niet van deze tijd? Wat voorbarig. Je zou ook kunnen vragen of iemand dit herkent of hier een oplossing voor heeft ipv direct over klacht.nl te beginnen? Dat lijkt me vooral een stuk constructiever dan meteen gaan ‘dreigen’. Welk probleem precies treedt tegelijkertijd op? Kun je dit nader toelichten?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Nog een schoolmeester! Dreigen doe ik niet maar actie nemen ! Als je door een zogenaamd betrouwbare provider zo in de steek wordt gelaten dan ga je zo reageren.

Mijn beide!!! Omen computers (desktop en laptop nog in de garantie) halen sinds half augustus geen hogere downloadsnelheid dan ca. 25Mbps. Voor die tijd was dat drie keer zo hoog! Het enigste wat is gebeurt is dat KPN mijn vaste telefoon verbinding heeft losgekoppeld( staat allemaal op Messenger) wat wel een rood lampje service op mijn modem tot gevolg had. Dat kon geen kwaad volgens KPN als alles nog normaal werkte, Toen ben ik de snelheid gaan meten en die bleek die in elkaar gestort te zijn. af en toe piekte hij op mijn desktop naar ca. 78(kabel) maar dat was van korte duur, Nu is de snelheid bij alle metingen niet hoger dan ca.25. Maakt niet uit of ik op Wifi of kabel meet de snelheid is gelijk. Dan verwacht je van experts dat ze toch wel een idee hebben waar dat aan kan liggen en met hints komen, Ik hoor alleen dat het KPN deel goed werkt maar waarom mijn computers opeens dan niet meer? HP heeft zijn deel (de computers) grondig doorgelicht en ik heb zelf een gigantische hoop testen, downloads, enz. uitgevoerd om het probleem op te lossen helaas nog zonder resultaat. Mogelijk zijn mijn adapters opgeblazen maar dan zouden ze bij de testen dat moeten aangeven! Mijn laptop haalt namelijk op een ander KPN modem wel de normale snelheid zodat ik aan ga nemen dat het modem niet meer communiceert met de adapters in mijn computers. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Dag @PF1941

Het is geheel begrijpelijk dat jij respectvol behandeld wilt worden, andere gebruikers en moderators op het Forum verwachten (ongeacht leeftijd) omgekeerd ook respectvol door jou behandeld te worden. Vandaar mijn eerdere opmerking over hoe je berichten over kunnen komen. Ik betreur het als dat kennelijk niet in goede aarde viel. 

Inhoudelijk even terugkomend op de situatie. Gisteren heeft de technische dienst je (meerdere keren) gebeld om je toelichting te geven van de uitkomsten van de melding die zij in behandeling hadden. Afgaand op de notities van mijn collega's, ontaarden deze gesprekken helaas vrij snel in boosheid bij jou en verbrak je de verbinding.

De melding bij de technische dienst is nu gesloten. We nemen problemen zeker serieus, en hebben na grondig onderzoek, in jouw situatie moeten vaststellen dat er in ons deel van de verbinding niet iets misgaat. Op jouw modem meten we telkens de juiste snelheid, en als jij zelf andere apparaten aansluit/verbindt, meet jij daarop ook de juiste snelheid. Al hoewel ik graag had gezien dat het probleem opgelost was, is in zo'n situatie simpelweg geen oplossing vanaf onze kant te verwachten.

Wat je nog zou kunnen doen, is een Servicemonteur (extra service) de situatie ter plaatse laten bekijken. Let er wel op dat er, gezien de uitkomst dat de oorzaak niet in ons netwerk maar in jouw thuisnetwerk lijkt te zitten, wel kosten zijn verbonden aan zo'n monteursbezoek, en een oplossing is niet te garanderen. Je kan hiervoor contact opnemen met de telefonische Klantenservice via 0800-0402 (gratis). Het spijt me, maar helaas kan ik via het Forum niet meer iets voor je betekenen in deze kwestie. Vandaar ook deze afsluitende reactie. 


Ik blijf erbij dat de oorzaak bij KPN ligt. De communicatie tussen het modem en de adapters van mijn beide computers is verstoord! KPN is de enigste die wat aan het netwerk heeft veranderd en niet ik! U laat een klant die sinds 1964 bij KPN zit lelijk in de kou staan! Ze zeggen altijd dat je wat verder moet kijken als je neus lang is en dat is wat KPN moet doen!

 


Met Asus AC-53 dongel prima downloadsnelheid op laptop en desktop! Waar zit de fout! Signaal /modem KPN of zijn alle vier de adapters van mijn computers ineens niet meer geschikt voor hun werk. Raar!


Ik denk niet dat dit antwoord voor mij is bedoeld. Ik zit nog steeds met de veel te lage snelheid van ca. 25Mbps en krijg van niemeand een oplossing voor het probleem, Ga Norton maar eens contacten of zij soms een oplossing hebben.

 

*Admin: samengevoegd met bestaand topic

 


Ik ben niet Bruno911 maar PF1941! Ik heb last van die lage snelheid. Alles lijkt goed  maar, helaas, zit ik al vier weken met een downloadsnelheid van rond de 25Mbps op twee computers zowel met Wifi als over de cat-6 kabel, terwijl de  V-10 modem 86/21Mbps aangeeft. Mijn iPhone xs max en Wifi met een asus dongle geven ca. 75Mbps downloadsnelheid aan! De snelheid is er wel maar komt ,op normale wijze, niet bij mijn computers en bekabeld al helemaal niet.

 

​​​​​​​*Admin: samengevoegd met bestaand topic


Ik ben het met Bruno eens. Ik heb een contract voor 80-100/10Mbps maar kom al 4 weken niet hoger dan rond de 25Mbps zowel bekabeld als met Wifi op een  Omen laptop en een Omen Obelisk desktop. Ook tegen mij wordt gezegd dat bij KPN alles in orde is maar waarom haal ik  dan die snelheid niet die mij contractueel toekomt? Met mijn netwerkje is niets mis volgens alle testen! Berichten op Messenger worden zelfs  niet meer beantwoord? KPN vindt het raar dat je door deze situatie, tientallen uren/dagen werk er in gestoken zonder resultaat en veel kosten gemaakt,, geirriteerd raakt. Als ik KPN-er was  zou ik dat volledig kunnen begrijpen en alle mogelijke moeite doen om de gedupeerde te helpen. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Stinkt inderdaad naar de misdaad. Als ze dat nu ook bij mijn modem zouden doen, en het helpt, zou ik zeer tevreden zijn na een maand ellende! 


Hele procedure voor DNS opnieuw instellen weer eens uitgevoerd zonder resultaat.

Toen Windows 10  voor de derde maal opnieuw geïnstalleerd ( met behoud van files) en , tot mijn grote verbazing ,werkte de desktop weer als vanouds! Dongels en  cat 6 kabel dus voor niets aangeschaft wat meer dan 100 euro onnodige kosten zijn geweest. Als de situatie een tijdje zo blijft ga ik dezelfde procedure met de Omen laptop uit voeren. Voorlopig gebruik ik de dongle nog maar ff,

Een  feit is het ,helaas, dat de oorzaak van de ellende niet aan het licht is gekomen. Jammer!