Skip to main content

Ik heb al meerdere keren gebeld met destijds Telfort. Hoewel er werd aangegeven dat er niets zou veranderen, is onze internetsnelheid dramatisch, eigenlijk altijd geweest. Ik heb al dure WiFi-boosters gekocht en geïnstalleerd, maar helaas.

we krijgen voortdurend foutmeldingen op onze apparatuur en het is tevens vervelend dat het mobiele abonnement ongezien op blijkt te zijn door gebruik van 4g in je netwerk.

iedere keer dat ik bel, dezelfde riedels: “het ligt aan uw stopcontact, reset de router, vervang de wandcontact-ontvangers, etc, etc”. Echter word ik nooit echt geholpen. Ik denk dat ik nu een keer of 10 gebeld moet hebben met dezelfde vraag, zonder ooit echt geholpen te zijn.

ik snap dat we niet altijd de geadverteerde snelheid kunnen krijgen en ik begrijp ook de kleine lettertjes, maar nu met thuiswerken beginnen we er veel last van te krijgen. Ik vind persoonlijk ook dat ik erg slecht geholpen word als klant met meerdere abonnementen, zonder wanbetalen. Ik kom mijn kant van de deal na, nu KPN nog. Ik zou graag willen dat iemand kosteloos het probleem voor me oplost en ik weer op mijn digitale tv programma’s kan kijken, kan werken in een citrix, zonder ieder uur een disconnect, kan facetimen met de opa’s en de oma’s, enzovoort. Gebruik maken van betaalde producten zeg maar..

ik hoor dan ook graag hoe jullie me gaan helpen, zonder dat ik weer nieuwe spullen of producten hoef af te nemen.

 

U heeft geen glasvezel? Welke snelheid heeft u volgens deze site?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


Hoi Nick,

Hij geeft aan:111mbps.

Er is hier geen glasvezel mogelijk, voor kabel zitten we te ver van de aansluiting. Dit is vooralsnog de enige aanbieder die ik kan gebruiken.

als ik een Ping-test doe zit ik op 19 mbps download.


111 mbit is best zat. Die speedtest doet u via WiFi zeker? Waar kom je op uit als je die doet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Ik zat op mijn pc....


Welke experiabox heb je?


Ik heb de v8


Heb je weleens van buren gehoord dat ze ook zo'n lage snelheid hebben? 


Ik zat op mijn pc....

En was die bekabeld aangesloten? Rechtstreeks bekabeld aangesloten? Niet via een draadloze verbindingset? Met een kabel die bestaat uit 1 stuk, zonder kastjes of iets er tussen? Heeft u al een andere kabel geprobeerd? 


Het gaat in pieken en dalen, maar geloof me; ik heb alle opties uitgeprobeerd, bekabeld, WiFi, die stopcontactdoosjes, etc. Soms gaat het een tijdje lekker en dan ineens een aantal dagen extreem traag.

lijkt wel of er ergens de kraan wordt dichtgedraaid zeg maar.

Tot dusverre zocht ik dan op storingen in de buurt, resetten van apparaten, updaten software, dat soort zaken. Ik weet niet precies hoe het werkt met een aansluiting en de snelheid, maar ik heb sterk het vermoeden dat daar ook iets niet lekker gaat.

Ik ben het gewoon beu om steeds te moeten troubleshooten, terwijl ik letterlijk de aanwijzingen volg die me door KPN gegeven worden. Na de 10e keer kabels checken, apparaten resetten etc ben ik er wel een beetje klaar mee.

ze zijn in mijn gemeente een campagne gestart voor het aanleggen van glasvezel en wil kijken of dat wellicht aantrekkelijker is.


Je moet gewoon een stabiele verbinding hebben. Ik dacht even dat je misschien nooit overgezet was naar een ander lijntype maar je zegt dat het soms wel goed gaat. Heb je dan een hogere snelheid? Kortom een medewerker gaat dit zeker oppakken.  Het is druk dus het duurt een dag of 5. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Wellicht kunnen ze dan meteen de lijn meten.


Hallo @RM1984 Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat de community je al veel tips en adviezen heeft gegeven. Met 111 mbit zou je geen problemen moeten ervaren, qua verbinding. Dat is meer dan voldoende. Qua wifi -want daar gaat het hier volgens mij om- kun je veel zelf doen. Heb je dit topic over wifi al doorgenomen? 

Maar ik wil je Experia Box en verbinding ook wel eens nakijken. Kun je me vertellen met welke kleur de verschillende lampjes branden? Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Het kan trouwens zijn dat ik je Experia Box een fabrieksreset moet geven. Is dat akkoord? 


Hallo @RM1984 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen doen? 


Reageer