Skip to main content

Hallo,

Ik ben redelijk technisch en heb dus een hoop geprobeerd. Ik heb de Experia Box V10, met 3 Experia WiFi punten.

Mijn internet is trager dan waar ik voor betaal, ik krijg ongeveer 20 mb/s. Bekabeld en WiFi. Ik heb de speedtest van Ookla, van KPN geprobeerd en de WiFi manager al geprobeerd, alles liep vast op ‘Verbinden’. Uiteindelijk heb ik de speedtest van Google geprobeerd, waar ik ~20 mb/s download krijg en 1 mb/s upload. Modem is al meerdere keren gereset.

Deze snelheiden zijn te laag voor mij, en waar ik voor betaal. Soms stopt mijn internet er gewoon mee, en verlies ik verbinding met Zoom.

Zou iemand mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Brandt er een oranje ledje op de v10? Is de wifi van het modem uit?

Beste ​@Veerkamp heb je een koper- of een glasvezelverbinding???

Bedankt voor jullie reacties! Er brand geen oranje lampje en ik heb een WiFi verbinding. Ik heb een koperverbinding.

Weet je hoe je in moet loggen in het modem? Zoja doe dat dan een keer. Log in, ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. Gaat dat lukken?

Beste ​@Veerkamp bij een koperverbinding (xDSL) is de snelheid altijd tot 50 of 100 of 200Mbit/s.

Hoe verder je van de centrale (kast) woont hoe langzamer je snelheid.

De juiste snelheid meet je altijd met 1 pc, rechtstreeks bekabeld aangesloten aan de modem en verder alle (draadloze) apparatuur uit.

Bij wifi ontvang je altijd maar een deel van de bekabelde snelheid, e.e.a. sterk afhankelijk van de lokale omstandigheden.

@Joep1965 

@Veerkamp Kan ik daar nog iets aan veranderen? Ik heb alles ook bekabeld getest met een kabel direct in mijn modem.

Is de snelheid ooit hoger geweest want nu komt er ook ca 20 binnen namelijk. 

Lijken me prima waarden voor een koperverbinding ​@Veerkamp , veel koperklanten zullen die met een jaloerse blik zien.😎

Even serieus ​@JanD Jij vindt een snelheid van 22612 kps een prima snelheid voor koper??

Even serieus ​@JanD Jij vindt een snelheid van 22612 kps een prima snelheid voor koper??

Beste ​@Joep1965  ik heb het zelfs in het kopertijdperk met minder dan de helft moeten doen via Telfort en dat werkte ook prima.

En er zijn nog vele klanten die het met nog minder moeten doen, dan ik toen het bij Telfort.

Vandaar dat ik het over die jaloerse blikken had.😎

Dat was vroeger! Stel dat TS een netflix premiumabonnement zou hebben dan blijft er bijna niets meer over.

Dat was vroeger! Stel dat TS een netflix premiumabonnement zou hebben dan blijft er bijna niets meer over.

Beste ​@Joep1965 dat is koffiedik kijken, daar kunnen we dus geen antwoord op geven.

Vroeger is nog steeds nu, je wilt de klanten niet in de kost hebben die het met minder dan 10Mbit.s moeten doen totdat er glasvezel komt.

@Joep1965  Nee altijd al wel tussen de 20 en 30. ​@JanD  Ik betaal voor 50 mb/s, dus ik zou graag deze hoeveelheid willen gebruiken.

@Joep1965  Nee altijd al wel tussen de 20 en 30. ​@JanD  Ik betaal voor 50 mb/s, dus ik zou graag deze hoeveelheid willen gebruiken.

Beste ​@Veerkamp je betaalt TOT maximaal 50Mbit/s, zie mijn eerdere reactie binnen dit topic met uitleg.

Welkom op de community ​@Veerkamp. De snelheid die je in het modem ziet is de maximaal haalbare snelheid. De Wifi snelheid kan niet hoger worden dan wat haalbaar is. Zoals Jan al zegt heb je een snelheid tót een bepaalde snelheid. Als de maximaal haalbare snelheid lager is, is dat het maximum. Ik weet niet wat de situatie op jouw adres precies is, je kunt een terugbelafspraak maken via onze website. Via die weg kan een collega samen met jou kijken of er mogelijkheden zijn om het te verbeteren.

@Jasper van KPN Bedankt voor je reactie! Ik zal een terugbelafspraak maken.

Ik heb contact opgenomen met KPN, en mijn probleem is opgelost! Er bleek dat mijn 4G modem defect was, en er is een nieuwe verstuurd. Nu krijg ik hogere snelheden! Dat de speedtest niet werkte, kwam door een rare instelling op mijn computer die er niks mee te maken had.

Goed om te lezen dat het daarmee gelukt is en de snelheid beter is! Dat je een 4G modem had had je niet genoemd, daardoor konden daar geen suggesties voor gegeven worden. Gelukkig had de klantenservice je gegevens waardoor ze dat modem zagen en daarmee aan de slag konden.

Reageer