Skip to main content

Ik heb nog steeds problemen met de snelheid van mijn internet via de experiabox V10.

In eerste instantie dacht ik dat het alleen de wifi snelheid was maar als ik via de kabel meet waar mijn Deco mesh  wifi aan hangt kom ik ook maar aan 80 Mb/2 ipv de 200Mb/s die ik binnen krijg.

Als ik dan de experiabox herstart (via de pc ingelogd op de experiabox) krijg ik ineens wel de juiste snelheid binnen.

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Experiabox->kabel naar netgear switch->kabel naar Deco hoofd wifi

                                                           ->kabel naar kpn tv ontvanger

                 ->overige kabels naar PC`s in huis

Ik heb nog 2 deco`s in huis die via wifi met elkaar verbonden zijn.

De wifi op de V10 staat uit.

 

2 dingen die me opvielen:

Het lampje van de voeding van de V10 knippert soms en brand soms heel flauw

Tijdens herstart staat de datum in de V10 ineens op 01-01-1970

Ik heb de kabel die naar de netgear switch gaat ook al in een andere poort op de V10 gestoken maar dat heeft niet geholpen.

Voor de duidelijkheid,nadat ik de V10 opnieuw heb opgestart kan het soms wel een week of maand  goed gaan en dan ineens is de snelheid weer maar 75-80Mb/s

Heb je glasvezel of koper?


helaas geen glasvezel dus koper ,mijn maximale snelheid is 200Mb/s


Log een keer in het modem,  ga dan naar status en dan naar geavanceerd.  Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. Wellicht dat daar iets op te zien is.


 


Dat ziet er mooi uit. Er komt nu in ieder geval ruim voldoende binnen. Heb je al een andere kabel geprobeerd en dan direct aangesloten op het modem?


Als ik een andere kabel wil proberen moet ik die via een buis er naartoe trekken,de modem hangt aan de andere kant van het huis.

En om dat nu een maand over de grond te laten liggen is niet echt handig.

Als het aan de kabel zou liggen zou het probleem na een herstart niet over zijn toch?


Je hebt een pairbonding, 2x 100mb. Ik ben wel benieuwd als je de problemen ervaart, hoe dat scherm er dan uitziet. Het lijken nu beide schone lijnen te zijn, maar zijn ze dat dan ook, schakelen ze terug of valt er eentje uit. Ook te zien aan de lampjes L1 en L2 op de v10 als er 1 uitvalt.

In ieder geval kun je in dat scherm dan wel mooi zien op welke snelheid het modem draait. Als die 2x 111mb blijft aangeven ligt het niet aan de koperverbinding  maar iets achter je modem.


Oke,ik zal dat eens bekijken als de snelheid weer terugvalt

 


Wat @DennisA78 zegt, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt wel alsof er dan een lijn wegvalt. Wij horen dan graag weer van je als het probleem weer voordoet.Â