Skip to main content

Goede avond,

 

Wij hebben glasvezel internet 200/200 en al lange tijd last van trage/slechte WiFi. De oude v9 modem is vandaag kapot gegaan en de nieuwe v12 is geïnstalleerd. Vandaar dat ik weer eens naar de snelheid aan het kijken ben. 
 

Ik heb de snelheid nu bedraad met de laptop gemeten, dan is deze ook maar 79. WiFi haal ik naast de modem ongeveer 17. 
We hebben al twee experia WiFi versterkers. 
 

Moet de snelheid bedraad niet veel meer richting de 200 liggen? Als ik dit al niet bedraad haal, dan is het ook logisch volgens mij dat de WiFi zo slecht is. 
 

Alvast bedankt voor het bekijken. 
 

Klinkt niet best. Heb je getest met een bekabelde pc of laptop direct aan het modem zonder andere aangesloten appartuur? Heb je het glasvezelkastje al 2 minuten van de stroom gehad?


Heeft u al eens een andere kabel geprobeerd? Is de kabel rechtstreeks op de KPN Box aangesloten? 


Moet de snelheid bedraad niet veel meer richting de 200 liggen? Als ik dit al niet bedraad haal, dan is het ook logisch volgens mij dat de WiFi zo slecht is. 

Uiteraard moet je via wifi 5 die snelheid eenvoudig kunnen halen.

 


Bedankt voor de snelle reacties allen. De laptop heb ik rechtstreeks op de modem aangesloten, zonder andere apparatuur. Ik heb dit met twee verschillende cat5 kabels gedaan. 
 

Zowel de modem als het glasvezel kastje heb ik gereset. 

 

 


Dit lijkt me echt een gevalletje moderator.

Ik hoop dat er snel één zal reageren.


Bedankt in ieder geval. Hopelijk heeft iemand van KPN een oplossing/suggestie. 


De wachttijd op een moderater is een dag of twee.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 


Net het profiel helemaal ingevuld 👍


Ik heb de verbinding gelijk doorgemeten, @JR001. Ik zie geen gekke dingen. Ik wil je daarom vragen onderstaande te doorlopen:

  • Haal het glasvezelkastje en het modem van het stroom af.
  • Wacht 2 minuten.
  • Sluit nu eerst het glasvezelkastje aan.
  • Wacht tot deze volledig is opgestart.
  • Sluit vervolgens het modem weer aan.
  • Wacht tot deze volledig is opgestart. Dit kan tot een half uur duren. 

 

Hierna zou het beter moeten zijn. Is dat niet het geval, geef dan het modem eens een fabrieksreset.


Beste Denise,

Bedankt voor je reactie. Heb de bovenstaande stappen doorlopen, het is helaas nog niet opgelost. Na beide van de stroom gehaald te hebben, haalde ik dezelfde snelheden als daarvoor. Na de fabrieksreset is het alleen maar slechter geworden, zie onderstaand. Bovenste afbeelding is bekabeld aan de modem, onderste afbeelding is de WiFi via een mobiel direct naast de modem. 
 

Zijn er nog andere tips?

 


Hmm, dat is niet zo mooi. Ik zie dat we op 12 februari een sms hebben gestuurd met hierin een telefoonnummer en een toegangscode. Het lijkt met goed als je met dit nummer belt. Je komt dan namelijk bij ons Back Office uit. Mijn collega's helpen je graag verder.