Skip to main content

Voor onze vakantie (20 juni t/m 1 juli) had ik met mijn 100 Mbps abonnement (pair bonding) zowel op de telefoon als op mijn windows laptop door het hele huis een Wifi internetsnelheid van ongeveer 130 Mbps (aangetoond met Speedcheck) Na terugkomst op 1 juli en weer aansluiten van de Experiabox v10 en de Super Wifi versterkers, had ik nog maar maximaal 70 Mbps (aangetoond met Speedcheck en Speedtest KPN). Diverse resets, herinstallaties en gebruik van de Wifi manager heeft niets veranderd.
Ook een upgrade naar een 200 Mbps abonnement heeft voor mijn Wifi snelheid niets uitgehaald.
Met een vaste kabel haal ik nu ongeveer 160 Mbps.
Een KPN monteur heeft vandaag alles gecontroleerd en met zijn telefoon/Ipad zelf wel een hogere Wifi snelheid aangetoond maar nog geen verklaring/oplossing gevonden voor mijn Wifi snelheid probleem. Wie heeft een idee?

Het is dus puur WiFi, bekabeld is wel gewoon goed?

Tja... misschien hebben de buren een beest van een WiFi zender geplaatst, dat kun uw signaal weg drukken.


Bedankt voor jouw antwoord!

inderdaad gaat het alleen om Wifi.

Uit beschikbare netwerken blijkt niets van andere wifi zenders in de buurt. Ook de KPN monteur kreeg op zijn toestellen een veel hogere snelheid. 


Dan heeft u verouderde netwerkkaart chipset in uw apparaten.
Ook Apple producten (ook nieuwe) halen dikwijls niet de snelheid
Apple krijgt het namelijk niet voor elkaar om dit verbeteren. Protocollen etc etc.
 


Uit beschikbare netwerken blijkt niets van andere wifi zenders in de buurt. 

Er zijn geen netwerken van de buren?


Dan heeft u verouderde netwerkkaart chipset in uw apparaten.
Ook Apple producten (ook nieuwe) halen dikwijls niet de snelheid
Apple krijgt het namelijk niet voor elkaar om dit verbeteren. Protocollen etc etc.
 

Bedankt voor het antwoord.
Dit zou een goede verklaring kunnen zijn (mijn Acer laptop is 5 jaar oud en mijn S10 telefoon is 3 jaar oud) maar dan vind ik het nog wel erg vreemd dat ik eerder (voor mijn vakantie) met dezelfde apparatuur wel veel hogere snelheden kreeg.


Uit beschikbare netwerken blijkt niets van andere wifi zenders in de buurt. 

Er zijn geen netwerken van de buren?

Ik zie wel enkele netwerken maar wat ik kan zien niet heel sterk. Bovendien Ook kreeg de KPN monteur op zijn toestellen wel een veel hogere snelheid. Het moet dus iets anders zijn.


Uit beschikbare netwerken blijkt niets van andere wifi zenders in de buurt. 

Er zijn geen netwerken van de buren?

Ik zie wel enkele netwerken maar wat ik kan zien niet heel sterk. Bovendien Ook kreeg de KPN monteur op zijn toestellen wel een veel hogere snelheid. Het moet dus iets anders zijn.

Het verschil ligt tussen iOS Apple en Android.


Dan heeft u verouderde netwerkkaart chipset in uw apparaten.
...
 

Ik denk niet dat die chipsets in de periode van anderhalve week vakantie verouderd zijn :thinking: .
Voor de vakantie geen klachten, maar wel na terugkomst.

Zijn bij het opnieuw aansluiten van Experia Box en SuperWifi’s wijzigingen doorgevoerd?


Dan heeft u verouderde netwerkkaart chipset in uw apparaten.
...
 

Ik denk niet dat die chipsets in de periode van anderhalve week vakantie verouderd zijn :thinking: .
Voor de vakantie geen klachten, maar wel na terugkomst.

Zijn bij het opnieuw aansluiten van Experia Box en SuperWifi’s wijzigingen doorgevoerd?

Inderdaad. Aan mijn kant zijn voor zover ik weet geen wijzigingen uitgevoerd. Ook geen OS updates voor telefoon of laptop. Met mijn zakelijke laptop heb ik (via VPN) dezelfde lage internetsnelheid. Kan het misschien te maken hebben met softwarewijzigingen aan de kant van KPN die een negatieve invloed hebben op oudere versies van chipsets / drivers op laptops en Android telefoons? Ik begreep van de KPN monteur dat ook een andere klant een soortgelijk issue had.