Skip to main content

Na een grote stroomstoring in onze buurt werkt onze glasvezelaansluiting niet meer. De storingsdienst heeft na het doorlopen van de standaard stappenĀ een ticket voor me aangemaakt, maar die is niet opgepakt, ondanks dat ze er binnen 2 uur op terug zouden komen.

Ik heb twee verschillende modems geprobeerd (KPN en Fritz) en andere bekabeling. De NTĀ geeft groene lichtjes (connected), maar ik blijf op het modem PPPoE time-outs krijgen.Ā Op de website van KPN is geen storing bekend voor mijn postcodegebied.

Wat kan dit zijn? Het meest logische lijkt mij dat er in een wijkkast iets niet goed is opgekomen na de storing. De feestdagen beginnen nu echter, dus ik vermoed dat het minimaal dinsdag wordt voordat KPN Ć¼berhaupt naar mijn ticket zal kijken en onder andere mijn verwarming is afhankelijk van het internet. Heel vervelend dat ik zelf niks kan doen en ook geen hulp krijg van KPN om op zijn minst even te kijken wat er precies aan de hand is.Ā 

Goedemorgen @martijk! Wat een bijzonder ongelukkig moment om zonder internet te zittenĀ šŸ˜„!

Op afstand kunnen we tot op zekere hoogte het Ć©Ć©n en ander controleren en samen met jou uitsluiten: dat is al gedaan en er is voor een achterliggende afdeling een melding (ticket) aangemaakt. Wat precies de oorzaak is dat je nu geen internetverbinding hebt, is nu nog niet te zeggen. Het kan bijvoorbeeld ook heel goed zijn dat het probleem aan het glasvezelaansluitpunt ligt en dat er een storingsmonteur moet langs komen.Ā 

De achterliggende afdeling is in ieder geval nu aan zet. Zij nemen meldingen in volgorde van binnenkomst in behandeling en dat zullen zij inderdaad vanaf dinsdagĀ weer doen.

Geen fraai nieuws, ook niet om te vertellen: mijn excuses voor het ongemak, zeker nu tijdens de feestdagen!Ā 


GoedemorgenĀ @Shyrin_,

Dankjewel voor je antwoord.Ā 

Ik heb ā€˜s ochtends om 8:00 uur de storing gemeld. De storingsdienst was inderdaad heel behulpzaam, maar niet technisch. Zij heeftĀ voor mij een ticket aangemaakt en ik kreeg de volgende bevestiging:

>Ā We onderzoeken je verbinding op de achtergrond. Na ongeveer 2 uur krijg je een sms van ons.

Die sms heb ik niet gekregenĀ en ook geenĀ bericht dat het is vertraagd, of een statusupdate. Toen ik weer iemand aan de lijn had, kon ze me vertellen dat de technische afdeling nog niet naar mijn ticket had gekeken.

Bij andere providers is het me als ITā€™er altijd gelukt een technisch persoon te spreken die meteen al wat meer kon zien. Bij KPN wordĀ je 50% van de keren opgehangen en kom je niet verder dan een (nogmaals behulpzame) eerstelijns met een script om to controleren ofĀ de stekker wel in het stopcontact zit en je je modem hebt gereset.

Ik had gehoopt dat er op de dag zelfĀ wat technische dingen uitgesloten konden worden (het beloofde onderzoeken van de verbinding), zodat het in ieder geval duidelijk zou zijn wat de vervolgstappen zijn. Dan had er misschien zelfs al iets gepland kunnen worden voor over een paar dagen.Ā Blijkbaar kon dat niet binnen de beloofde 2 uur worden gedaan en ook nietĀ binnen de 10 uur dat de werkdag op dat moment nog telde. Nu ben ik bang dat zodra er iemand naar gaat kijken er weer meerdere dagen overheen gaan voordat er ook iets aan gedaan kan worden. Ondertussen lopen voor mij de kosten op om allesĀ met een mobiel abonnement in de lucht te houden.Ā