Skip to main content

Hallo, ik heb zo'n probleem dat ik elke dag vaak internetstoringen heb.
De router werkt naar behoren, er is ook wifi, maar het ontbreken van internet bij het aansluiten via kabel onderbreekt ook de internetvoorziening.
Het herstarten van de router helpt niet en de website biedt zelfs geen goede hulp of gemakkelijk contact met de operator.
Ik ben afgestudeerd aan een IT-school en ik weet dat het probleem bij de leverancier ligt. Maar als ik contact met iemand opneem, wordt mij aangeboden om de router te resetten en volgens hen zou het het hele probleem moeten oplossen. Ze maken nog steeds een idioot van me en vragen me om te controleren welke kleur en vorm de kabel heeft die op de router is aangesloten (het maakt niet uit, ze doen het om tijd te besparen).

En stel ik vraag met wie, waar en hoe ik contact kan opnemen om deze internetstoringen eindelijk op te lossen.
Omdat het echt irriteert als je het internet ongeveer 5 minuten ongeveer 20-30 keer per dag verliest.

Dat hoort natuurlijk niet. Welk type modem heb je?


Modem KPN Box 12


Het modem werkt dus goed totdat je een utp kabel in één van de poorten stopt? Of zie ik het verkeerd?


Ja. Dit is de modem naar behoren werkt, meestal op apparaten (wifi) het toont informatie verbonden (geen internet)


Het internetlampje op de router gaat uit en er is een probleem. Het begint te knipperen en 5 minuten is er niets te dromen over internet.


Hey @Pawel S! Welkom op ons Forum. 

Je weet dit vast al, maar ik vertel het toch even (ook voor de meelezers van dit topic). ‘Verbonden (geen internet)’ betekent vaak dat het apparaat geen ip-adres kan ophalen (of krijgt). Dit kan een gebrek zijn van het modem al komt dat niet vaak voor. Vaak komt het door apparaten in het netwerk die DHCP ondersteunen zoals versterkers. Kun je iets meer vertellen over jouw thuisnetwerk? Wat heb je allemaal op het modem aangesloten?

Daarnaast vraag ik me af wat je al geprobeerd hebt om dit opgelost te krijgen. Puur om te voorkomen dat ik je dezelfde idiote vragen ga stellen:laughing:.

Â