Skip to main content

Ik hoop dat hier iemand kan helpen van kpn.

De klachten mevrouw die ons goed heeft geholpen in het verleden werkt kennelijk niet meer bij jullie

 

Geachte mevrouw xxxxx,

 

Ik hoop dat u ons kan helpen.

U heeft ons xxxxx geleden fijn en goed geholpen.

Via de chat en bellen kom ik niet verder.

Onze apparatuur is zeer verouderd.

Hier heb ik al vaker over gebeld en gechat.

De apparatuur was zo oud, dat men niet eens ons modum in het systeem konden vinden.

Volgens de medewerker konden wij dat modum niet hebben. De v1.0 bestond niet. We zouden wel de nieuwste v10 hebben.

Na vele berichten, klachten en mailtjes kregen we eindelijk voor elkaar dat we een nieuw modum kregen. Met frisse tegen zin, want de foto,s en berichten waren net afdoende bewijs. Echt gelijk wou de chat persoon ons niet geven, maar vooruit we kregen voor deze keer een nieuw modum opgestuurd. De v9 experia box. Als ontvanger hebben we de arris VIP2952.

De 2 stroomnet netwerkadapters lijken ook oud en overleden.

Internet werkt. Maar slecht. De tv werkt maar de ontvanger moest elke 3 dagen herstart worden.

De leuke aanbiedingen van kpn voor perfect internet door je hele huis vliegen je om de oren. Gratis viaplay. Prijzen die veel goedkoper lijken dan onze 80+ euro in de maand met alles ook nog eens top werkend.

De laatste 5 weken valt internet +/- 8 x per dag uit. We hebben gereboot. De wifiverbeteraar gebruikt. Etc.

Tv stopt er dan mee.

Mobiele telefoons gaan over op 4g waardoor we de laatste 2 maanden over onze gb's heen gaan.

Midden in een spannende wedstrijd, film stopt de boel.

Met terugkijken is dit zeer vervelend. Zeker op kanalen als rtl 4 waarbij je niet door kan spoelen vanwege reclame.

Zou u eens critisch naar onze apparatuur en abbonement willen kijken?

Wij hoeven geen andere aanbieder, maar willen wel een correct abbonement, met correct werkende apparatuur.

 

Alvast hartelijk dank!

 

Met vriendelijke groet,

 

Xxxxx

Klantnummer xxxxx

Goed dat u hier het verhaal verteld. Op zich ziet het er echt niet slecht uit. De v9 is wat ouder maar werkt nog steeds en de Arris is prima. Eigenlijk is voor mij meteen duidelijk waar het probleem door wordt veroorzaakt.  Dat zijn de draadloze verbindingssets oftewel de stroomnetwerkadaptors. Die moeten echt vervangen worden door een kabel. Dan heeft u het prima voor mekaar. 


Wanneer ik de stroomnetwerkadaptors van kpn vervang hou ik over. 8 x herstarten per dag, wifi die wegvalt en een rekening van 80+.

Alleen de ergenis van de stroomadapters komt dan te vervallen.

Daar zou ik een kabel voor kunnen trekken onder de vloer of er voor kunnen kiezen alleen te kunnen internetten in de huiskamer.

 

Hiermee is het hoofdprobleem dus zeker niet verholpen.

 

Natuurlijk wel bedankt voor uw antwoord.

Hoewel de v9 vast nog prima werkt bij velen, vond ik het heel verwarrend dat ik na heel lang volhouden (in de chat geloofden ze me echt niet), eindelijk voor elkaar kreeg een nieuw modum te krijgen. "De modum die u zegt te hebben bestaat niet. U zal wel de v10 hebben" dit bleven ze zelfs volhouden tot na het versturen, maar vond het heel verwarrend dat ik dan een v9 opgestuurd krijg en de buurman van 85 een week eerder de v10. Maar goed. Functioneerd het dan is alles natuurlijk prima.

Nu functioneerd het alleen niet


 

Hoewel de v9 vast nog prima werkt bij velen, vond ik het heel verwarrend dat ik na heel lang volhouden (in de chat geloofden ze me echt niet), eindelijk voor elkaar kreeg een nieuw modum te krijgen. "De modum die u zegt te hebben bestaat niet. U zal wel de v10 hebben" dit bleven ze zelfs volhouden tot na het versturen, maar vond het heel verwarrend dat ik dan een v9 opgestuurd krijg en de buurman van 85 een week eerder de v10. Maar goed. Functioneerd het dan is alles natuurlijk prima.

Nu functioneerd het alleen niet

Je hebt recentelijk nog een V9 gekregen??

Dat is vast een fout geweest,Die word al sinds 2019 niet meer uitgeleverd(waarschijnlijk door de komst van de V10A).


Goede avond allen,

Ik had een V10 box.

Met heel goede verbinding door het hele huis.

In september kregen we smsjes dat onze bundel voor 50/75% gebruikt was.

We gebruiken onze data alleen voor Whatsapp en af en toe maps.

 

Gebeld naar KPN,

Nieuwe router.

 

Nog steeds data verbruik in huis.

KPN weer gebeld

 

KPN laat monteur langs komen.

deze kijkt alles na. Niks fout te vinden.

Knijpt nog even voor de zekerheid een nieuw land stekker aan de kabel.

Uitstekend signaal volgens hem en ook als ik een wifi scan die.

Verbinding zal gemonitord worden.

Nu net gebeld en medewerker geeft net als de rest een wifi versterker aan.

Hiervoor had ik goed internet met nooit een melding dat mijn data op was.

September ellende begonnen.

KPN medewerker weigert met een oplossing te komen.

Voor mij 2 tal oplossingen.

  1. Gratis wifi versterkers
  2. Of een andere provider

Ik hoop dat hier iemand kan helpen van kpn.

De klachten mevrouw die ons goed heeft geholpen in het verleden werkt kennelijk niet meer bij jullie

 

Geachte mevrouw xxxxx,

 

Ik hoop dat u ons kan helpen.

U heeft ons xxxxx geleden fijn en goed geholpen.

Via de chat en bellen kom ik niet verder.

Onze apparatuur is zeer verouderd.

Hier heb ik al vaker over gebeld en gechat.

De apparatuur was zo oud, dat men niet eens ons modum in het systeem konden vinden.

Volgens de medewerker konden wij dat modum niet hebben. De v1.0 bestond niet. We zouden wel de nieuwste v10 hebben.

Na vele berichten, klachten en mailtjes kregen we eindelijk voor elkaar dat we een nieuw modum kregen. Met frisse tegen zin, want de foto,s en berichten waren net afdoende bewijs. Echt gelijk wou de chat persoon ons niet geven, maar vooruit we kregen voor deze keer een nieuw modum opgestuurd. De v9 experia box. Als ontvanger hebben we de arris VIP2952.

De 2 stroomnet netwerkadapters lijken ook oud en overleden.

Internet werkt. Maar slecht. De tv werkt maar de ontvanger moest elke 3 dagen herstart worden.

De leuke aanbiedingen van kpn voor perfect internet door je hele huis vliegen je om de oren. Gratis viaplay. Prijzen die veel goedkoper lijken dan onze 80+ euro in de maand met alles ook nog eens top werkend.

De laatste 5 weken valt internet +/- 8 x per dag uit. We hebben gereboot. De wifiverbeteraar gebruikt. Etc.

Tv stopt er dan mee.

Mobiele telefoons gaan over op 4g waardoor we de laatste 2 maanden over onze gb's heen gaan.

Midden in een spannende wedstrijd, film stopt de boel.

Met terugkijken is dit zeer vervelend. Zeker op kanalen als rtl 4 waarbij je niet door kan spoelen vanwege reclame.

Zou u eens critisch naar onze apparatuur en abbonement willen kijken?

Wij hoeven geen andere aanbieder, maar willen wel een correct abbonement, met correct werkende apparatuur.

 

Alvast hartelijk dank!

 

Met vriendelijke groet,

 

Xxxxx

Klantnummer xxxxx

 

 

Tegenwoordig mogen alle modems ouder dan de v10 vervangen worden, ook de v9 dus. Betekend niet dat die de oorzaak van de problemen is. Dat kunnen ook die DVS stekkers zijn. Of de binnenkomende verbinding is slecht of gewoon traag door afstand. De KPN aansluiting of kabeltjes kunnen oud en slecht zijn. Een en ander moet wel te meten zijn op afstand.

Als de DVS overleden zijn, zal er iets nieuws moeten komen. En daar zitten dan kosten aan. We hebben tegenwoordig veel betere draadloze apparaten. Maar een vaste kabel is uiteraard het beste.

 

Wat betreft de hoge abonnementskosten, daar zou toch ook naar gekeken kunnen worden lijkt mij. 80euro. Dan zit daar zeker onbeperkt bellen bij? Misschien zelfs nog dure shared line. Kan toch gewoon besprokennworden.

 

 

Goede avond allen,

Ik had een V10 box.

Met heel goede verbinding door het hele huis.

In september kregen we smsjes dat onze bundel voor 50/75% gebruikt was.

We gebruiken onze data alleen voor Whatsapp en af en toe maps.

 

Gebeld naar KPN,

Nieuwe router.

 

Nog steeds data verbruik in huis.

KPN weer gebeld

 

KPN laat monteur langs komen.

deze kijkt alles na. Niks fout te vinden.

Knijpt nog even voor de zekerheid een nieuw land stekker aan de kabel.

Uitstekend signaal volgens hem en ook als ik een wifi scan die.

Verbinding zal gemonitord worden.

Nu net gebeld en medewerker geeft net als de rest een wifi versterker aan.

Hiervoor had ik goed internet met nooit een melding dat mijn data op was.

September ellende begonnen.

KPN medewerker weigert met een oplossing te komen.

Voor mij 2 tal oplossingen.

  1. Gratis wifi versterkers
  2. Of een andere provider

 

Handiger is een eigen topic te beginnen met zo'n vraag ipv tussen een ander te komen.

Welk modem heb je nu gekregen dan, de Box12? Valt die in z'n geheel zichtbaar uit?

Of gaat het puur om het bereik in huis? Dat kun je makkelijk in de gaten houden op je telefoon. Of heeft die monteur door het huis gemeten? Als dat het geval was had hij ze gelijk kunnen aanbieden.

Gratis versterkers kun je vergeten. Wifibereik uitbreiden is op eigen kosten.

 


Hoi KPN monteur,

hetzelfde probleem.

Wifi/verbinding/signaal valt weg.

Hierdoor word ik automatisch overgeschakeld naar 4g en dat kost me data.

 

Hoe verklaar je dat?

Wat is de oplossing?

Tevens een probleem met wifi boven,wat we eerst niet hadden.

Hoe verklaar je dat?

Wat is de oplossing?

 

En wifi versterkers kan een oplossing zijn.

Waarom moet ik betalen voor een probleem dat niet bij mij ligt.

Omgekeerde wereld lijkt mij.

Hoe zou jij het vinden als je data op gesnoept word en je signaal van de een op de andere dag slechter is?


Hoi KPN monteur,

hetzelfde probleem.

Wifi/verbinding/signaal valt weg.

Hierdoor word ik automatisch overgeschakeld naar 4g en dat kost me data.

 

Hoe verklaar je dat?

Wat is de oplossing?

Tevens een probleem met wifi boven,wat we eerst niet hadden.

Hoe verklaar je dat?

Wat is de oplossing?

 

En wifi versterkers kan een oplossing zijn.

Waarom moet ik betalen voor een probleem dat niet bij mij ligt.

Omgekeerde wereld lijkt mij.

Hoe zou jij het vinden als je data op gesnoept word en je signaal van de een op de andere dag slechter is?

 

Eerst de oorzaak maar eens vinden voordat er gewezen kan worden.

Nogmaals, Valt die Box12 in z'n geheel zichtbaar uit? Dus alle lampje uit en 1 voor 1 weer aan?

Het dataverhaal begon ook al met de v10 zo te lezen. Dus modem zou niet perse het probleem hoeven te zijn.

Wellicht het binnenkomende signaal. Gaat het om een glasvezel of koperverbinding?

Is dat mobieltje de enige waarmee hij naar mobiele data overspringt? Of merk je het ook op andere apparaten?


Leuk idd dat een ander tussen mijn probleem komt. Ik heb nog geen oplossing. De stroomadapters heb ik verwijderd, maar we moeten nog steeds dagelijks meerdere malen herstarten.


Wat een *** forum, forums zijn er om elkaar te helpen maar super monteur van KPN en mellow geven een mening net als ik. Heb mijn oplossing al gevonden maar niet door KPN. Als er iemand wifi versterkers in jou buurt heeft kan dit adres jou wifi signaal ernstig verstoren. Heb ik via via maar had dit wel verwacht van de super monteurs van KPN.

Succes met jou probleem mellow.

Ik ga overstappen want klantenservice van KPN is bagger.

Fijn leven verder

admin: taal gebruik aangepast


Wat een kut forum, forums zijn er om elkaar te helpen maar super monteur van KPN en mellow geven een mening net als ik. Heb mijn oplossing al gevonden maar niet door KPN. Als er iemand wifi versterkers in jou buurt heeft kan dit adres jou wifi signaal ernstig verstoren. Heb ik via via maar had dit wel verwacht van de super monteurs van KPN.

Succes met jou probleem mellow.

Ik ga overstappen want klantenservice van KPN is bagger.

Fijn leven verder

 

Dus het lag helemaal niet aan KPN, goedzo 👍


Leuk idd dat een ander tussen mijn probleem komt. Ik heb nog geen oplossing. De stroomadapters heb ik verwijderd, maar we moeten nog steeds dagelijks meerdere malen herstarten.

 

De DVS stekkers er tussen uit en tv met vaste kabel? Wat herstart je dan steeds, de tv ontvanger?

 


Er liep al een vaste kabel van het modum naar de tv ontvanger. Om internet op een andere plek in huis mogelijk te maken had ik de dvs stekkers. Maar om verwarring te voorkomen zijn de dvs stekkers niet meer aangesloten.

Het modum moet het meest opnieuw opgestart worden. De tv ontvanger ongeveer 3 x per week. Die blijft dan op 1 zender staan en doet niks meer. 


Helaas. Niks dus..…

Bedankt KPN


Tja ... verwarrend topic 😖

@Mellowmenjo11 u had een v9? Is die inmiddels vervangen?


Nee er is tot op heden niks vervangen. 


Hallo @Mellowmenjo11

Spelen de problemen nog steeds? Zo ja kijk ik graag met je mee wat ik voor je kan betekenen. 


@Hanna_  ja de problemen spelen nog steeds.

Het zou fijn zijn als je mee zou willen kijken.

Sorry voor mijn late reactie. Ik had de moed al opgegeven.

Eigenlijk weerhoudt/weerhield het behouden van de mail ons alleen van een overstap na in totaal +/- 26 jaar kpn/hi mobiel/vaste lijn/tv en internet. Hoop dat je hulp kan bieden.

Met vriendelijke groet Menno


Hallo @Mellowmenjo11

Zou jij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan kunnen we voor jou kunnen betekenen. 


@Hanna_  gedaan. Tv/internet/vaste telefonie en 1 mobiel staat op naam van mijn vriendin. 1 mobiel op mijn naam. Maar dat is in deze niet relevant.


Hallo hallo mijn internetverbinding valt zeker 6 x per dag weg de box gaat 1 lampje op rood duurd van 10 sec tot soms vele minuten heb de box al meedere malen opgestart en de tv ontvanger ook maar probleem blijft


@Hanna_ 

Volgens mij zou jij kijken wat jullie voor ons zouden kunnen betekenen.

Zijn we alweer een maand verder..…

Een maand vol herstarten, vastlopende tv ontvanger en ergenis.

Bijzonder hoe je 2 tevreden kpn klanten. 

Die hun ouders en werk ook van kpn hebben voorzien,  van positief naar negatief kan omturnen.

Alsjeblieft biedt hulp!


@Mellowmenjo11 

Hanna werkt niet meer op dit forum. Een collega van haar gaat jou vandaag of morgen verder helpen. 


Beste @Mellowmenjo11, excuses voor de vreselijk late reactie! Het klopt helemaal wat Noordzee zegt: ik neem het topic bij dezen van Hanna over en begin voor de volledigheid even opnieuw (sorry). Begrijp ik goed dat je nu nog steeds een V9 hebt én tegen deze problemen aanloopt? Ik zie heel weinig verbroken verbindingen op het modem. Vandaag één en vorige week een. Daar kan het dus eigenlijk niet aan liggen. Kan jij eens uitleggen hoe jouw netwerk opgebouwd is? Waar staat de V9? En wat heb je daar aan hangen? Maak je nog steeds gebruik van de draadloze verbindingssets? 


@Marcia_

Aangezien het alleen hier op het forum al bijna  4 maanden duurt en daarvoor telefonisch/mail al 2 maanden kan ik inmiddels zeggen (maakt een half jaar). We zijn het gewend. Ook het opnieuw uitleggen wend. Dacht wel dat we met Hanna inmiddels goed op weg waren. 

Het is vooral veel herstarten van de tv ontvanger. Minimaal 1 x per dag. Leuk dat je kan pauzeren en terugkijken, maar na herstarten heb je daar niks meer aan. Vooral wanneer je de zenders hebt waar je vanwege reclame niet mag vooruit spoelen.

 

Het modum (v9) heb ik vandaag 2 x herstart.

Verder zou er gekeken worden (1e x al vanaf 6 maanden terug telefonisch) naar ons €80 + abbonement. Die hoog is en in schril contrast staat tot alle nieuwe akties met super wifi punten, kortingen, etc.

 

Inmiddels hebben we aan de v9 modum hangen. 1 tv ontvanger. Verder helemaal niks.

De DVS stekkers van KPN zijn verwijderd zoals werd getipt door jullie. 

Ps. De witte afstandsbediening van de ontvanger is tot overmaat van ramp vandaag ook nog overleden.

Gelukkig kunnen we deze na wat uitzoeken bedienen met de tv afstandsbediening.

 

Met vriendelijke groet 

 

 

 


U heeft dus een v9 en daar is bekabeld 1 tv ontvanger op aangesloten en verder niets. En dan toch nog problemen hebben.  Dan lijkt mij een monteur wel op z'n plaats.