Skip to main content

mijn ip adres werkt niet vanaf buiten dmz aan gezet de firewal mode dus firewal uit ip ades kan ik weer benaderen. Dus waarschijnlijk een foutje in de firewal??

*Admin: titel aangevuld voor een betere vindbaarheid

Hoi @Dirkl . Welkom op het forum.  

Ik heb iets meer context nodig. Wat probeer je precies te doen? Gaat dit om een eigen server die je van buitenaf wilt benaderen?


Ik probeer mijn ip adres te benaderen daar draait al enige tijd een reflector op die voor de hele wereld zicht baar wordt. die heeft altijd zo gewerkt  maar helaas is dat al zo 3 weken niet meer zichtbaar te krijgen.

Ik heb een Experiabox v10 als ik niet mijn DMZ mijn intern ip adres van de reflector geeft en aanzet dan is dus de heleboel open (niet aanbevolen) maar dan kan ik wel mijn ip adres zichtbaar.

poorten zijn aangemaakt via poort voorwaarding en zo heeft het ook altijd gewerkt.

ik hoop dat U zo voldoende weet hoor graag van U

Dirk PD2DL73s


Dat DMZ wil ik sowieso afraden. Dan duurt het niet lang voordat je door abuse wordt geblokkeerd, ben ik bang.

Ik heb geen kennis van het specifieke apparaat en kan daar ook geen diepgaande ondersteuning bij geven. Ik moet bekennen dat ik niet eens weet wat een reflector in deze context is.  Ik zou de handleiding er bij zoeken en de stappen om de juiste poorten open te zetten opnieuw doorlopen. Eventueel na een harde reset van jouw v10.

Portforwarding werkt verder prima op de v10.

Je kunt ook overwegen om UPnP aan te zetten (mits die reflector hiermee om kan gaan).  Ook dit is op eigen verantwoordelijkheid. 

 


:thinking: