Skip to main content

Indien ik IPv6 inschakel, heb ik een issue op alle mobiele devices met Android, aantal apps willen niet goed werken of inloggen (bijv Twitter laad wel reacties maar geen plaatjes of filmpjes, ABN AMRO bank app kan niet inloggen.

Oplossing is dan IPv6 uitzetten op de router/WIFI uitschakelen of een VPN gebruiken, maar liever zou ik zien dat KPN dit issue oplost aangezien het echt in de Experiabox zelf zit (ik begreep dat gebruikers met eigen routers hier geen last van hebben.

Aangezien de laatste update alweer een paar maanden geleden is, hoop ik dat de Experiabox nog uberhaupt updates gaat krijgen

Helaas nog niet kunnen testen, ik hoop dit vanavond te kunnen doen.


Dan wacht ik je bericht af, @MeNTaL_TO. :thumbsup_tone2:


Ik heb een andere testsite moeten gebruiken, ipv6-test.com gaf iedere keer een andere waarde (de ene ker 4/320 dan weer 14/20, daarna gelijk weer 4/20.

Test-ipv6com gaf wel steeds een 10/10 en op mijn telefoon een 0/10 (telefoon verbonden met de Experiabox)

 


Vandaag bij schoonouders geweest, die hebben Ziggo met een connectbox en daardoor ook IPv6 en daar totaal geen probleem met het benaderen van ABN Amro en ook scoort mijn telefoon hoger dan 4/20 op de ipv6 test.

Het probleem zit dus echt in de oplossing van KPN en/of de experiabox.

 


Ik ervaar zelf geen enkel probleem met IPv6 op mijn KPN aansluiting.

 


Nogmaals getest via KPN.

Mobiel 4/20, pc 16/20.

 

IPv6 gaat uit tot KPN dit fixed.


Bedankt voor het delen van de screenshots, @MeNTaL_TO. Het lijkt er wel op dat er echt iets speelt. Zeker omdat je via een Ziggo verbinding wel goede resultaten krijgt. Het vreemde is wel dat je PC wel goede resultaten geeft via je KPN verbinding. Ik heb het probleem nu daarom toch aangekaart bij de developers. Als ik een reactie heb, deel ik die hier.


Hallo @MeNTaL_TO. Excuses dat je al een poosje niets hebt gehoord. :disappointed: Ik heb nog niet een échte update, maar ik kan je in ieder geval melden dat een van onze developers het issue aan het onderzoeken is. Als ik meer weet, dan hoor je weer van me.


Zelfde issue op de box 12.

 

Dit is overigens de oplossing (gevonden bij Ziggo).

Kan alleen in die rampenbox dit niet aanpassen (moet stateless ipv statefull zijn).

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Problemen-met-je-verbinding-op-Android-met-IPv6-Foutcode-303/td-p/10532